Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 440 DXI11 Euro3 - Brak mocy i duże zużycie paliwa, pompowtryski

19 Maj 2018 13:25 780 9
  • Poziom 14  
    Witam
    W związku z tym, że posiadam mało wystarczającą dokumentacje do tego pojazdu szukam porady. Wiem, że silniki Volvo mają takie przypadłości i na forum był temat wiele razy poruszany, ale dotyczyło to silników większych z FH lub Magnum. Ja mam kłopot z DXI 11 Euro 3 bez VEB z EPG, niecałe 800.000 km przebiegu. Sprawdzone zostały luzy zaworowe i napięcie wstępne pompek, które wymagały raczej kosmetycznych korekt. EPG był otwarty, była także trasa z odłączonym zaworem sterującym EPG. Filtr powietrza OK, ale został wymieniony. Test kompresji wykonany TEXĄ wykazał różnicę na 2 cylindrach 0,5% tzn. 99,5% jak pamiętam. Ciśnienie doładowania podczas jazdy z pustą naczepą ponad 1,8 bara (ciśnienie bezwzględne ponad 2,8 bara), ale przy zbliżaniu się do 2000 obr/min i tu wyszedł brak danych o ciśnieniu w funkcji obrotów w efekcie czego padła decyzja o wymianie czujnika. Po tej wymianie część mocy podobno wróciła, ale paliwo dalej jest problemem. Przed moją ingerencją bywało dobrze ponad 50l/100km przy 24tonach, a teraz nieco spadło do 41 - 42l, ale nie wiem czy trasa i ładunek były porównywalne.
    Zostały jeszcze pompowtryski. Pomiar wyważenia cylindrów na biegu jałowym dał takie wyniki:
    1 cyl: 0%
    2 cyl: -2%
    3 cyl: 0%
    4 cyl: -4%
    5 cyl: 0%
    4 cyl: 6%
    Problem w tym, że auto może stanąć tylko w sobotę i poniedziałek do południa, z wymontowaniem ich jest trochę zabawy, że nie wspomnę o ich tulejkach, i do tego jak poczytałem jest jakaś niechęć do naprawy tych czteroprzewodowych. Nie mniej jeśli moje podejrzenia co do nich są słuszne i tu proszę o pomoc w ocenie, to trzeba je targać.
    Uprzedzę jeszcze jedną kwestię gdyby ktoś to chciał poruszyć. Wiązka pompowtryskiwaczy wg mnie jest do wymiany z powodu popękanej izolacji, ale jej uszkodzenie jak na razie nie generuje kodów usterek .
  • Poziom 25  
    Jakie jest zużycie paliwa na biegu jałowym?
  • Poziom 14  
    Czy wystarczy odczyt z deski? Ze względu na stan zdrowia to musiałem pozostawić temat niezamknięty, a że pojazd należny do prawie do rodziny staram się go ciągnąc trochę zaocznie ze szpitala. Staram się pomóc w miarę obecnych możliwości.
  • Poziom 25  
    Tak można odczytać z deski na rozgrzanym silniku.
  • Poziom 14  
    Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku wyświetlacz pokazuje zużycie paliwa 1,9 l/h.
  • Poziom 25  
    Pompowtryski mogły by być leprze około 1,6 ale mieszczą się w tolerancji.
    Ciśnienie paliwa na wolnych od 2,5 do 3,5 bar.
  • Poziom 14  
    Dzięki wielkie za informacje, które przekazałem dalej. Niestety muszę temat odpuścić na 2-3 tygodnie. Odezwę się na forum lub na priv jak tylko będę w stanie siedzieć przed komputerem, a póki co ewentualne spadki mocy i spalanie mają być monitorowane i zobaczymy co to da.
  • Poziom 6  
    Niech Pan powypina wtyczki wiązki,ktore wchodzą do gniazd pompowtryskiwaczy i zobaczy czy jest duzo oleju w tych gniazdkach,sam fakt iż wiązka jest popękana swiadczy o tym ze nalezy ją wymienic na nową,ponieważ sygnał idący ze sterownika jest zakłócony i zwiększona jest opornosc przewodów.Po wymianie o ile jest to jedyna przyczyna,auto odzyska moc i spalanie również powinno sie zmniejszyc.Z tego co wiem koszt takiej wiązki na wolnym rynku oczywiście oryginał około 800złotych.
  • Poziom 14  
    Na chwilę obecną po wymianie czujnika ciśnienia mocy przybyło, spalanie spadło i jeszcze kierowca wykazał się inicjatywą i przejechał codzienną trasę nieco wolniej niż zazwyczaj tj. nie przekraczał 80 km/h i to dało dalsze zmniejszenie zużycia paliwa. Co do wiązki głowicy to jest ona do wymiany i tu nie ma co się oszukiwać, ale nie wydaje mi się, aby to ona generowała większe problemy, ponieważ sterownik by to wyłapał jak sądzę. Tak się dzieje w F3A (Cursor10) Iveco. A tu jest jeszcze mocno podwyższone napięcie sterowania pompowtryskami. Jak zwykle w takich wypadkach diabeł tkwi w szczególach i tu mam jeszcze jedną zagadkę. Opisane auto nigdy nie było ekonomiczne, ale jak zużycie paliwa przekroczyło mocno 50l/100km trzeba było się z problemem zmierzyć i przy okazji chciałbym rozwiazać problem identyfikacji biegów. Wyświetlacz zawyża bieg , na którym się aktualnie jedzie o 1, czyli z 3 robi 4 ..... z 7 robi 8, a przy 8 nie wyświela niczego. Tacho działa OK i jest po legalizacji, predkościamierz pokazuje prawidłowo, więc podejrzewam, że być może była wymieniana skrznia i teraz ta, co jest zamontowana ma inny zakres przełożeń lub jest coś pochrzanione w paremetryzacji sterowników. Może także być jedno i drugie. Niewłaściwa skrzynia moze mieć przłożenie na zużycie paliwa, czy parametryzacja także , nie wiem. Jak tylko wydobrzeję na tyle, aby się do tego auta zbliżyć zobaczę co jest wybite na talbliczce na skrzyni. Póki co zbieram Wasze uwagi i podpowiedzi, za które z góry dziękuję by móc to w przyszłości ogarnąć.
  • Poziom 13  
    Sterownik nie wyłapie błędu nawet gdyby przewody Wtrysków czteropinowych się zwierały widziałem już takie cuda w renówkach i po wymianie przewodów auto odżywało. I tak trzeba je wymienić więc nie ma sensu szukakać dziury w całym. Możesz też sprawdzić luz między zębny na kołach rozrządu powinien być 0,05 od 0,15 sterownik zaczyna si.e gubić w sterowaniu wyprzedzenia wtrysku i rośnie spalanie. A co do Wtrysków to nie można się kierować odczytami z kompa bo kiedy są zamontowane w silniku to każdy z Wtrysków pracuje w innych warunkach, cylindry mają różne ciśnienia i inne obciążenia a odczyt jest korektą wtrysku do wyrównania biegu tłoka pomiędzy punktami kontrolnymi. Wtryski należy testować na maszynie w identycznych warunkach pracy. Jest firma która to robi ja korzystam z ich usług.