Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FM 9 - Komunikat Stop brake system failure....

15 Maj 2018 21:12 3078 8
  • Użytkownik usunął konto  
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Informuje Cię żebyś sprawdził hamulce.
    Wejdź z deski w diagnostykę i odczytaj co podaje "Brake System".

    Najczęściej ten komunikat wyświetla się w przypadku zużycia/różnicy między lewą a prawą stroną klocków hamulcowych, uszkodzenia czujników zużycia, czujników ABS.

    Sam komunikat niewiele mówi. Przyczyn może być wiele. Dopóki nie odczytasz usterek( i kodów podanych wraz z nimi), to nie ma jak Ci pomóc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Kolego..... obojętnie ile byś się nie rozpisywał to bez podania kodów dalsze Twoje pisanie nie ma sensu. Odczytaj kody to ułatwi postawienie jakiejkolwiek diagnozy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator HydePark/Samochody
    Marioo1977 napisał:
    Auto było u mechanika i wyjęli tłumik dosłownie były tam skały....które trzeba było skuć


    Słaby to mechanik, skoro widzi usterkę hamulców a robi tłumik.

    Marioo1977 napisał:
    Sensor breke pedał Data erratic ...Mid 136 Sid 76 FMI 2.....i drugi Data link Mid 144 Mech or el fault Active jakiś magik dziś przyjechał do mechanika i na kompie wyczytał że to jest główny zawór pedału hamulca jak myslicie???


    Jak najbardziej realna usterka. Zawór hamulcowy( pod pedałem) to nie tylko pneumatyka. Są tam też dwa potencjometry, które odczytują położenie pedału.

    Oddzielnie chyba nie do kupienia ( może że coś się zmieniło), zostaje cały zawór do wymiany.
    I nie pozwól na żadne półśrodki. Hamulce to podstawa

    I jedna rada: zmień mechanika. Bo osobiście bałbym się grabie mu dać, bo pewnie by zepsuł.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Witam po "przymusowej" przerwie, he. Nie widzę potrzeby latać po fachowcach. Tryb awaryjny hamulców to jest dokładnie ten komunikat co się wyświetla po angielsku. Do tego dochodzi jeszcze czerwony trójkąt. Po naszemu będzie pisało wtedy Układ ABS usterka. I dalej, w zależności co sterownik uzna za słuszne, to samo naprawienie usterki może nie wystarczyć, bo dochodzą rozmaite czynności dodatkowe wyprowadzenia elektroniki hamulców z trybu awaryjnego. Tzn. układ nie działa pomimo, że został już naprawiony. Najczęściej wystarcza tzw. "Test resetu: aktywacja pedału hamulca" (do odszukania na forum), który należy wykonać bardzo starannie z różnych powodów. I tak np. test resetu musi zostać przyjęty przez sterownik, który zasygnalizuje to około trzykrotnym autotestem modulatorów, więc przede wszystkim pedał hamulca musi być sprawny, bo sterownik widząc zagrożenie oczywiście odrzuci go stosownym kodem błędu. Dalej trzeba być pewnym, że usterka została naprawiona, bo inaczej system powróci w tryb awaryjny po prostu jak chce nie wiedząc kiedy gdy wszystko trzeba zaczynać od początku. Istotne też, że pewna grupa błędów będąc naprawiona wyprowadza ze stanu awaryjnego natychmiast. Jak się zachowa wtedy, to z powodzeniem można sobie sprawdzić to wykonując taką próbę jak np. wypiąć i wpiąć z powrotem kostkę czujnika pedału hamulca, to trójkąt zgaśnie w oczach. Ich podział na wymagające i nie wymagające aktywacji w trybie awaryjnym hamulców nie jest mi do końca znany, chociaż obszernie objaśnione jest to w dokumentacji Volva. Domniemam, że wykaz taki nie jest sporządzony w sposób zamierzony, aby zapoznać się z instrukcjami, bo hamulce to podstawa jazdy. Może ktoś wie, to się pochwali. Ponadto ważne, aby rozróżniać komunikat w zegarach informujący o trybie awaryjnym układu antypoślizgowego i komunikat o trybie awaryjnym hamulców, bo to dwie zasadniczo różne awarie łącznie z ich następstwami !
  • Poziom 34  
    Witam ponownie. Mam do Was w tym miejscu taką prośbo-sugestię. Jak są tu posiadacze kupy czasu i cierpliwości na tryb awaryjny hamulców, to zapraszam do dogłębnej analizy usterki, bo dowiedziałem się właśnie o niejasnościach w instrukcjach napraw jak i ogólnodostępnej wiedzy o nim. Dobrze by było pomówić o tym przy okazji FMI 14 jak tu Link, lecz niestety temat zamknięty roszczeniową postawą w doraźnym pozbyciu się problemu. Chodzi o to, że kiedy zgłaszany jest tryb awaryjny hamulców i podejrzany komponent zostaje funkcjonalnie wyłączony wyrzuceniem błędu, to dodatkowo istnieje wówczas możliwość poważnego upośledzenia diagnozy komputerowej hamulców coś jakby elektroniczną (tj. bardzo podobną do immo we francuzach) aktywną blokadą komponentu, o której żadna znana mi dotąd instrukcja nawet nie raczy wspomnieć. Wygląda to dokładnie tak jakby producent nie godził się na pomiary uszkodzeń poprzez OBD (co za prostactwo !), a zatem niemożliwością aktywacji z pedału do momentu naprawy/wymiany na sprawny jedyna droga pozyskania informacji o zaistniałym fakcie pozostaje wyłącznie w sferze niesamowicie czasochłonnej analizy (qwa mać !) wysnutych wniosków !!! Doszedłem do tego po ciężkiej awarii pneumatyki w naprawdę zaniedbanym ciągniku z awarią sprężarki - taką jak w linku. Nadmienię, że drążąc temat na upartego (powodem niewiedzy) doszedłem metodą prób i błędów, że istnieje aktualizacja oprogramowania sterownika, która eliminuje wadę sygnalizacji (tzn. na desce) aktywacji oraz dezaktywacji tejże blokady, bowiem wyhaczyłem taką możliwość w ciągniku serwisowanym przez Galaauto, gdzie zaktualizowane zostało to badziewie z tzw. automatu. Zachęcam do testów, lub ostatecznie prośba o podesłanie pomocy dydaktycznej w tym kierunku.