Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kamera ip - jeśli jej komputer nie widzi ?

kkris64 21 Maj 2018 17:50 432 33
  • #1 21 Maj 2018 17:50
    kkris64
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam pytanie jak sprawdzić czy kamera ip w ogóle działa ?
    Posiadam 3 kamery ip AXP CA640H3/6136WF-K z serii B są kilkuletnie które działały jeszcze 3 lata temu. Potem leżały sobie do wczoraj.
    Teraz nie pamiętam ich ip a po podłączeniu na kablu do laptopa komputer ich nie widzi, to samo po podłączeniu do rutera.
    Próbowałem kilkoma scanerami odnależć adres ip, ale nic z tego.
    Myślicie że wszystkie szlak trafił ?
    Nie mam żadnych płytek czy instrukcji obsługi do nich, gdzieś pogineły.

    0 29
  • #5 22 Maj 2018 07:24
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:


    Na początek - komputer i kamery mają inne klasy adresów IP. Zresztą program sam Ci to podpowiada -> wskazówka 1.

    Jeśli ustawiam na taką samą bramkę co komputer nie chce zapisać ustawień.
    Więc jak ustawić bramkę ? Może coś innego ?

    0
  • #7 22 Maj 2018 08:08
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:
    Tu nie chodzi o bramę (akurat to jest najmniej ważne), a o całość ustawień sieciowych - adres IP, maska podsieci itp.

    W ogóle właściwy interfejs sieciowy masz wybrany?


    Jestem laikiem i myślałem że dam radę ustawić, ale chyba nic z tego.
    Nie rozumiem nawet jaki interfejs sieciowy.
    Ale wielkie dzięki za podpowiedzi Artuk k.

    0
  • #9 22 Maj 2018 10:17
    kkris64
    Poziom 10  

    DriverMSG napisał:
    Kamera powinna mieć przycisk reset - po zresetowaniu ustaw stałe IP w karcie sieciowej i powinno połączyć z kamerą.

    Po ustawieniu na sztywno adresu IP scaner nie znajduje kamery. Chyba że źle coś robię.
    Ale dzięki za pomoc.

    0
  • #13 23 Maj 2018 18:50
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:
    Adresy IP nie mogą być identyczne!


    Więc jaki ustawić na kamerze ?
    Żeby nie ruszać na karcie sieciowej.

    0
  • #15 23 Maj 2018 21:11
    kkris64
    Poziom 10  

    [quote="Artur k."]Jakikolwiek inny z tej samej klasy IP. Maska podsieci oraz brama muszą być takie same.]

    Ja jestem laikiem także nie do końca rozumiem , ale po zmianie adresu IP kamery na inny niż komputer tak jak sugerujesz i po restarcie ustawień, brama kamery się zeruje.
    Jeśli to możliwe to odpisz jak i co wpisać żeby wszystko zaczęło działać.

    0
  • #16 23 Maj 2018 22:22
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Kiedy Ty cały czas masz ten sam IP dla kamer i dla komputera. Pisałem wcześniej, że brama w tym przypadku jest mało istotna i wpisywanie tam czegokolwiek ma znaczenie raczej formalne - ot po prostu musi to być prawidłowy adres, ale nie jest on niezbędny do działania.

    Ja rozumiem, że jesteś laikiem ale czy naprawdę takie trudne jest wpisanie dwóch prawidłowych adresów IP w odpowiednie pola?
    Masz w zasadzie wszystko co jest potrzebne by to uruchomić (w szczególności instrukcję), trzeba zrobić zgodnie z instrukcją i jeśli wszystko jest sprawne, to musi działać.
    Gotowego, 100% sposobu nie podam, bo go nie znam - nigdy nie uruchamiałem tych kamer.

    0
  • #17 24 Maj 2018 20:40
    kkris64
    Poziom 10  

    Niestety próbowałem tak jak w instrukcji i inaczej też.
    Zawsze po wpisaniu adresu IP kamery w przeglądarkę brak możliwości połączenia.
    Jakby ktoś wiedział jak ustawić aby działało to będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    0
  • #22 25 Maj 2018 13:14
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:
    A co to znaczy że nie działa?

    Spróbuj tak:
    http://192.168.1.212:80

    Ewentualnie zmień port z 80 na jakiś inny i wówczas odpowiednio zmień w adresie logowania.

    Nie ma możliwości dodania do adresu :80 , po zmianie portu na inny ciągle to samo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    DriverMSG napisał:
    Z czym łączy się kamera na w/w screenie? Z komputerem bezpośrednio, czy poprzez router?


    Kamera łączy się z komputerem po kablu, komputer z routerem.

    0
  • #24 25 Maj 2018 15:12
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:
    kkris64 napisał:
    Nie ma możliwości dodania do adresu :80

    Jak nie ma możliwości dodania? Chcesz powiedzieć, że w przeglądarce nie możesz wpisać na końcu adresu :80?

    Wpisać mogę ale :80 znika po kliknięciu na enter, czy też przejdź do strony.

    0
  • #25 25 Maj 2018 15:25
    Artur k.
    Admin grupy audio

    To akurat nie ma znaczenia, znika pewnie dlatego że to domyślny port dla HTTP.

    Odłącz komputer od internetu, wyłącz kartę sieciową przez którą łączysz się z internetem, ustaw na sztywno w Windowsie (a nie w programie do obsługi kamer) adres dla karty przez którą próbujesz połączyć się z kamerą, ponownie zaadresuj kamery i spróbuj się połączyć.

    0
  • #26 25 Maj 2018 17:16
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:
    To akurat nie ma znaczenia, znika pewnie dlatego że to domyślny port dla HTTP.

    Odłącz komputer od internetu, wyłącz kartę sieciową przez którą łączysz się z internetem, ustaw na sztywno w Windowsie (a nie w programie do obsługi kamer) adres dla karty przez którą próbujesz połączyć się z kamerą, ponownie zaadresuj kamery i spróbuj się połączyć.

    Czy oto chodziło ?

    0
  • #28 25 Maj 2018 17:29
    kkris64
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:
    Tak, o to chodziło. Zakładam oczywiście że zrobiłeś to dla właściwej karty sieciowej.
    Teraz ustaw właściwy adres w kamerze i sprawdź.

    Sprawdziłem i dalej nic.

    0
  • #30 26 Maj 2018 07:47
    kkris64
    Poziom 10  

    DriverMSG napisał:
    kkris64 napisał:
    Kamera łączy się z komputerem po kablu, komputer z routerem.
    To z jakiego powodu konfigurujesz ją z IP karty sieciowej WIFI?

    Po prostu chciałem sprawdzić czy działa kamera.
    Choć masz rację od razu można było próbować podłączyć pod router.
    Ale to już bardziej skomplikowane dla mnie.

    0