Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki niskotonowe w środku rury PCV . Głośnik przenośny

XKowalskiX 18 Maj 2018 09:32 300 5
  • #1 18 Maj 2018 09:32
    XKowalskiX
    Poziom 3  

Witam chciałbym się dowiedzieć czy takie ułożenie głośników ma jakiś sens ? Głośniki niskotonowe w środku rury PCV . Głośnik przenośny
    Jestem raczej początkujący ;)
    Strzałki to kierunek zwrotów głośników.
    przez 3 dni będę nieobecny :D

0 5
  • #2 18 Maj 2018 10:06
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

Ma sens, o ile głośniki są dopasowane do pojemności Wewnętrznej obudowy (rury). W sumie to typowa obudowa BR (przynajmniej w zamyśle), oczywiście długość BR i jego przekrój także musi być odpowiednio wyliczony. Trochę mnie tylko martwi skierowanie głośników wysokotonowych naprzeciwko siebie - z odsłuchem będzie problem...
    P.S. Oczywiście jeden z głośników niskotonowych (o ile będą w tej samej objętości akustycznej) powinien być podłączony w przeciw-fazie. W innym wypadku basu nie będzie w ogóle.

0
  • #3 18 Maj 2018 10:33
    marian133
    Poziom 38  

398216 Usunięty napisał:
    W sumie to typowa obudowa BR (przynajmniej w zamyśle),

Jeśli moja wyobraźnia podpowiada mi to co autor mial na myśli (głośniki niskotonowe umieszczone w środku rury), to jest to obudowa BP4, która w połączeniu z głośnikami (tylko) wysokotonowymi w tym przypadku nie ma sensu. Jeśli zaś głośniki są na zewnątrz obudowy (membranami na zewnątrz), to wtedy jest to obudowa BR.
    Rysunek jest dość kiepski ;)

398216 Usunięty napisał:
    Oczywiście jeden z głośników niskotonowych (o ile będą w tej samej objętości akustycznej) powinien być podłączony w przeciw-fazie. W innym wypadku basu nie będzie w ogóle.

Tutaj się nie zgodzę.
    Skoro głośniki są skierowane magnesami do siebie (lub membranami), to muszą być podłączone w tej samej polaryzacji.

Ogólnie ten pomysł nie ma sensu.