Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 8P - Aktualizacja oprogramowania/soft maglownicy/przekładni kierowniczej

majuDJ 16 May 2018 21:36 4602 7
  • #1
    majuDJ
    Level 10  
    Witam

    Czy ktoś z zaawansowanych użytkowników może mi odpowiedzieć na poniższe pytania?

    Mam problem z maglownicą II generacji w Audi A3 8P z 2004. Historia mojego problemu zaczęła się 8 miesięcy temu, gdy odebrałem od mechanika auto po wymianie elementów zawieszenia z przodu. Auto odebrałem z świecąca kontrolką żółtej kierownicy. Wszelkie próby skasowania błędu, adaptacji itp itd nie zdały egzaminu.
    Następny krok który poczyniłem to wymiana maglownicy na używkę z szrotu II generacji trafiła się 1K1 909 144 J, zapewne z jakiegoś Golfa. Niestety tutaj mechanik też stwierdził, że kontrolka zapaliła się podczas przejazdu na geometrię zawieszenia. Gdy odebrałem auto kontrolka nie świeciła i nacieszyłem się 2 dni i 300km, zaświeciła się niespodziewanie przy prędkości 60-80km/h na prostej drodze w trasie. Następnie kupiłem interfejs na aliexpress i skasowałem błąd i o dziwo kontrolka nie pojawiła się przez jakiś miesiąc. Niestety znowu się pojawiła i skasowanie błędu VCDsem dawało spokój na kilka do kilkadziesiąt km. Żona mówiła też, że jak ona jechała to zaświeciła się, a na drugi dzień nie świeciła się przy pierwszym przejeździe, a w drodze powrotnej zaświeciła się. Śmiem twierdzić, że kontrolka potrafi sama zapalać się i gasnąć bez ingerencji VCDsem.

    Podjąłem również próbę wykodowania całkowicie kontrolki wspomagania, lecz nikomu się to nie udało :( Próbowało dwóch elektromechaników.

    Słyszałem, że aktualizacja oprogramowania to może być ratunek na mój problem.


    Moja maglownica to:

    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-144-G2V2.clb
    Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 J
    Komponent: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 326A2254AD2F60D12F-8066

    Znaleziono 1 błąd:
    00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
    008 - Niezrozumiały sygnał

    1. Czy moja maglownica posiada najnowsze oprogramowanie?
    2. Ile kosztuje aktualizacja oprogramowania u zdolnego elektromechanika albo w ASO?
    3. Czy moja maglownica II generacji posiada jakieś nowsze oprogramowania?
    4. Czy moje objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem okablowania?
    5. Czy ktoś zna dobrego elektromechanika w Warszawie i w promieniu 50km od Warszawy co mógłby zdiagnozować okablowanie i nie za miliony? Zleciłem jednemu elektromechanikowi aby sprawdził, ale olał sprawę bo mu się nie chciało odkręcać belki i od razu wystartował się wykodowania które mu nie wyszło.
    6. Czy da się wgrać nowe oprogramowanie VCDsem i interfejsem z aliexpress czy tu trzeba bardziej profesjonalny interfejs i inne oprogramowanie?
    7. Druciarstwo - czy jeśli bym się zdecydował na wykręcenie żarówki odpowiadającej za tą kontrolkę to muszę wkręcić spaloną czy wystarczy wykręcić? Trudno się dobrać do zegarów i ile może taki zabieg kosztować? Czy zegary po takiej ingerencji nie mają np. skłonności do przepalania się itp itd?
  • #2
    seat21
    Level 28  
    Wgrać możesz vasem albo odisem ale tu raczej ci nie pomoże ponieważ zgłasza błąd czujnika także wymiana kolejnego magla
  • #3
    majuDJ
    Level 10  
    Ok dzięki za informacje. A to dlaczego jest tak, że czasem nie ma kilkanaście km świecącej żółtej kierownicy oraz potrafi się włączyć i wyłączyć bez żadnego udziału VCDsem?

    Najpierw muszę znaleźć kogoś kto sprawdzi okablowanie i wtyczki, a później ostatecznie o ile się przyczepi diagnosta na przeglądzie poszukam jakieś firmy co w dobrej kasie wymieni magiel na regenerowany i da 24 miesiące gwarancji.
  • #4
    majuDJ
    Level 10  
    seat21 wrote:
    Wgrać możesz vasem albo odisem ale tu raczej ci nie pomoże ponieważ zgłasza błąd czujnika także wymiana kolejnego magla


    Wszyscy mówią kolejny magiel, ale podczas sprawdzania G269 za pomocą VCDS widać zmiany wartości w blokach pomiarowych przy skręcaniu kierownicą. Ross-tech mówi, że w tym przypadku raczej uszkodzone jest okablowanie lub bezpieczniki. Czy raczej oni się mylą?

    Turn the Steering Wheel multiple times completely to the left and right. The Torque Values should change.
    If the Torque Values do change, it's most likely an intermittent Fault in the Wiring/Connectors.
    If the Torque Values do NOT change, the Sensor itself or the Power Supply (Terminal 15) might be faulty.
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    majuDJ wrote:
    mówią kolejny magiel, ale podczas sprawdzania G269 za pomocą VCDS widać zmiany wartości w blokach pomiarowych przy skręcaniu kierownicą


    Tak, ale pewno był używany młotek do naprawy magla lub zawieszenia i tylko w pewnych chwilach czujnik sygnał ma ;; sygnał niezrozumiały;;
    To wystarczy .

    Tak to jest ja się daje auto do złomiarzy a nie mechaników.
    A to czy tak było Sam sobie odpowiedz, jak widzisz w warsztacie nioerozgarniętych matołów to po prostu tam auta nie zostawiasz.
    Sama maglownica nie jest jakaś wyjątkowo droga, nawet można taniej kupić anglika i przełożyć czujnik.
  • #6
    majuDJ
    Level 10  
    Jak niby przełożyć czujnik jak każdy gada, że to nie jest wykonywalne. Chociaż ja znalazłem instrukcje serwisową jak to wykonać (poniżej). Zresztą wyjdzie może taniej ale kto się podejmie tego w Warszawie - NIKT :/

    Mam ofertę 24 miesiące gwarancji na maglownice , 800zł za demontażem i montażem w Sandomierzu ( woj. świętokrzyskie). Blisko moich rodzinnych stron.

    A na obecną chwilę to chyba zasłonie tarczkę w miejscu kontrolki by diagnosta przy przeglądzie mnie nie wysłał do warsztatu.

    Więc dla mnie najlepsza opcja. Tylko będę musiał jeszcze geometrie zrobić po wymianie magla. Mechanik partacz ten był polecany na forum Octavia Klub Polska !!! Nie wystawie mu negatywnej opinii bo jeszcze mnie do sądu poda lub zaraz mnie jego forumowi "naganiacze" zjedzą. Wyleczyłem się już z mechaników polecanych na forach.

    Szkoda, że nie mam dobrego i uczciwego speca od VAG w Warszawie.

    Nawet jedna firma polecana specjalizująca się w tuningu z Janek k. Warszawy bardzo mocno mnie zawiodła.

    Removing and installing steering pinion with steering moment sender
    Note
    This repair is not possible at present.
    Special tools and workshop equipment required

     Torque wrench -V.A.G 1331-
    Removing
    – Remove steering box → Chapter.

    – Clean steering box in area of steering pinion, screw plug and adjuster screw.

    – Clamp steering box in a vice as shown.
    1 - Bracket VW 540/2
    2 - Press tool 3253/6 (2x)
    – Remove thrust piece at steering pinion end → Chapter.

    – Turn steering box in straight-ahead position.
    – Unclip sensor wiring at steering box housing.

    – Remove screw plug -arrow-.

    – Unscrew hexagon nut -arrow- from steering pinion.
    The rack will move to the end stop.
    – Turn steering to straight-ahead position again.

    – Remove seal -1- from cover.
    – Detach cover -2-.
    – Carefully remove seal from steering box housing.
    Make sure that sealant residue does not enter sensor or housing.

    Avoid touching electronic components -arrow-.
    Note
    The sensor wiring in the steering box housing is fitted with a securing element -arrow- for the coil spring. Make sure that the coil spring is not twisted when removing the sensor wiring.

    – Now unplug sensor wiring connector at steering pinion.
    To do this, press the connector contact out of the coil spring housing using a screwdriver (width of blade 3 mm) as shown in illustration.
    – Mark position of steering pinion in relation to steering box housing.

    – Now pull steering pinion with steering moment sender out of steering box housing. Secure coil spring to stop it turning by using adhesive tape or similar.

    Installing
    – Lubricate bearing -arrow- and the splines of the steering pinion using -G 052 192 A1-.
    Do not apply grease on or near sensor.

    The new steering pinion with steering moment sender is fitted with a locating element -arrow-. This locating element must not be pulled out before the sensor wiring has been secured.
    – Insert steering pinion into steering box housing.

    – Turn the steering pinion until the coil spring with the sensor wiring -arrow- can be locked in position. The mark made when removing must align with the mark on the steering box housing.
    – Pull locating element out of coil spring.
    – Plug connector into coil spring housing.
    The connector is coded and can only be fitted in one position.

    – Tighten steering pinion with new hexagon nut.
    The rack will move to the end stop.
    – Apply LOCTITE -5910- sealant onto thread of screw plug.
    – Fill screw plug with grease -G 052 192 A1-, then install and tighten screw plug.
    – Turn steering to straight-ahead position again.

    – Apply only a very thin coat of grease -G 052 168 A1- when lubricating the seal -arrow- in the cover.
    – Install cover with new seal.
    Remaining installation steps are carried out in reverse sequence.
    – Install and adjust thrust piece at steering pinion end → Chapter.

    – Install steering box → Chapter.

    Perform a basic setting for the steering angle sender -G85- using vehicle diagnostic, testing and information system -VAS 5051B- after installing.
    – Perform adaption and basic setting for steering moment sender -G269- using vehicle diagnostic, testing and information system -VAS 5051B-.
    Tightening torques → Chapter „Exploded view of electromechanical steering box (generation 1)“

    – Check wheel alignment → Chapter
  • #7
    seat21
    Level 28  
    kupiłeś używany magiel i masz wielkie pretensje do wszystkich mechaników z okolicy a może całej Warszawy ,te wspomagania sypią sie nagminnie a tu kolegę oszukali, kup nową i bedzie po problemie i z pewnie z gwarancją
  • #8
    majuDJ
    Level 10  
    Sam mi ten mechanik po pierwsze zwalił magiel jak zostawiłem u niego auto na wymianę sprężyn, tulei, olejów, przegubu , później sam zaproponował używkę z szrotu ( " Będzie taniej i nie ma sensu kupować regenerowany bo wyjdzie Pana kilkaset złotych więcej". Ja sam nie kupowałem i nie mogę mieć do siebie pretensji. Wyszło mnie tyle samo za używkę i jego robociznę co regenerowany z 24 miesięczną gwarancją. Sam sprawdzał i zaraz po jego montażu znowu błąd wywalił jak jechał na geometrie to powiedział ups ale to ze szrotu i gwarancji nie mamy i 800zł w błotko. Na nowy o wartości 1/3 z ASO mnie nie stać.