Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] clio1 lift 96rok - podczs jazdy gaśnie

spienty1 20 Maj 2018 18:33 219 10
  • #1 20 Maj 2018 18:33
    spienty1
    Poziom 10  

    Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam auto Renault Clio 1 po liftingu z 96r0ku silnik D7F sterownik sagem i mam z nim klopot, podczas jazdy gaśnie, aby móc dalej nim jechać trzeba zgasić zapłon i ponownie go uruchomić i wtedy dalej jedzie. Wymienione były przekaźniki od immo na nowe, przewody wysokiego napięcia na nowe(oryginał), cewka zapłonowa na nową(oryginał), czujnik polożenia wału. Straciłem już koncept-może jakaś inna sensowna podpowiedź? Dzięki.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Po wymianie czujnika położenia wału dzieje się to rzadziej. Wymiana była na oryginał.

    0 10
  • #2 21 Maj 2018 08:25
    damiannottingham
    Poziom 9  

    W jaki sposób gaśnie???? dławi się, wyłącza całkowicie prąd itd. ?

    0
  • #3 23 Maj 2018 00:44
    spienty1
    Poziom 10  

    Wymieniłem już wszystkie przekaźniki i ten od pompy też na nowe, auto jeździ tylko na benzynie. Wymiana nic nie dała.

    0
  • #4 23 Maj 2018 06:56
    damiannottingham
    Poziom 9  

    Nadal nie napisałeś jak gaśnie? w jaki sposób czy nastepuje to jak byś np. wyłączył zapłon czy może się dławi lub skokowo?? To ważne bo po dopasowaniu objawu można łatwiej znaleźć przyczynę

    Dodano po 4 [minuty]:

    U mojego kolegi padł czujnik uderzeniowy który odcina paliwo w Fieście być może i tu tak się stało. Ale jak pisałem podałeś wiele szczegółów wymiany lecz nie podałem dlaczego tak myślisz. Daj znać jeszcze może w jakim czasie się to dzieje np. podczas uruchamiania rano lub podczas jazdy czy może na ciepłym silniku? pozdrawiam

    0
  • #5 01 Cze 2018 16:34
    spienty1
    Poziom 10  

    O tym czujniku uderzeniowym też myślałem ale w tym modelu nie mogę go zlokalizować, mówią że go nie ma. Gaśnie podczas jazdy na ciepłym silniku w różnych dziwnych sytuacjach na przykład podczas spokojnej jazdy lub przy dużych obciążeniach to jest nie do odgadnięcia więc jadę tylko prawym pasem i blisko domu. Ciśnienie pompy paliwa w normie zmierzone specjalnym do tego manometrze. Po zgaśnięciu i próbie ponownego uruchomienia z rury czuć strasznie paliwo jak by był zalewany, ale daje się uruchomić i przez jakiś czas jedzie dalej. Kupiłem mimo wszystko pompę na podmiankę ponieważ nie jest droga i na wszelki wypadek jeszcze ją wymienię dla świętego spokoju abym był pewien że póki co zrobiłem wszystko.

    0
  • #6 01 Cze 2018 16:51
    damiannottingham
    Poziom 9  

    Może spróbuj na odpalonym poruszać przewodami pod maską bo wygląda na to że przewód może być jakiś luźny, Uderzeniowke zwykle montuja w słupkach drzwi .

    0
  • #7 01 Cze 2018 17:14
    spienty1
    Poziom 10  

    Sprawdzone to nie to.

    0
  • #8 02 Cze 2018 17:37
    spienty1
    Poziom 10  

    Wymieniłem pompę z całym zestawem i wygląda że jest dobrze. Starej zrobię testy na stole z benzyną i manometrem to dam wtedy odpowiedź czy to było dobre trafienie.

    0
  • #9 03 Cze 2018 17:59
    spienty1
    Poziom 10  

    Zrobiłem stanowisko pomiarowe na stole i okazało się, pompa na samym początku przez pierwsze minuty pracuje prawidłowo z właściwym ciśnieniem ale po dłuższej pracy i potrzebnym wydatku paliwa nie daje rady. Jej ciśnienie podczas długotrwałej pracy jak i ciśnienie maleje. Więc to było to. Na razie tematu nie zamykam bo może okazać się coś jeszcze więc chcę mieć chwilowo możliwość dodania czegoś jeszcze. W tym tygodniu pojadę na dłuższą trasę i będzie dobrze to wtedy dam znać i ewentualnie zamknę temat.

    0
  • #10 10 Lip 2018 22:22
    spienty1
    Poziom 10  

    Witam wszystkich tych co próbowali pomóc i tych tyko odwiedzających. Auto zostało naprawione, elementy wymienione wcześniej wpływały tylko pośrednio na tą usterkę choć rzeczywiście pompa paliwa okazała się mało wydolna, przewody wysokiego napięcia były popękane i przebijały do masy. Głównym winowajcą i sprawcą całej usterki i zamieszanie powodował czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym - był po prostu w części pomiarowej zwęglony i komputer dostawał błędne informacje na rozgrzanym silniku i głupiał.
    Zamykam temat.

    0
  • #11 10 Lip 2018 22:23
    spienty1
    Poziom 10  

    Witam wszystkich tych co próbowali pomóc i tych tyko odwiedzających. Auto zostało naprawione, elementy wymienione wcześniej wpływały tylko pośrednio na tą usterkę choć rzeczywiście pompa paliwa okazała się mało wydolna, przewody wysokiego napięcia były popękane i przebijały do masy. Głównym winowajcą i sprawcą całej usterki i zamieszanie powodował czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym - był po prostu w części pomiarowej zwęglony i komputer dostawał błędne informacje na rozgrzanym silniku i głupiał.
    Zamykam temat.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Napisałem Wyżej.

    0