Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin

14 Maj 2018 11:10 345 5
  • Poziom 2  
    Witam,

    przypadkiem natknąłem sięe na ten post i bardzo bym prosił o poradę. Niedawno kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin.
    Trochę mi zajęło żeby uruchomić silnik bo pompa wtryskowa była zepsuta. Wymieniłem pompę i następny problem wyszedł na jaw.
    Silnik chodził idealnie ale po krótkim czasie zauważyłem lekki dym wydobywający się z komory silnika, okazało się że cała pompa i węże są naprawdę gorące. (Silnik nie wydawał się być zbyt ciepły, nie zapaliła się lampka od termoprzełącznika więc chłodzenie silnika działa chyba)

    Zauważyłem też niewielki wyciek oleju pod spodem, tam gdzie łączy się silnik z pompą. To jest moja pierwsza łódka i nie bardzo się na tym wszystkim znam. Jeszcze do niedawna myślałem że w silniku diesla są świece tak jak w benzynowym :(

    Czy podczas pracy cały układ powinien być gorący?

    Przepraszam z gory za niewiedze, nawet nie wiem o co powiniennem zapytac, gdzie zaczac szukac rozwiazania problemu. MIeszkam w Irlandii i nie bardzo mam kogos kto mogl by mi pomoc, tutaj jest taka zasada ze jak lodka jest w marinie, nie mozna nikogo z zewnatz zatrudnic a wszystkie prace musza byc wykonywane przez pracownikow mariny. (Podobno zwiazne jest to z ubezpieczeniem )Problem w tym ze marine prowadzi wlasciciel, w pojedynke i nie ma na nic czasu......juz prawie miesiac probuje go zlapac zeby na to zerknal...


    Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 6  
    Buffalosoldier napisał:
    zauwazylem lekki dym wydobywajacy sie z komory silnika


    Polecam sprawdzić łączenie tłumika z głowicą, łączenie węża wtryskującego wodę do tłumika z tłumikiem i uszczelkę pod głowicą. Komora silnikowa powinna być wentylowana jakąś dmuchawą, i powietrze wyciągane za burtę.

    Buffalosoldier napisał:
    Zauważyłem tez niewielki wyciek oleju pod spodem


    Olej hydrauliczny czy silnikowy? Czysty czy czarny?

    Buffalosoldier napisał:
    Czy podczas pracy caly uklad powinien byc goracy?


    Nie ma prawa. U mnie maksymalna temperatura oleju przy kilku godzinnej żegludze to około 45*C jak jest bardzo gorąco i jest ciepła woda to 50* (mierzone). Sprawdź czy przekładnia jest podłączona do chłodzenia wodą morską. Przekładnia i silnik są połączone szeregowo do chłodzenia, najpierw przekładnia potem silnik. Trzeba zrobić zgodnie z instrukcją podłączenia.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 2  
    Witam, dziękuję bardzo za odpowiedź. Nie zauważyłem żadnych wywietrzników w komorze silnika. Dostęp jest przez klapę w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast żadnej nawet kratki wentylacyjnej.

    Będę na łódce w ten weekend więc jeszcze raz sprawdzę wszystkie połączenia przy tłumiku. Niestety wylot z tłumika jest zamontowany tak nisko, że po włączeniu silnika nie jestem w stanie zobaczyć czy woda wylatuje z wydechu. Wydaje mi się, że woda płynie przez cały układ, bo pompa wodna pozostaje zimna w dotyku...mechanik powiedział, że jakby było inaczej, to pompa byłaby gorąca..

    Nie wiem, czy to miałoby związek z uszczelką pod głowicą, ale w oleju silnika nie zauważyłem żeby była woda, olej ma taki kolor jak powinien..

    Wydaje mi się, że wszystko jest podłączone jak być powinno, z pompy wodnej wąż idzie do pompy hydraulicznej, tam do tej okrągłej klapy, a dopiero stamtąd dalej do silnika.

    Wydaje mi się, że to olej hydrauliczny wycieka. Twój silnik wygląda identycznie, myślałem żeby zacząć od odkręcenia tej przedniej, okrągłej pokrywy żeby zobaczyć co się dzieje z tą wodą od chłodzenia, ale nie wiem co się stanie jak ją odkręcę? Czy olej hydrauliczny jest zamknięty w jakimś zbiorniku, czy jak to odkręcę to wszystko wyleci?

    Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin
  • Poziom 6  
    Buffalosoldier napisał:
    Witam, dziękuje bardzo za odpowiedz. Nie zauwazylem zadnych wywietrznikow w komorze silnika. Dostep jest przez klape w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast zadnej nawet kratki wentylacyjnej.

    Należy taką dorobić, kratkę i wentylator elektryczny. To jest bezpieczeństwo. Skoro wydostają cię się spaliny to jak pójdziesz spać z włączonym silnikiem to możesz się zatruć spalinami bo nic nie usuwa ich z jachtu (są cięższe od powietrza, gromadzą się w zęzach).

    Buffalosoldier napisał:
    Niestety wylot z tlumika jest zamontowany tak nisko ze po wlaczeniu silnika nie jestem w stanie zobaczyc czy woda wylatuje z wydechu. Wydaje mie sie ze woda plynie przez caly uklad bo pompa wodna pozostaje zimna w dotyku...mechanik powiedzial ze jak by bylo inaczej to pompa byla by goraca..

    1. Musisz mieć kontrolę wizualną lub jakąkolwiek inną czy działa chłodzenie w układzie. Pompy z elastycznym wirnikiem zużywają się i pękają łopatki. Jak popękają to nie masz chłodzenia. Jeśli nie masz możliwości sprawdzenia tego wizualnie to należny zamontować jakiś wskaźnik temperatury spalin. Masz układ z mokrym wydechem nie możesz zbagatelizować braku obecności wody, bo gorące spaliny bardzo szybko przetopią wąż wydechowy i mogą zrobić pożar na jachcie, zanim zapali ci się kontrolka przegrzania silnika.
    2. Pompa wodna będzie zimna przy wyłamanych łopatkach (nie zagrzeje się od tarcia).
    3. Pompa bez żadnej wody wytrze się tak szybko ze również korpus nie zdąży się nagrzać.

    Buffalosoldier napisał:
    Nie wiem czy to mialo by zwiazek z uszczelka pod glowica ale w oleju silnika nie zauwazylem zeby byla woda, olej ma taki kolor jak powinien..

    Uszczelka pod głowicą w Farymanie A40 ma kształt podkładki stalowo miedzianej 19 (zwykłe kółko), nie odpowiada za uszczelnienie od wody (od tego są 2 oringi po bokach 8). Nieszczelnośc tej uszczelki powoduje wydostawanie się spalin do komory silnika zwłaszcza przy zimnym starcie. Należy obejrzeć łączenie dookoła czy nie ma czarnych przedmuchów. To samo tyczy się łączenia tłumika z głowicą. Ew może też się okazać ze tłumik jest dziurawy od korozji.
    Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin

    Buffalosoldier napisał:
    Wydaje mi sie ze wszystko jest podlaczpone jak byc powinno, z pompy wodnej waz idzie do pompy hydraulicznej, tam do tej okraglej klapy a dopiero z tamtod dalej do silnika..

    Zatem podłączenie wydaje się ok, należy upewnić się przepływie cieczy chłodzącej.
    Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin

    Buffalosoldier napisał:
    Wydaje mie sie ze to olej hydrauliczny wycieka. Twoj silnik wyglada identycznie, myslalem zeby zaczac od odkrecenia tej przedniej okraglej pokrywy zeby zobaczyc co sie dzieje z ta wada od chlodzenia ale nie wiem co sie stanie jak ja odkrece? Czy olej hydrauliczny jest zamknniety w jakims zbiorniku czy jak to odkrece to wszystko wyleci?

    Tył można spokojnie odkręcić (ta centralna śruba). Tam jest tylko radiator (labirynt) odlany jako jeden element z całością przekładni. Jeśli olej leci ci z łączenia to na 99% poszły ci uszczelnienia pompy oleju hydraulicznego, lub osadzenie flanszy.
    Kupiłem łódkę z silnikiem Faryman A40 i przekładnią Hydromarin
  • Poziom 2  
    Dziękuję jeszcze raz za pomoc! Tak mało jest na ten temat informacji, że każda porada jest na wagę złota. Powiedz proszę czy te uszczelniacze i to osadzenie flanszy to są rzeczy, które można zreperować, czy to jest jakiś większy problem? Przepraszam za ignorancję, ja naprawdę się wszystkiego dopiero uczę, cale życie wynajmowałem łódki, więc wszystko było zrobione wraz z szampanem czekającym w lodówce...posiadanie łódki to jest jednak coś zupełnie innego :), jak na razie zamiast się nią cieszyć, odkrywam problem za problemem...normalnie jak w tej książce/filmie "The Martian", jeden problem rozwiązany, następny się pojawia...chyba na tym to polega, ale niedługo to już posiwieję z tego stresu...
  • Poziom 6  
    Do tego silnika i przekładni nic już się nie da kupić, wszystko trzeba dorabiać. Na wałku pewnie jest simmering, pod flaszą pewnie jest uszczelka z jakiegoś papiero-litu. Uszczelkę wyciąć z nowego materiału i posilikonować, simmering kupić.