Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak ustalić przełożenie mostu sprinter 906

18 May 2018 23:48 4857 8
  • Level 9  
    Witam, nie wiem jakie mam przełożenie mostu w sprinterze 906 2008r 313 cdi max pojedyncze koła. Wiem, że powinna być tabliczka-ale nie ma, jakiś numer jest ale nie można odczytać. Chciałbym by obyło się bez odkręcania dekla i liczenia trybów, czy można w inny sposób ustalić przełożenie? np. po silniku oraz skrzyni? moja ma koncowke numeru 01000 czy może po VIN?
  • Level 16  
    podnieś jedno koło, obracaj wałem licz obroty wału dla 2 obrotów koła. Przy podniesionym jednym kole masz przez mechanizm różnicowy podwojone obroty drugiego koła. Taka jest moja koncepcja :)
  • Level 9  
    Założyłem 46:11 jest jakby wolniejszy, prawdopodobnie oryginalny był 51:13 ale pojawił się problem- wyje przy prędkościach ponad ok 50km/h. Tylko przy delikatnym dodawaniu gazu i delikatnym popuszczeniu pedału, przy mocniejszym dodaniu gazu lub całkowitym puszczeniu jest cisza, co to może być?
  • Level 16  
    pewnie złom, kiedyś się sypało trociny do oleju żeby takie coś sprzedać.
  • Level 9  
    Dziękuje kolego za rade. Wykręce, nasypie trocin i sprzedam. Ale teraz pytanie- jakie trociny?? z piły? wióra? czy może pył sypałes? z jakiego drewna? do dyspozycji mam tylko sosna, swierk, lipa, modrzew, olcha, jaka ma być wilgotność trocin?? wystarczy 10%? :cunning:

    Ale pomimo sprzedaży chciałbym wiedzieć co mu może dolegać a nie chce mi się zaglądać do srodka. Ale chyba na tym polega to forum wiec pytam.
  • Mercedes specialist
    Oryginalne przełożenie można odczytać na podstawie VIN-u. Jest również wybite na płaskiej powierzchni przy deklu. Nie ma tabliczki.
  • Level 16  
    a co może dolegać starej przekładni że wyje? Koła są wytarte i klepią. Nowe koła mają taki kształt zębów oraz ich pochylenie, by w wyniku kontaktu punkty styku się przy obrocie tych kół przesuwał jak by tocznie, a w zużytych zęby płynnie tego nie robią tylko klepią. Pewnie jeździć można ale denerwuje to wycie. Trociny to taki chamski sposób ale pomaga. Nie wiem tylko jak długo bo znam to tylko z opowieści.
  • Level 9  
    Most wymieniałem bo stary był krzywy i cięło opony ale chodził cicho, czy da się przełożyć przekładnie? stary most był 51:13 obecny(wyjący) 46:11
  • Level 16  
    masz teraz wyjęty stary most a nie myślałeś by go wyprostować? Duża prasa albo stalowa szyna i podnośnik hydrauliczny? Równoległość kół da się sprawdzić dwoma wskaźnikami laserowymi z bardzo dużą dokładnością. Jak przymocujesz lasery do bębnów czyt tarcz to świecisz do przodu i na desce zaznaczasz odległość obracasz tarcze o 180 stopni i z tyłu ma być ta sama odległość. Lub podeprzyj kobyłkami te bębny i jak będziesz obracał obudową mostu to lasery nie powinny wędrować po desce powinny świecić w stałe punkty wtedy masz równoległe koła. Mosty się prostuje może postukaj firmy.