Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Teletechniczna skrzynka mieszkaniowa - dodatkowe gniazda

aaddaam1 16 Maj 2018 21:37 666 14
  • #1 16 Maj 2018 21:37
    aaddaam1
    Poziom 2  

Witam,

Niedawno zakupiłem mieszkanie. Deweloper przewidział w całym mieszkaniu (w salonie) tylko 1 gniazdko antenowe Signal RTV-SAT + kanał zwrotny oraz 1 gniazdo 2xRJ45 komputerowe + telefoniczne.
    W mieszkaniu będzie również teletechniczna skrzynka mieszkaniowa EmiterNet 2x12 modułów.

Cena dorobienia 1 gniazda RTV-SAT przez dewelopera to ok. 800 zł.

Mam pytanie czy jeśli nie zdecyduje się teraz na takie gniazdko to czy będę mógł w późniejszym czasie na własną rękę sam dorobić gniazdko SAT-RTV oraz LAN w innym pomieszczeniu? Jeśli tak to jak to wygląda w w prostych slowach? Wyprowadzenie okablowania ze skrzynki?
    Jestem totalnym laikiem jeśli o to chodzi.

Teletechniczna skrzynka mieszkaniowa - dodatkowe gniazda

Dzięki za pomoc.

0 14
  • #2 16 Maj 2018 23:45
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

Tak na szybko bo temat znam z autopsji (jako wykonawca). Żeby to miało ręce i nogi, trzeba pociągnąć dodatkowy przewód do policzonego na "styk" multiswicha w szachcie. Dlatego tak drogo.

Brawa dla projektanta za PE w łazience bo przecież AL-PEX i szary plastik to świetne przewodniki :D

0
  • #3 16 Maj 2018 23:56
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

pol102 napisał:
    Dlatego tak drogo.

Nie tylko. Koszty pochłania głównie zmiana ogólnego projektu i dokumentacji.

pol102 napisał:

Brawa dla projektanta za PE w łazience bo przecież AL-PEX i szary plastik to świetne przewodniki :D

I jeszcze ten wyłącznik do oświetlenia nad lustrem :D

0
  • #4 17 Maj 2018 07:16
    kj1
    Specjalista elektryk

aaddaam1 napisał:
    Jestem totalnym laikiem jesli o to chodzi.

Jeżeli jesteś totalnym laikiem, to jak chcesz się za to zabrać?