Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnika

20 Maj 2018 20:37 765 16
  • Poziom 16  
    Witam koledzy.
    Proszę o pomoc w dość nietypowym temacie.
    Mianowicie, golf 2 miał dwa rodzaje wskaźników temperatury na zegarach, w latach 83-87 wskaźnik temp. miał trzy podłączenia tj. zasilanie, masa, oraz sygnał z czujnika, a także czerwoną diodę na środku tarczy, natomiast w latach 87-91 wskaźnik miał dwa podłączenia tj. zasilanie i sygnał z czujnika, oraz nie miał diody na wskaźniku.
    Moje pytanie dotyczy wersji wskaźnika z diodą tego z lat 83-87.
    Tzn, masa stała rozumiem, zasilanie stałe rozumiem, sygnał z czujnika rozumiem, bez podłączenia masy do wskaźnika chodzi wskazanie temperatury natomiast dioda jest nie aktywna.
    Dioda ma czasówkę i jak jest masa, zasilanie i sygnał z czujnika to po włączeniu zapłonu miga przez kilka sekund i gaśnie, gdyby zewrzeć kabel z czujnika z masą lub całkiem go odłączyć to dioda powinna chyba migać ?
    Mam wersję w aucie bez czujnika poziomu płynu w zbiorniczku, ale identyczne golfy z tych lat 83-87 mają takie same zegary oraz wskaźniki temp, a mają też i czujniki w zbiorniczku płynu, np wszystkie diesle mają.
    Skoro dioda ma sygnalizować również że nie ma płynu, to jedyne co przychodzi mi do głowy to to że czujnik ze zbiorniczka jest najnormalniej w świecie wpięty w przejście sygnału z czujnika temperatury silnika do licznika i zamyka obwód, a gdy braknie płynu w zbiorniczku elektrody czujnika nie są zamknięte w płynie i otwarty jest obwód i sygnał z czujnika nie przechodzi przez zbiorniczek do licznika, tzn. nie idzie sygnał z czujnika temp. na licznik. Przy takiej konfiguracji wskaźnika temp. nie ma chyba innej możliwości u licha.
    Czy mogę mieć rację i czy tak to działa ???

    Prośba jeszcze do kogoś kto ma golfa 2 z takim licznikiem z lat do 87 roku i na środku wskaźnika temp ma diodę która miga przez kilka sekund po włączeniu zapłonu.
    Proszę powiedzcie jak jest u Was, tzn.
    1. czy po zagrzaniu na maxa silnika i wychyleniu się wskazówki sporo za połowę miga dioda ??, a po spadnięciu wskazówki do połowy gaśnie ??, czy nie miga wcale bez względu na przegrzewanie się silnika??
    2. Czy przy normalnej pracy silnika, wskazówka na wskaźniku temperatury w 1/3 lub 1/2 skali, jak odłączycie wtyczkę ze zbiorniczka na płynie wyrównawczym (jak macie czujnik) to co się dzieje ????, czy miga dioda a wskazówka spada do zera ???, czy jest jakoś inaczej ??
    3. Co się dzieje jak kabel z czujnika temperatury na silniku zsuniecie?, oraz cos ię dzieje jak podłączycie go do masy silnika ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Ok.
    Rozumiem, że czujnik ma określoną rezystancję przy różnych temperaturach.
    Zakładając żer inf z czujnika idzie bezpośrednio na zegary wszystko by się zgadzało.
    A czy przejście inf. z czujnika przez "zbiorniczek" nie będzie zakłócone i niemiarodajne bo przecież inf z czujnika przepływać będzie przez elektrody w zbiorniczku i dalej na zegary. ??
  • Poziom 31  
    Witam.W zbiorniku wyrownawczym, jesli jest czujnik to informuje system, ze jest plyn ,albo go nie ma, czyli rozwarty albo zwarty.Nie ma rezystancji posrednich.Moze to byc po prostu plywak jak np.w zbiorniku plynu hamulcowego.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Witam .
    Wskaźnik temperatury z diodą poziomu płynu w zbiorniczku ,posiadał dodatkowo przekaźnik ,który miał oznaczenia pinów ;
    -15
    -31
    -S
    -G
    Bez tego tego kontrolka nie działała.
  • Poziom 16  
    Dziękuję serdecznie za odpowiedź, widać że znasz dokładnie temat. Super.
    Pewnie 15 to + po stacyjce, 31 to jakaś stała masa np z samochodu, a te dwa pozostałe ?? Jeden to może z czujnika temperatury ? i jeden to może ze zbiorniczka płynu ?

    Jaki to wszystko ma być podłączone ??

    Ciekawe czy w wersji bez czujnika w zbiorniczku płynu jest ten przekaźnik w aucie ?? i wystarczy tylko podłączyć jeden kabel od zbiorniczka płynu do przekaźnika ??

    Przypomnę że bez względu na wersję silnika i wyposażenia golfy z lat 83-87 mają wszystkie taki sam wskaźnik temperatury który ma diodę na środku wskaźnika i wszystkie te wskaźniki mają z potrójne podłączenie: sygnał z temp, masa i zasilanie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Ja miałem Golfa diesla z wskaźnikiem z diodą i czujnikiem płynu i ten przekaźnik był.Myślę że bez czujnika płynu przekaźnika nie ma.Nie pamiętam co jest podłączone do zacisku S i zacisku G.Może coś znajdę na ten temat.

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Przekaźnik ma oznaczenie 43.Jest on wsadzony w skrzynce bezpiecznikowej (może jutro uda się sprawdzić w którym miejscu ).Przekaźnika nie sprawdzaj na stole , jego wyjść S i G gdyż łatwo go uszkodzić.Napiszę jak sprawdzić gdzie ma być podłączony.
  • Poziom 16  
    I wiemy coś więcej, dzięki.
    I jak znalazłeś kolego miejsce tego przekaźnika?
    Ten przekaźnik to nie jest przypadkiem ten z pod pozycji 18 ??
    Znalazłem taki opis w necie w forum vw:
    https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171531

    chyba że znalazłem złą wersję przekaźników.

    Ponoć przekaźnik 43 ma w sobie jakiś układ scalony dodatkowo, tak wyczytałem, a jest i taki z numerem samym 18 w golfie 2 widziałem w necie, ciekawe czy to to samo.
    Będę miał schemat z 1,8 to wrzucę, może coś wymyślicie.
    Przeczytałem jeszcze że jak by tak zdjąć przewód z czujnika temp i sprawdzić zasilanie to ma mieć ok 10 V, a po zwarciu go z masą silnika wskaźnik ma iść na maxa. Nie sprawdzę tego bo mam narazie rozebranego golfa.

    No dobra ale zakładając że przekaźnik ma 4 styki (ten 43 czy też 18) i odpowiada za "łączenie" i zależy nam na tym aby sygnał z czujnika temperatury silnika który idzie chyba bezpośrednio na zegar (w wersji bez poziomu płynu), przerywać czujnikiem ze zbiorniczka to ma to wszystko sens CHYBA.
    Tylko jak to wszystko ubrać w ten "przekaźnik"
    Myślę sobie że trzeba patrzeć na to tak:
    1. Zasilanie plus po zapłonie, raczej.
    2. Masa ?
    3. Sygnał z czujnika temperatury.
    4. Masa - Sygnał z czujnika w zbiorniczku

    Tylko tak się zastanawiam, skoro na kablu z czujnika temp. ma być około 10v, to jaki to musi być dziwny ten przekaźnik żeby to działało jak trzeba.
  • Poziom 38  
    Myślę że jest inaczej (bardzo dawno to sprawdzałem i już nie pamiętam ),jednak myślę że jest tak;
    -15 zasilanie
    -31 masa
    -S lub G wejście z czujnika poziomu płynu(to należy sprawdzić )
    -S lub G ,przewód równoległy z przewodem czujnika temperatury.
    Jak wspomniałem do zacisków S lub G nie wolno nic połączyć robiąc próby na stole,gdyż właśnie uszkodzimy układ scalony który jest w przekaźniku.
    Jeżeli pod kierownicą są wolne gniazda na cztery piny to łatwo to sprawdzić kontrolką z żarówki 12v/2W.Przykładając kontrolkę w miejsce odpowiadające zaciskom S lub G wolnego gniazda przekaźnikowego zacznie nam podnosić się wskazówka temperatury ,to oznacza ze jest to gniazdo tego przekaźnika.Natomiast jak nie będzie żadnej reakcji ,to oznacza że instalacja nie jest do tego przystosowana.Postaram się w tym tygodniu to sprawdzić w Golfie znajomego ,oczywiście jeżeli ma wskaźnik z kontrolką płynu.
  • Poziom 16  
    Chyba masz rację, tak myśląc na logikę.
    Moje teorie "poległy", skoro z czujnika idzie sztywno na wskaźnik, a zmostkowany jest dodatkowo na przekaźnik (SlubG), to znaczy że z czujnika temp idzie na sztywno na zegary na wskaźnik, a rozłączenie masy czujniku płynu w zbiorniczku spowoduje najprawdopodobniej na przekaźniku przekazanie masy na ten równoległy z czujnika (S lub G), wtedy to powstanie taka sytuacja jak by zdjąć przewód z czujnika temp i dać go na masę sinika.
    To tylko moje domysły.
    Trzeba jeszcze by sprawdził ktoś kto ma taki czujnik w zbiorniczku i wskaźnik z diodą na środku wskaźnika czy przy nagrzanym silniku po zdjęciu wtyczki ze zbiorniczka na płynie, wskaźnik temp idzie na maxa i miga dioda.

    Tak się tylko zastanawiam po co w tym przekaźniku scalak ?, czyżby korygował jakieś wahania przejścia masy przez płyn (różna oporność), czy ma za zadanie jakąś ochronę czujnika temp. lub wskaźnika ?????

    Myślę że nie mam instalacji u siebie, ale tak analizując to na spokojnie to można by to dołożyć ten czujnik w zbiorniczku chyba i zrobić instalację, (jak już to dokładnie rozgryziemy co i jak).
    W żadnym golfie II silnik 1,3 do roku 87 nie widziałem nigdy zbiorniczka z czujnikiem.
    Myślę że jakieś tam układy podgrzewania płynu chłodzącego które są w tym silniku z tych lat nie są tego powodem??
  • Poziom 31  
    Witam.Ze sie wtrace ,wyciagniety przekaznik i z miejsca punktow o ktorych pytasz sprawdzic omomierzem przejscie czyli zwarcie ,jeden z nich musi dochodzic do czujnka temp. drugi do zbiornika wyrownawczego.Meka Panska a jeszcze nie pazdziernik.
  • Poziom 16  
    Dzięki za wskazówki, ale nie kpij.
  • Poziom 30  
    To jest schemat T3 z tym przekaźnikiem. Chyba to samo to było co golf.VW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnika
  • Poziom 16  
    VW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnikaVW Golf mk 2 lata 83-87 - Wskaźnik temperatury silnika

    Dodano po 9 [minuty]:

    Udało mi się zdobyć takie schematy które zamieszczone były w książce.
    Bardzo proszę o analizę znawców.

    Na moje oko jest pomyłka w opisie czujnika F66, wg. mnie to czujnik G32.
    Wydaje mi się że skoro jest tak to ten czujnik ze zbiorniczka podłączy mając taki ten przekaźnik 43 lub 18? do każdego auta bez względu na silnik byle by były zegary ze wskaźnikiem i diodą na środku wskaźnika. Z tego wynika że te układ nie ma żadnego wpływu na te podgrzewacze kolektora, czy się mylę?
  • Poziom 16  
    I jak koledzy ????
  • Moderator Samochody
    sputnik1 napisał:
    W żadnym golfie II silnik 1,3 do roku 87 nie widziałem nigdy zbiorniczka z czujnikiem.

    Diesle tylko miały, i ten "przekaźnik" 43 to dokładany dodatkowo, w starych skrzynkach (do 89r) nie ma na niego miejsca.
  • Poziom 16  
    Rozumiem.
    Ale co bez problemu to dołoży do mojego1.3?
    Chyba dokładamy był od góry w skrzynce w dieslu. Może znajdę u kogoś podpatrzec.