Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 99r Benzyna - Falowanie obrotów

18 Maj 2018 16:46 837 23
  • Poziom 3  
    Witam mam problem ze swoim oplem już od jakiegoś czasu.
    Pierwszy bieg i drugi szarpie. Falowanie obrotów góra dół.
    Na biegu jałowym zimny lub ciepły spadki obrotów o 20-50.
    Czyszczony slnik krokowy przepustnica ZAWÓR EGR został zaślepiony.
    Nowe świece zapłonowe stare nadal nadawały się do jazdy nie były zasyfione.
    zaślepienie zaworu EGR dało tylko tyle że ma większego kopa.
    Dodatkowo problemem jest włączający się wentylator przy 40 60 70 80 90 stopniach. zdaża się tez że pracuje on po wyjęciu kluczyka ponowne włożenie kluczyka i przestawienie na zapłon wyłącza go. Temperatura nigdy nie przekracza 94stopni. Był podpinany pod komputer wszystkie czujniki sprawne. Termostat załącza się odpowiednio. Nie dawno wymieniłem płyn chłodniczy na nowy z przepłukaniem układu bo było tyle syfu że masakra. Czy to Uszczelka pod głowicą?
    Rozumiem że w tym wypadku może uchodzić ciśnienie z cylindra co powoduje szarpanie i falowanie oraz spadki obrotów. A pęknięta uszczelka tłumaczyła dostawanie się oleju do płynu. A jak to ma się do temperatury? Wentylator pracuje bardzo często podczas stania również ppotrafi się włączyć. W trakcie jazdy kiedy pracuje po staniu w korku lub na czerwonym czyli ok 30s wyłącza się aż znów do momentu jazdy ok 1 min. To samo dzieje się na normalnej jeździe przy zmianie biegów co 2,5tys obr. Opel astra G 1999r 1.6 8v silnik XZR 55kw. dodam że sam korek był czysty.
  • Poziom 25  
    Z tego co opisujesz to raczej uszczelka pod głowicą po odpaleniu sprawdź czy przewody gumowe z chłodnicy są bardzo napompowane jeśli tak to głowa do góry ale u ciebie to nie problem ;) proste i w miarę tanie części . I obowiązkowo głowica do sprawdzenia planowanie minimum a najlepiej to pełna obróbka z gwarancją .
  • Poziom 3  
    Cóż przewody są twarde wymiana płynu chłodniczego i płukanka pomogła bo wentylator już się nie włącza tylko dziwne że przy nawet 40-60 stopniach potrafił się włączyć... chociaż i tym steruje komputer a ECU podobno był naprawiany przez poprzedniego właściciela bo są nalepy na nim. Tak myślałem że pewnie uszczelka.... no cóż trzeba robić :) dzięki za odp.
  • Poziom 10  
    ozyrys78 napisał:
    A pęknięta uszczelka tłumaczyła dostawanie się oleju do płynu.


    No sam sobie odpowiedziałeś :) Masz zapewne "masło" w zbiorniczku wyrównawczym a jako, że to nie zima to zapewne uszczelka.
  • Poziom 3  
    Uszkodzona uszczelka może mieć taki wpływ na temperaturę i pracę wentylatora? Termostat sprawny, ECU również był sprawdzany i jest git termostat także silnik nagrzewa się dobrze. Tylko że często dochodzi do 94-95 stopni i non stop włączający się wentylator nawet przy 40/60 stopniach... nowy płyn czujnik temperatury tez sprawny. To wina uszczelki?
  • Poziom 3  
    Uszczelka sprawna sprawdzenie ciśnieniowe nic nie wykazało. W tej chwili jest wymieniany Termostat , silnik krokowy oraz poduszki skrzyni.

    Dodano po 11 [godziny] 24 [minuty]:

    I teraz tak wymiana termostatu naprawi problem z temperatura i włączającym się wentylatorem szarpiące biegi 1-2 również ulegną naprawie po wymianie poduszek. Syf w zbiorniczku który był mógł być spowodowany również termostatem bo silnik mógł się nie dogrzewać przez co taki efekt. A jak to się ma to gazowania do odciny? chodzi mi o to że parę razy zdążyło mi się że auto samo dodawało gazu na wciśniętym sprzęgle o tyle dobrze... pomagało jedynie wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie wątpię że to również sprawka silnika krokowego przecież on jedynie daje powietrze a nie paliwo zatem nawet jakby otworzył maxymalny przepływ powietrza to i tak raczej dupa bo mieszanka będzie uboga za mało paliwa a za dużo tlenu więc max to powinno dojść gdzieś w okolice 3-4tyś dobrze kombinuję? bo efekt był taki jak rozbieganie silnika diesla tylko że to benzyna zatem teoretycznie jest to nie możliwe z powodu zbyt małych ciśnień no i nie ma turbo :P aha no i po wymianie płynu chłodzącego przewody są bardzo miękkie nawet po dłuższej trasie a także kiedy pracuje wentylator hmmm...
  • Poziom 3  
    Więc tak auto wróciło z kolejnego serwisu został wymieniony termostat.silniczek krokowy i poduszki. Wentylator włącza się dalej. obroty już jest znacznie lepiej nie latają góra dół auto jest zrywniejsze mimo wszystko obroty delikatnie spadają na biegu jałowym i czuć małe drgania silnika. Temperatura faluje od 87 do 92-3 stopni. Co do mocy dalej jest dziura od 900 przyśpiesza do 2,200-2,300 i brak rekacji a obroty lecą dalej w górę do 3tys i od 3tys znów jest moc. Pytanie co to dalej jest z tym wentylatorem ten silnik tak ma? ja wiem że to zaledwie 75koni do budy 1600kg ale mimo wszystko układ chłodzenia sam powinien utrzymywać 90 stopni bez wentylatora chyba ze się go piłuje. Obroty dalej są spadki ale już naprawdę minimalne. To jest jedno pkt no ale bez przesady takie silniki ładnie utrzymują obroty. Może być to spowodowane nie oryginalnym silnikiem krokowym? A wentylator to już przeboje są nowy płyn nowy termostat czujnik temp sprawny płukanka zrobiona a on się grzeje do 93.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Temperatura z 92-93 spada w momencie jazdy natomiast stojąc na jałowym grzeje się parodia... Co do tej dziury w mocy to może ślizgające się sprzęgło? tyle że ono łapie ładnie z samego dołu hmm?
  • Poziom 25  
    A błędy jakieś się kolego pojawiają?
    Klimatyzacja jest?Diagnostyka modułu chłodzenia robiona?Sa wszystkie stopnie mocy?Jakie temperatury widzi moduł chłodzenia?Masz LPG?
  • Poziom 3  
    Błędów 0 zarówno pod kompem jak i na desce. To benzyna ale nie wykluczone że być może było kiedyś LPG bo jest tam na gmatwane trochę z okablowaniem jakieś kombinacje. Klimatyzacji nie ma w sensie takim że wgl jej nie ma jako sprzet. Komputer wykazał że temperatury tez są ok. Co serwis to mówi tak wentylator się włączał ale już powinno być ok tak było najpierw z EGR potem z płynem potem termostat. I ciągle inna diagnoza

    Dodano po 5 [minuty]:

    W sumie z tym co ogólnie jest już zrobione w aucie to jedyne co zostało naprawione do biegi wskakują ładnie bo nowe poduszki, zaślepienie EGR'a dało więcej mocy nowy krokowiec polepszenie się obrotów już mniej spadają to już takie jest delikatniejsze. Natomiast 1 i 2 bieg przy gazie dalej szarpie silnikiem. Termostat również nowy nie dał niczego jak było tak jest. Wentylator nadal pracuję. A temperatura faluje zmienia się co parę sekund.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dzisiaj jeszcze wymieniłem obie kolumny Mcpersona także znów popłynąłem z kasa. I nie uśmiecha mi się jeżdżenie coraz to do innego serwisu żeby mówił może chyba to powinno pomóc. Może to komputer jeb jest?
  • Poziom 42  
    Widze że masz silnik x16szr czyli taki jak u mnie w F.

    U mnie termperatura jest skała 95C podczas jazdy, z rana dochodzi raz do 100C a potem nie ma jak u ciebie opisujesz że podczas jazdy ci spada. W korku to normalne że się grzeje a im cieplej tym szybciej się grzeje bo chłodzenia nie ma poza tym co zrobi wentylator po włączeniu się.

    Tak że z tego co widze masz problem z termostatem skoro ci temperatury nie trzyma podczas jazdy.

    Jak tam z rana temperatura chodzi na desce? Puszcza raz do 100C i potem trzyma czy bardzo wolno się nagrzewa?

    Wentylator ma swój czujnik na chłodnicy jak się nie mylę i to on reguluje włączenie się wentylator (chyba że się myle). Zresztą sprawdź czy masz taki na dole chłodnicy czujnik wbudowany w chłodnice.

    Co do wolnych obrotów to w silniczku krokowym jest ważny stożek. SPrawdź też czy w przepustnicy jest czysto oraz czy kanał samego krokowca jest czysty i drożny.

    Jak ci falują obroty to prawdopodobnie poza silniczkiem krokowym masz ciągniete lewe powietrze. Zakładam że tam wszystko podpięte - wszystkie wężyki są? No i mam nadzieje że nie masz dziurawych weży czy innych ciekawostek.

    DObrze jakbyś wstawił zdjęcia silnika, szczególnie że nie wiesz co tam namieszane i coś wspomniałeś o możliwym kiedyś LPG.

    Cco do szarpiania to na luzie bez biegu po przegazówce ma moc cał czas czy tylko podczas jazdy ma te dziury w mocy?
    Sprawdzałeś jakie ciśnienie jest na pompie paliwa?

    Świece ustawiałeś z przerwą 0,7 mm czy nic nie robiłeś - no chyba że dwuelektrodowe masz? Kable nie gryzą przypadkiem lub cewka nie kopie?
  • Poziom 3  
    Cytat:
    Tak że z tego co widze masz problem z termostatem skoro ci temperatury nie trzyma podczas jazdy::::::::
    Termostat jest nowy dzisiaj założony i nic to nie dało.
    Cytat:
    Jak tam z rana temperatura chodzi na desce? Puszcza raz do 100C i potem trzyma czy bardzo wolno się nagrzewa?
    dość szybko się nagrzewa do 88 stopni i tak stara się trzymać ale często wzrasta do 93-94 i tak faluje 93-88.
    Cytat:
    Co do wolnych obrotów to w silniczku krokowym jest ważny stożek. SPrawdź też czy w przepustnicy jest czysto oraz czy kanał samego krokowca jest czysty i drożny.

    Jest czysty i drożny.
    Cytat:
    Jak ci falują obroty to prawdopodobnie poza silniczkiem krokowym masz ciągniete lewe powietrze. Zakładam że tam wszystko podpięte - wszystkie wężyki są? No i mam nadzieje że nie masz dziurawych weży czy innych ciekawostek.

    Nie ma mowy o lewym powietrzu wszystko szczelne dokręcone.
    Cytat:
    Cco do szarpiania to na luzie bez biegu po przegazówce ma moc cał czas czy tylko podczas jazdy ma te dziury w mocy?
    Od samego startu rano jak i później ma cały czas dziurę nie zależnie czy się go przegazuje czy nie.
    Cytat:
    Kable nie gryzą przypadkiem lub cewka nie kopie?
    Nic z tych rzeczy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam że rozrząd tez jest nowy z pompą itp
  • Poziom 25  
    Kolego Enhanced tam w chłodnicy nie ma żadnego czujnika.
    Do autora tematu:czym mierzona temperatura chłodziwa?Czy to odczyt z licznika?
  • Poziom 3  
    Tak to odczyt z licznika i faktycznie nie ma tam żadnego czujnika szukałem szukałem i znaleźć nie mogłem ;)
  • Poziom 25  
    To temperaturę masz w normie kolego.😏.
    Co do włączania się wentylatora zagladnalbym w poszukiwaniu "zieleniny" czyli zgnilizny przy module chłodzenia przed lewym przednim kołem na podłużnicy.
  • Poziom 3  
    Hmm zobaczę ale dopiero jutro dziś już cimno :P i dam znać ;)
  • Poziom 3  
    Hmm więc tak nie ma żadnej zgnilizny ani nic wszystko wygląda ok. Co do obrotów no jest znaczna poprawa ale delikatnie sobie tam obroty spadną. Co do temperatury w jedną strone jechałem naprawdę lekko 2000-2,200 zmiana biegu wentylator ani razu się nie włączył temperatura osiągnęła max ok 91 stopni i spadała do 88 w powrotna stronę natomiast katowałem go do 4-5tys. I nic! dopiero jak zajechałem do domu i parkowałem na 1 biegu nagle włączył się wentylator a temperatura poszła do 94 stopni. Dzisiaj dolewałem płyn chłodzący po po wymianie termostatu musieli spuścić i coś mało go dodali obstawiam ze trochę im się polało. Dużo płynu nie dolałem coś koło 3/4 szklanki. Natomiast poczułem intensywny zapach benzyny w zbiorniczku przy dolewce rano nic ale po przejechaniu 12km poczekałem na parkingu 40min i sprawdzałem znów poziom płynu bo tam bardziej równy teren płyn ok ale po odkręceniu mocny zapach benzynki także hmm? a robili test ciśnieniowy i niby wszystko ok zatem co to jest? chyba ze to normalne że na jeszcze ciepłym silniku z ciśnieniem w zbiorniczku jest taki zapaszek?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha no i posprawdzałem węzę żadnych wycieków płynu.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Chyba ż to resztki zapachu benzyny po jakiś ekstrakcie do płukanek? co o tym sadzicie?
  • Poziom 3  
    W poniedziałek podmieniam cewkę z innej asi. A czujnik będzie wymieniany na nowy i zobaczymy co dalej
  • Poziom 3  
    No więc tak cewki nie udało mi się zdobyć na podmiankę za to wymieniłem czujnik temperatury i wszystko cacy wentylator włącza się dopiero w okolicach 100 stopni a termostat utrzymuje 90-92. Uff jeden problem z głowy ale nadal problem z obrotami jest obroty nadal spadają o ok 20-50 a 1 i 2 bieg szarpie bez gazu nie da się wgl jechać skacze jak żaba. Ostatnio porozpierawszy zapalił się check engine zgasiłem silnik na ok 40 minut odpaliłem a check zgasł.... od tamtej pory nie zapalił się ani razu. Co do świec jedna jest bardziej ciemna od innych a to są nowe świece które nawet 1k km nie maja przejechane wymieniłem je profilaktycznie bo myślałem ze może któraś świeca nie działa przewody są całe były sprawdzane i nie maja przebicia. Był również błąd mapy który ostał skasowany hmmm? dodam że w innym serwisie wgrywali mi nowsza mapę a i to nie pomogło jakieś pomysły?
  • Poziom 3  
    Za wcześnie się cieszyłem wentylator znów się włącza ale już nie w trakcie jazdy tylko podczas parkowania. Temperatura według wskazań licznika utrzymuje się w granicach 87 a 92 stopnie.
  • Poziom 25  
    Jaki błąd mapy kolego?
    Wentylatorem steruje u Ciebie moduł chłodzenia.
    Zrób porządna diagnostykę a nie szukaj po omacku bo niepotrzebnie sobie koszta generujesz.
    Tym bardziej ze jeśli świeciła się kontrolka to sterownik zapisał błędy napewno.
  • Poziom 3  
    Jaki błąd mapy kolego? nie mam pojęcia powiedzieli mi tylko tyle że był błąd.
    Wentylatorem steruje u Ciebie moduł chłodzenia hmm to czemu nikt tego nie sprawdził tylko po omacku może to może tamto.
    Tym bardziej ze jeśli świeciła się kontrolka to sterownik zapisał błędy na pewno.
    jeżeli masz na myśli sterownik silnika ECU to właśnie jest o tyle ciekawe że nie ma tam żadnego błędu sam się skasował i nic po tym checku nie zostało. Wgl z tym wentem jest ciekawie po nie raz jade do sklepu i nic wracam do domu też nic a czasem wracam do domu gaszę silnik a wen pracuje. I to różnie z nim bywa nie raz jadę naprawdę eco i się włącza a czasem go testuje daje mu większe obroty i nic.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ba nawet mam takie wrażenie że podczas jazdy na większych obrotach nic się nie dzieje natomiast podczas dłuższej jazdy na 2 biegu ze względu na dziury w kierunku domu to wentylator się włącza....
  • Poziom 25  
    Obawiam się ze pozostaje zmienić mechanika.
    Tym bardziej jeśli jest sytuacja ze mówią ze może to albo tamto i za każda wizytę płacisz to jest to nawet w Twoim interesie.
  • Poziom 42  
    Masz laptopa? Dobrze jakbyś we własnym zakresie poglądał (zapisywał logi) podczas użytkowania/jazdy autem bo może faktycznie temperatura jest pokazywana inna a inna idzie do ECU i stąd ten wentylator tak działa.

    Cewka na podmiane, kable by się przydało załatwić. Świece masz na jakich przerwach?
  • Poziom 3  
    Problem rozwiązany.

    Moderowany przez robokop:

    Wypadało by podać rozwiązanie na forum?