Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis Cursor 13 - Momenty dokręcania

19 Maj 2018 19:59 1281 8
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,
    Trafił mi się pacjent z ubywającym płynem chłodniczym. Okazało się, że płyn jakoś dostaje się do oleju i jest wyrzucany do odmy. Chcę ściągnąć głowicę i dać do sprawdzenia. Czy posiada może ktoś dane naprawcze do tego silnika? momenty dokręcania, na co zwrócić szczególną uwagę przy składaniu?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jak możesz to podaj kod silnika to coś poszukam akurat do tego silnika. Jest kilka szczegółów, na które musisz być przygotowany poza momentami jak np. regulacja luzu międzyzębnego i synchronizacja rozrządu, czy też regulacja pompek i zaworów. Przy okazji podrzuć mi maila na priv.
  • Poziom 30  
    Wrzuć momenty i regulacje tu na ogólnym z chęcią się zapoznam/my.
    Cursor 13 to Hi-way.
  • Poziom 39  
    Poszukaj na forum jak się ustawia rozrząd w cursorze, chodzi o to czy podołasz przy składaniu. Jak płyn do oleju to pewnie przegrzany nie raz i oringi na tulejach. W głowicy raczej nie ma drogi no chyba że sama uszczelka jakimś cudem. Zainteresuj się czy paliwo do płynu nie idzie bo to po przegrzaniu jest możliwe.
  • Poziom 14  
    Mam materiały o F3A i F3B ale za duże na ogólne. Dam mu do poczytania bo decyzja o rozbieraniu bez tej wiedzy to faktycznie może być jak jazda bez trzymania
  • Poziom 30  
    No bez przesady pierwszy cylinder na znak plus przesuniecie, zegar magnetyczny na pierwszy wtrysk dwie blokady w koła z tyłu. - najwiekszy problem to wyciągnięcie wałka rozrządu bez przyrządu.
    Napisz czy zmienili coś w regulacji 13 - tki, bo u nas mają już 400tyś km i jeszcze nie robimy regulacji zaworów - serwis iveco, mówi nie regulujemy ponoc silnik jest zrobiony na 1 milion km - zobaczymy.
    Pobór oleju w stosunku do 11 tki, moc, i wiele problemów z silnikiem na bardzo duży plus!
  • Poziom 39  
    Decyzja o rozbieraniu to najłatwiejszy krok, drugi słuszny to "niech ktoś to poskłada" żeby działał. Cursor to silnik prosty w budowie ale trudny do ustawienia. Trzeba mieć wiedzę i narzędzia. No i oczywiście italiańce zrobili go tak że nie da się zdjąć głowicy bez rozregulowania rozrządu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    kakibara napisał:
    bo u nas mają już 400tyś km i jeszcze nie robimy regulacji zaworów

    No i pewnie nie trzeba. Sprawdzałem luzy po ponad 500tys i nie było potrzeby regulacji.
    Widzę że zarys masz więc zegar możesz przykleić przed odkręceniem zębatki wałka i tak samo go ustawić podczas montażu. Nie rozkręcaj kół pośrednich żeby luz międzyzębny się nie rozjechał i jakoś to będzie. Po co chcesz wyciągać wałek?
  • Poziom 30  
    Ja obecnie nie otwieram cursora - kolega autor zamierza po zdiagnozowaniu - odpisuje koledze z materiałami, że da się ustawić jednak tam rozrząd.
    Co do wałka to napisałem jeżeli zachodzi potrzeba go wyciągnąć to jest to chyba najbardziej czasochlonne czyli dzwigienki - wyciągnąć zawleczki z hamulca itp - ale i tak leży w szafie oryginalny przyrząd do wyciągania wałka.
    W cursor 11 ustawialismy co 90tkm - chyba dla szefa może myślał, że będą mniej palić jak wtrysk dobrze ustawiony?
    Po jego zapytaniach w Iveco centrali - szczera odpiwiedz serwisu nie zalecamy regulacji w 13tce - motor przewidziany, że pokona 1 mln km.
  • Poziom 39  
    kakibara napisał:
    Ja obecnie nie otwieram cursora - kolega autor zamierza po zdiagnozowaniu

    No tak poputało mi się.
    Co do wyciągania wałka to przy zdejmowaniu głowicy całą klawiaturę i tak trzeba zdjąć więc tu nie problem.
    U mnie w pracy jeździ jedna ósemka w autobusie co ma ponad 2 bańki na liczniku. Zawory regulowaliśmy chyba 3 razy przy okazji padłych pompowtryskiwaczy.