Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

napęd Liftmaster LM600 nie startuje z wpiętym czujnikiem Halla, bez kręci 3sec.

misiekk666 17 Maj 2018 15:15 117 4
  • #1 17 Maj 2018 15:15
    misiekk666
    Poziom 10  

    Napęd LM600 posiada czujnik przeciążenia (nie ma krańcówek), jakiś czas temu zaczął sie dziwnie zachowywać aż padł.
    Myślałem że to silnik, ale podłączony do 24V wystartował, światło działa, trafo 230/24 też. Jeśli podłączony jest moduł z czujnikiem Halla, napęd jest martwy. Jeśli tylko odepnę czujnik, zapala się światło oraz po wyzwoleniu napędu przyciskiem na płycie napęd startuje, oraz po chwili zawraca bieg i staje (nie widzi obrotów z czujnika).
    Co może byc przyczyną takiego zachowania? Gdyby uszkodzony był hall, napęd przynajmniej powinien wykonać próbę startu.
    Na płytce czujnika jest tylko hall i kondensator SMD.napęd Liftmaster LM600 nie startuje z wpiętym czujnikiem Halla, bez kręci 3sec.napęd Liftmaster LM600 nie startuje z wpiętym czujnikiem Halla, bez kręci 3sec.

    0 4
  • #2 17 Maj 2018 16:16
    arturavs
    Poziom 38  

    misiekk666 napisał:
    Na płytce czujnika jest tylko hall i kondensator SMD


    Nieprawda. Jest jeszcze krańcówka. Od niej bym zaczął.

    0
  • #3 17 Maj 2018 17:16
    misiekk666
    Poziom 10  

    Od tej krańcówki zacząłem sprawdzanie modułu. Jako mechaniczny element łatwy do zdiagnozowania pominąłem go w opisie :). Ale jakby krańcówka była stale zwarta, napęd powinien ruszyć w przeciwną stronę, a jak stale rozwarta, zatrzymać się na przeciążeniu. A tu gdy moduł jest podłączony, napęd nie startuje wcale, wystarczy wyjąć wtyk żeby zapalić światło napędu.

    0
  • #4 17 Maj 2018 17:18
    arturavs
    Poziom 38  

    Sprawdź gdzie jest zasilanie Halla, może to on robi zwarcie.

    0
  • #5 19 Maj 2018 22:39
    misiekk666
    Poziom 10  

    Ta krańcówka, to chyba nie krańcówka tylko jakiś licznik zgrubny (ten napęd uczy się przebiegu i reaguje na przeciążenie, nie posiada też krańcówek foto czy kontaktronów).
    Styk jest zwarty w stanie spoczynku (tak też wynika opisu na obudowie). Hall po wyjęciu z obudowy reaguje na magnes - zmiana biegunów zapala i gasi światło napędu. Moduł czujników ma cztery styki - zasilanie +, - oraz A i B (wyjście z Halla i z "krańcówki".

    Sprawdziłem jeszcze zachowanie napędu w różnych sytuacjach (obciążenie zdemontowane/brak łańcucha):
    czujniki podłączone, zamontowane na silniku - światło zgaszone, napęd nie reaguje na przycisk
    czujniki wypięte - światło natychmiast zapala się, napęd startuje w jedną stronę i staje, w drugą rusza i po kilku sekundach zawraca, staje .
    moduł zdemontowany - jeśli zapalę światło magnesem i założę moduł - po wyzwoleniu przyciskiem słychać przekaźniki, czasem próbę startu silnika.
    moduł zdemontowany - wyzwalam napęd, gdy rusza wkładam moduł na silnik - napęd pracuje aż w końcu zwalnia jakby przed końcem i zatrzymuje się (prawdopodobnie mija zaprogramowany maksymalna długość bramy).

    Pytanie dlaczego po podpięciu zasilania modułu czujników napęd uznaje że jest awaria i nie startuje, tak jakby mikrostyk był w złym położeniu lub magnes odpadł (ale wtedy po starcie i podłączeniu napęd by nie chodził 20sec).

    0