Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pioneer - Podlaczenie gramofonu,korektora

19 Maj 2018 10:02 312 2
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam wielką prośbę!
    Proszę o opinie w sprawie podlaczen?
    Posiadam amplituner Pioneer vsx-520.Głównie slucham muzyki i to z gramofonu Pro-Ject,na glosnikach Jamo z subwowerem.Czy moge gramofon podlaczyc bezposrednio do ampli i czy mogę do podbicia dzwieku podłączyć korektor dzwieku np.Technicsa?Czy rozważyć zakup bardzo dobrego przedzwacniacza do gramofonu?czy warto podłączać korektor?Jestem zielony w tych sprawach?Proszę o pomoc!Pozdrawiam!Marek
  • Poziom 37  
    Witam,
    jak słuchasz muzyki z gramofonu skoro ten amplituner nie ma wejścia gramofonowego ? to gramofon z przedwzmacniaczem ?
    Ogólnie:
    - jeżeli to gramofon analogowy to przeważnie masz tam wkładkę elektromagnetyczna dającą sygnał wyjściowy na poziomie paru mV, nie da się tego podłączyć pod żaden wzmacniacz który nie ma odpowiedniego wejścia (wbudowanego przedwzmacniacza z odpowiednia korekcja charakterystyki częstotliwości)
    - teoretycznie jest wiele różnych rodzajów wkładek nie wiem z jaka mamy do czynienia, zakładam ze masz na 99% wkładkę MM, są też MC czy piezo ale nie idziemy tak daleko.
    - musisz mieć przedwzmacniacz korekcyjny tzw. RIAA.
    - korektorem niczego tu nie podbijesz, korektor (jeżeli myślimy o tym samym urządzeniu - equalizer) służy do korekcji charakterystyki i w tym przypadku nie zda egzaminu. Korektor można w uproszczeniu porównać do zaawansowanego regulatora barwy dźwięku.
    Poprawny układ wygląda mniej więcej tak: