Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C7 2013r. - Audi nie odpala po stłuczce i wypaleniu Airbag

aufan 17 Maj 2018 14:14 321 11
  • #1 17 Maj 2018 14:14
    aufan
    Poziom 3  

    Witam,

    mamy problem aby odpalić Audi A6 C7 po stłuczce, uderzenie było niegroźne lecz niefortunne gdyż poszedł czujnik pod błotnikiem, uruchomiło poduszki i pasy więc wypaliła klema pirotechniczna, auto zgasło i nie odpalało. Po wymianie klemy auto zakręci 1-2 razy i nie odpala, w komputerze sporo błędów, brak komunikacji ABS i wszędobylskie błędy powiązane. Nie działa klima itp.

    To co nie daje nam spać to właśnie brak możliwości odpalenia auta, brak komunikacji z ABS oraz nieaktywna klima, dla przykładu grzanie i wentylacja foteli działa. Pewnie sporo rzeczy ożyje jak odpali serducho.

    Jakieś sugestie ?

    Plan wstępny:
    -sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik od ABS jak wiadomo od ABS różne cuda potrafią się dziać

    Mam VCDS 17.8 jednak nie definiuje on większości błędów w kompie :< większość to Unknown error code

    0 11
  • #2 17 Maj 2018 17:34
    arieso
    Poziom 6  

    aufan napisał:
    Witam,

    mamy problem aby odpalić Audi A6 C7 po stłuczce, uderzenie było niegroźne lecz niefortunne gdyż poszedł czujnik pod błotnikiem, uruchomiło poduszki i pasy więc wypaliła klema pirotechniczna, auto zgasło i nie odpalało. Po wymianie klemy auto zakręci 1-2 razy i nie odpala, w komputerze sporo błędów, brak komunikacji ABS i wszędobylskie błędy powiązane. Nie działa klima itp.

    To co nie daje nam spać to właśnie brak możliwości odpalenia auta, brak komunikacji z ABS oraz nieaktywna klima, dla przykładu grzanie i wentylacja foteli działa. Pewnie sporo rzeczy ożyje jak odpali serducho.

    Jakieś sugestie ?

    Plan wstępny:
    -sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik od ABS jak wiadomo od ABS różne cuda potrafią się dziać

    Mam VCDS 17.8 jednak nie definiuje on większości błędów w kompie :< większość to Unknown error code



    wiązka elektryczna została uszkodzona?

    0
  • #3 17 Maj 2018 17:57
    aufan
    Poziom 3  

    Tak przerwała się lewa wiązka która idzie na zderzak czujnik poduszek czujnik temp oraz czujnik lewy zamknięcia pokrywy silnika, ale w tej samej wiązce idą kable do ABS jednak ten odcinek pozostał nienaruszony.

    Może coś z immo ? Jednak tutaj chyba silnik by kręcił dłużej niż 1-2 obroty, kiedyś do pilota zapomniałem wlożyć pestki immo w innym aucie i kręcił ale nie odpalał, no chyba że w Audi jest inaczej zrealizowane.

    Najgorsze że vcds nie wskazuje kodów błędów, a nie mam obecnie dostępu do innego fejsa.

    0
  • #4 17 Maj 2018 20:38
    arieso
    Poziom 6  

    crash data wywalona ze sterownika airbag? czy przy próbie odpalenia wyskakuje jakiś komunikat na wyświetlaczu w aucie ?

    0
  • #5 17 Maj 2018 20:42
    aufan
    Poziom 3  

    Jeszcze nic nie wywalałem, szczerze to pierwszy raz zmagam się z takimi tematami więc można powiedzieć że się ucze. Kilka błędów jest głównie pierdoły, z ważniejszych to błąd hamulca postojowego oraz błąd o awari układu hamulcowego.

    Przy samej próbie odpalania brak innego błędu.

    Musze jakiś bardziej ogarnięty fejs ogarnąć aby te błędu rozkodowało

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Maj 2018 22:44
    OskiA3
    Poziom 8  

    Wywal crash data z jaśków i podaj nr błędów z abs.

    0
  • #7 18 Maj 2018 01:10
    aufan
    Poziom 3  

    Da się vcds skasowac crash data ?

    Z Modułem ABS nie ma komunikacji wgl

    0
  • #8 18 Maj 2018 09:10
    OskiA3
    Poziom 8  

    Vcds nie da rady skasować crash, potrzeba trochę bardziej wyrafinowanego sprzętu;)

    0
  • #9 18 Maj 2018 09:37
    aufan
    Poziom 3  

    Podałbyś nazwe sprzętu który to ogarnia ? Popatrze jakie ceny, może wyjdzie taniej niż wizyta fachowca a i czegoś się naucze .

    0
  • #10 18 Maj 2018 10:21
    arieso
    Poziom 6  

    OskiA3 napisał:
    Vcds nie da rady skasować crash, potrzeba trochę bardziej wyrafinowanego sprzętu;)


    VCDS em można usunąć błąd wystrzału airbag bynajmniej tak, że nie wyświetlają się błędy w sterowniku ani w liczniku potwierdzone na GOLFIE MK7, Leonie II i Octavii II

    0
  • #11 18 Maj 2018 19:01
    aufan
    Poziom 3  

    Auto odpaliło, dziś ogarnąłem temat, problem tkwił w wiązce abs. Klima ożyła, generalnie większość tematów się unormowała.

    Jednak mam kolejne pytania:

    1. czy czujnik uderzeniowy pod błotnikiem mam wymienić, one są jednorazowe czy nie ?

    2. Wie ktoś może jaka jest zasada ich działania ?

    3. Czy bezpiecznik pirotechniczny mogę spokojnie podłączyć pod sterownie nabojem póki co jest odpięta wtyczka od sterowania nabojem ?

    4.Czy jak założe nowe poduchy i pasy to nic ponownie nie wystrzeli ? Rozumiem że to wszystko wymienić na odpiętym aku.

    5. Czy najpierw wymiana poduszek a później kasowanie crash data ? Czy odwrotnie?

    0
  • #12 20 Maj 2018 13:34
    OskiA3
    Poziom 8  

    arieso napisał:
    OskiA3 napisał:
    Vcds nie da rady skasować crash, potrzeba trochę bardziej wyrafinowanego sprzętu;)


    VCDS em można usunąć błąd wystrzału airbag bynajmniej tak, że nie wyświetlają się błędy w sterowniku ani w liczniku potwierdzone na GOLFIE MK7, Leonie II i Octavii II


    Jesli masz blad "ecu faulty" albo cos w ten desen, to nie usuniesz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    aufan napisał:
    Auto odpaliło, dziś ogarnąłem temat, problem tkwił w wiązce abs. Klima ożyła, generalnie większość tematów się unormowała.

    Jednak mam kolejne pytania:

    1. czy czujnik uderzeniowy pod błotnikiem mam wymienić, one są jednorazowe czy nie ?

    2. Wie ktoś może jaka jest zasada ich działania ?

    3. Czy bezpiecznik pirotechniczny mogę spokojnie podłączyć pod sterownie nabojem póki co jest odpięta wtyczka od sterowania nabojem ?

    4.Czy jak założe nowe poduchy i pasy to nic ponownie nie wystrzeli ? Rozumiem że to wszystko wymienić na odpiętym aku.

    5. Czy najpierw wymiana poduszek a później kasowanie crash data ? Czy odwrotnie?


    1. Nie wiem, dla swietego spokoju bym wymienil.
    4. Nic nie wypali, zrob na odpietym aku
    5. Wymien jaski a pozniej kasuj blad

    Dodano po 7 [minuty]:

    aufan napisał:
    Podałbyś nazwe sprzętu który to ogarnia ? Popatrze jakie ceny, może wyjdzie taniej niż wizyta fachowca a i czegoś się naucze .


    Np. carprog, ale to przekracza wielokrotnosc czyszczenia u fachowca. Ewentualnie rozebranie sterownika i czyszczenie wsadu recznie.

    0