Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B- problem z odpalanem.

flashh 21 Aug 2005 20:44 3294 17
Texa Poland
  • #1
    flashh
    Level 25  
    Mam Omege B 96r i mam z nią mały problem z którym można jeżdzić ale mnie denerwuje dlatego zwracam się z prośbą o pomoc.
    Otóż dość ciężko mi odpala , a właściwie to odpala dopiero jak wcisnę gaz do dechy .
    Bez gazu to czasem zapali .
    Jeszcze miesiąc temu gdy rano paliłem to zapalał super ale teraz i rano jest tak samo że muszę wcisnąć pedał gazu.
    Z czym może być problem związany.
    Byłem w warsztacie i nic nie znalazł mechanik .
    ja wymieniłem tylko czujnik temperatury dla komputera bo czytałem że one dużo usterek powodują , ale to nie było to , dalej jest tak samo.
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    lukas22 mastah
    Level 23  
    a próbowałes zwyczajnego resetu kompa benzyny przez odpiecie klemy z akumulatora na jakies 30 min???
  • Texa Poland
  • #3
    KingKong
    Level 25  
    Pierwszą rzeczą, którą bym sprawdził jest układ zapłonowy (zwłaszcza kopółkę i palec, a najlepiej od razu to zmienić, łącznie z przewodami). Teraz po nocy jest wilgotno, a materiały z których wykonane są te elementy robią się po jakimś czasie higroskopijne (wchłaniają wilgoć), i dostają przebić. To może powodować trudny rozruch zimnego silnika. Jak się silnik nagrzeje wszystko schnie i lepiej chodzi.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    emu
    Level 16  
    W Omedze B reset przez odpięcie cegły czy też kopułka jest możliwe tylko w 2,0 OHC a w innych motorach nie.Sprawdz jeszcze świece.
  • #6
    lukas22 mastah
    Level 23  
    coz za bzdura...
  • #7
    KingKong
    Level 25  
    W DOHC też jest. :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kopułka oczywiście. :D
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    flashh
    Level 25  
    Sory moja wina , nie napisałem jaki sinik.
    Jest to 2.0 benzyna OHC.
    A silnik jak gorący to tez żle pali , odpinania kompa jak pisałem odpinałem wiele razy ( zresztą byłem w servisie i błędów nie było).
    Przewody też wymienione , może ta kopułka ale czy ja wiem skoro na gorącym to nawet gorzej pali jak na zimnym?
    Pozdrawiam
  • #12
    diesel5857
    Level 21  
    najszybciej będzie chyba podłączyś się do diagnostyki i sprawdzić błędy
    można to zrobić na troche lepiej wyposażonej stacji diagnostycznej
    kost 30 - 50zł
    poproś o odczytanie błędów silnika

    szybko i prawie tanio

    Są takie piękne auta jak FORD czy SAAB które można podłączyć do spawarki lub betoniarki i poczytać błędy , w mojej okolicy tylko serwis a oni kosztują ale opla można w kilku stacjach diagnostycznych i gazowych KTS itp.


    poz.piotr
  • #13
    flashh
    Level 25  
    Przecież pisałem że byłem odczytać błędy na stacji i żadnego nie było.
    Pozdrawiam
    A tak wogóle to Opla też się tak samo odczytuje jak Forda .
  • #14
    flashh
    Level 25  
    Czyżby temat się wyczerpał , nie macie jakiś pomysłów na ten problem.
    A może wiecie czemu nie chca mi się skasować błędy nawet jak wyjąłęm komputer wtryskowy na 3 godziny na zewnątrz to i tak błąd został nadal.
    Pozdrawiam
  • #15
    aleksandra250
    Level 12  
    morzesz sprawdzić swiece w momencie gdy ci nie zapala,czy są mokre czy suche, bo odpalanie na pełnym gazie stosuje się w przypadku zalania swiec.jeśli będą mokre to coś z iskrą. morze to być kopyłka i temperatura silnika nie musi mieć z tym nic wspólnego bo w kopułce często zbiera się osad z węgla.nie musisz kupować nowej spróbuj ją wyczyścić
  • #16
    flashh
    Level 25  
    Z przykrościa stwierdzam że sie pomyliłem , na mechanice kiepsko się znam ( moja domena to RTV) , nie mam żadnej kopułki jast bezrozdzielaczowy układ.
    Byłem wczoraj u serwisie ( tam gdzie mi gaz zakładali-nie wiązac z gazem bo było to wcześniej przed instalacją gazu) i jeden z nich ma Opla Calibre z identycznym silnikiem jak moj i ma dokładnie ten sam efekt -jak nie doda gazu to nie zapali i nie podejrzewam aby nie mógł go sobie ustawić do jest on diagnostą w tej stacji więc napewno by sobie zrobił to jak należy.
    Zreszta od początku on mi regulował gaz i miałem nigdy zastrzeżeń do jego pracy mimo iz jest zwykła instalacja.
    To nie jest tak że on nie zapali wcale jak nie dodam gazu , tylko jeśli nie dodam to musze długo kręcić rozrusznikiem ( ok. 10 sekund) ale zapali i tak pali jakby nie wszystkie cylindry naraz paliły natomiast jak dodam gazu to łapią wszytkie naraz.
    Strasznie to rozpisałem , ale byłoby to za proste gdyby to miały byc świece ( zreszta są nowe i firmy NDK ( chyba niezłe)
    Pozdrawiam
  • #17
    diesel5857
    Level 21  
    flashh wrote:
    Przecież pisałem że byłem odczytać błędy na stacji i żadnego nie było.
    Pozdrawiam
    A tak wogóle to Opla też się tak samo odczytuje jak Forda .


    starego forda tak ale nie po 95roku gniazdo-16pin
    wczoraj miałem Vectre z podobnymi objawami jak piszesz -paliła przy gazie wciśniętym w podłogę-------- był walnięty czujnik temperatury ----
    sprawdzałeś


    poz.piotr
  • #18
    flashh
    Level 25  
    Czujnik temperatury dla komputera już wcześniej wymieniłem i bez efektów
    Pozdrawiam