Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagłośnienie małego lokalu 40m2 - wzmacniacz, głośniki - jakie wybrać?

piter89_89 15 May 2018 07:19 2469 31
    piter89_89
    Level 7  
    Potrzebuję nagłośnić małe pomieszczenie (apteka) około 40m2 .
    Jakie głośniki sufitowe i wzmacniacz kupić?
    Muzyka chillout i podobna, będzie grała cicho jako tło.

Firma, u której kupuję abonament zaproponowała mi głośniki i wzmacniacz radiiowęzeł 100V, marki własnej (w załączniku specyfikacja)
    Nie znam się na tym. Poprosiłbym o propozycje głośników i wzmacniacza. Na całość chciałbym wydać do 1000 zł.
  • Helpful post
    adambyw
    Moderator of Acoustics
    1000zł trochę mało. W tym budżecie ciężko o coś godnego polecenia.
    100V to trafny wybór.

Dołóż jeszcze 2 głośniki (jeden dla klientów jeden dla personelu). Sufitówki grają w dół, i przechodząc pomiędzy dale oddalonymi głośnikami ludzie będą mieli dyskomfort zmiany barwy dźwięku. Poza tym będzie można zagrać ciszej z bardziej równomiernie rozmieszczonym dźwiękiem.

Myślałeś o źródle dźwięku? Są takie gotowe wzmacniacze 100V z odtwarzaczami, przykładowo RH Sound ST2060BC. Tego typu rozwiązania minimalizują liczbę kabli i połączeń, ułatwiają obsługę. Bo trzeba pamiętać że często obsługują to osoby nie mające bladego pojęcia o systemach dźwiękowych.

Dobierając wzmacniacz w systemach 100V trzeba mieć na uwadze że całkowita moc głośników (suma mocy) nie może być większa niż moc wzmacniacza. Czyli przykładowo ten RH Sound ma moc 60W, a głośniki RCF 12W. To oznacza że można podłączyć do niego maksymalnie 5 głośników. Jest możliwość podłączenia większej ilości podłączając głośniki na odczepach trafa z mnijszą mocą (często jest to 1/2, 1/4, 1/8 mocy głośnika).