Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis II 450 e5, 08rok - Brak mocy, duże spalanie.

16 Maj 2018 13:09 1395 5
  • Poziom 6  
    Witam,

    Posiadam od jakiegoś czasu stralisa 450km manual w tandemie. Zawsze dużo palił od 34l/100 w górę jazda, Polska-Holandia ładunki średnio 10-15 ton. Jak 24 tony to i do 40/100 dochodził.

    Po kupnie zmieniłem turbinę bo stała geometria. Filtry zmieniane co 50 tyś oryginał.

    Byłem teraz w trasie Warszawa- Kłodzko-Warszawa ładunek około 18ton w tą i spowrotem. Przywiozłem spalanie 38,5/100 a na tamtejszych górach czołgałem się 30 km.h na niskim 5 biegu. Co jakiś czas zwłaszcza przy dużym obciążeniu wyświetlał błąd ECM99. Podłączyłem teraz kompa i oczywiście brak błędów wszystko ok.

    Ostatnio również był w ASO na regulacje luzów zaworowych i pompowtryskiwaczy i na teście diagnostycznym. Stwierdzili, że wszystko super.

    Zrobiłem test geometrii turbiny i wyszedł ok siłownik chodzi.

    Dużo ludzi twierdzi, że iveco w górach radzą sobie bardzo dobrze, ja po tej jeździe uważam, że to kapeć straszny. Dodatkowo zauważyłem, że turbina tak naprawdę wstaje powyżej 1500 obrotów, poniżej tych obrotów pod górę to auto poprostu stawało dęba.

    Zatkało mnie bo Daf 105.410 w automacie dużo lepiej po górach chodził też tandem i miał 1 100 000 przebiegu.

    Od czego zacząć poszukiwania bo w tym aucie musi być coś nie tak.

    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Ecm 99 błąd związany z układem paliwowym jak i doladowaniem.
    Czy adblue działa prawidlowo?
    Do sprawdzenia na szybko pompka za kabiną do filtra wstepnego- jest po odpaleniu twarda czy mozesz normalnie pompowac?
    Filtry paliwa. Odpowietrzniki.
    Nie poca Ci się przewody paliwowe od pompy do głowicy szczegolnie te dwa na wsporniku metalowym.
    Ile kreci turbina?
    Nie ucieka ci powietrze w okolicach visco?
    Flansza na turbinie nie jest uszkodzona - sprawdz po lewej stronie czy lacznik od intercoolera nie jest luzny czy jest przykrecony na dwie m8, i czy na wejsciu do turbo wlasnie flansza nie jest krzywa.
    Dobrze zaladowane iveco pali duzo - lekko i na holandie moze troszke mniej.
  • Poziom 6  
    Filtry paliwa zmieniane na oyginał co 50 tyśkm.

    Właśnie słychać jak powietrze ucieka z takiego zaworu między silnikiem a wiatrakiem.

    Resztę muszę posprawdzać i dam znać.

    Edit:

    Sprawdziłem co nieco:

    Pompka po odpaleniu jest miękka i można normalnie pompować.

    Texą sprawdziłem ciśnienia doładowania. Przy pełnym wciskaniu gazu na pusto ciśnienie doładowania docelowe powinno być około 2,8 -2,9 bar tak pokazywała texa, a max było 2,1 bar ciśnienie rzeczywiste. Dodatkowo obroty turbiny max 85000 rpm/min.
  • Poziom 31  
    Obroty turbo maja być w okolicy 60-65 tys obr - na razie zostaw turbo w spokoju - nie podlanczam texy pod iveco - mam easy.
    Pompka ma być twarda czyli jest uszkodzona lub masz nie szczelność.
  • Poziom 14  
    Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie przeładować silnika. Być może jak Ci uchodzi powietrze z zaworu proporcjonalnego (sterującego) to może masz za słabo wysterowany siłownik turbiny i dlatego turbina nie osiąga właściwego ciśnienia . Man nadzieję , że zmieniałaś także ten mały filtr od turbo.
  • Poziom 14  
    Witam,

    Mam ten sam przypadek, czy rozwiązałeś kolego swój przypadek z dużym spalaniem ?