Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klatka Faradaya w domowych warunkach

Conan1989 15 Maj 2018 21:13 558 11
  • #1 15 Maj 2018 21:13
    Conan1989
    Poziom 5  

Witam
    Od razu zaznaczam, że nie znam się na elektronice więc z góry przepraszam za to jeśli palnę jakąś kardynalną głupotę.
    Od jakiegoś czasu interesuję się preperingiem i chciałbym stworzyć klatkę Faradaya, która będzie w stanie zabezpieczyć urządzenia elektroniczne przed wystąpieniem potężnego wyrzutu masy Słońca, który będzie w stanie zniszczyć wszystkie urządzenia elektroniczne. Problem w tym, że kompletnie nie znam się na elektronice. Czy jest możliwe stworzenie takiej klatki w domowych warunkach a jeśli tak to w jaki sposób ją wykonać? Czy szczelnie zamykany metalowy kubeł wyłożony od środka tekturą lub innym izolatorem wystarczy czy niezbędne jest coś jeszcze?

0 11
  • #2 15 Maj 2018 21:20
    vrus
    Poziom 17  

Ja zadam pytanie tylko, po co bedzie Ci ta elektronika skoro cala reszta nie bedzie działać ?

0
  • #3 15 Maj 2018 21:36
    Conan1989
    Poziom 5  

Planuję wsadzić tam urządzenia, które następnie będę mógł używać dzięki domowemu agregatowi (kiedy już się go dorobię). Z tego co słyszałem kiedy jest on wyłączony i nie pracuje to nie grozi mu impuls elektromagnetyczny.
    Z drugiej strony jeśli koszt zabezpieczenia takich urządzeń jest jakiś duży to nawet nie ma sensu gromadzić kasę na agregat bo nie będę miał go do czego wykorzystać.
    Po trzecie - stan braku prądu nie będzie działał w nieskończoność. Sieć elektryczna zostanie naprawiano priorytetowo jako, że dzięki prądowi działa dzisiaj w zasadzie wszystko, wtedy te urządzenia będą jak znalazł

0
  • Pomocny post
    #4 15 Maj 2018 21:53
    kortyleski
    Poziom 41