Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Es 15 - Przegrzanie silnika

many1982 22 Maj 2018 01:01 483 18
  • #1 22 Maj 2018 01:01
    many1982
    Poziom 6  

    Witam panstwa miałem ostatnio taką przygode ze swojim silnikies es 15 że po 2h pracy silnik zaczol sam obnizac obroty wyłączyłem go zanim sam by sie wylonczyl , co zauwazylem ze spaliny z wydechu byly bardzo gorace niz zwykle , po ostygniecu silnika odpalił bez problemu ,dodam ze pracowalem w temperaturze ok 25stopni , pierwszy raz takie cos mi sie przydazylo wczesniej pracowal po6godzin i niebylo problemu , co panstwo sugeruja w tej sytuacji , dodam ze plyn w zbiorniku i oczywiscie jest

    0 18
  • #2 23 Maj 2018 13:18
    AbRe
    Poziom 10  

    A olej masz? Sprawdź filtr paliwa w pierwszej kolejności. Jeśli woda się nie zagotowała to raczej się nieprzegrzał.

    0
  • #3 26 Maj 2018 15:29
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    Do tego silnika powinno się lać czystą wodę kranówkę bądź ewentualnie destylowaną. Płyn chłodniczy się nie nadaje.
    Sprawdź czy jest olej oraz woda. Sprawdź drożnosc układu zasilania paliwem w tym filtr paliwa.

    0
  • #4 26 Maj 2018 21:50
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    many1982 napisał:
    co zauwazylem ze spaliny z wydechu byly bardzo gorace niz zwykle


    A jak sprawdzasz temp spalin? Po drugie wygotowało ci wodę czy była?

    0
  • #5 22 Lip 2018 13:33
    many1982
    Poziom 6  

    W układzie mam płyn chłodniczy zeby mół cały rok byc w kazdej chwili dostepny i zeby niemiec na głowie pamietania o spuszczeniu wody ,
    ogólnie płyn wszystko jest, poprostu szybko sie zaczoł nagrzewac i z rury wydechowej bardzo gorace powietrze leci co wczesniej niemiało miejsca to . filtr paliwa jakis czas temu wymieniałem ale zajrze do niego i zobacze w jakim stanie jest ale czy to ma jakis wpływ? zauwarzyłem ze stan oleju mu sie zwiekszył , a ostatnio sprawdzałem wtrysk czy nieleje i ładnie robił mgiełke , czy w inny sposób moze przybierac na oleju? no i olej jakby zadszy sie zrobił . a panstwo jaki olej stosujecie do tego silnika ?
    i druga sprawa ostatnio jak go odpaliłem to chya po ostatnim przegrzaniu zaczoł leciec olej od strony koła zamachowego i jest dodatkowy problem , czy tam znajduje sie jakis oiring uszczelniacz na wałku tego koła ? rozbierał któs z panstwa moze ta czesc ?

    0
  • #7 22 Lip 2018 14:25
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    many1982 napisał:
    W układzie mam płyn chłodniczy zeby mół cały rok byc w kazdej chwili dostepny i zeby niemiec na głowie pamietania o spuszczeniu wody ,
    ogólnie płyn wszystko jest, poprostu szybko sie zaczoł nagrzewac i z rury wydechowej bardzo gorace powietrze leci co wczesniej niemiało miejsca to .

    Kolego weź stary garnek, nalej płynu chłodzącego do niego a następnie spróbuj zagotować na gazie po czym obserwuj efekty oraz osad jaki będzie się osadzał na garnku. W zależności od płynu możesz zobaczyć krystalizację lub to, że ten płyn zamieni się w żel dlatego też takowy płyn nie nadaje się do chłodzenia urządzeń w których on stoi w miejscu(nie krąży). Silnik jest przystosowany do chłodzenia wodnego poprzez odparowanie tym bardziej, że woda zaczyna gotować się w temperaturze około 100 stopni a płyn zdecydowanie wyższej co może być przyczyną przegrzewania się silnika. Zmień na wodę i daj znać jakie efekty.
    many1982 napisał:
    i druga sprawa ostatnio jak go odpaliłem to chyba po ostatnim przegrzaniu zaczął lecieć olej od strony koła zamachowego i jest dodatkowy problem , czy tam znajduje sie jakiś oring uszczelniacz na wałku tego koła ?

    W tamtym miejscu masz uszczelniacz który dostaniesz w każdym lepszym sklepie technicznym za niewielkie pieniądze. Musisz go jedynie wymontować i udać się z nim do sklepu.
    Kolejną rzeczą jest wzrastający poziom oleju co jednoznacznie wskazuje na nieszczelność na drodze płyn chłodzący - misa olejowa. Zapewne nieszczelność jest pomiędzy cylindrem lub w samym cylindrze. Mówiąc zwięźle płyn przedostaje ci się do oleju i to w dużych ilościach.

    0
  • #8 22 Lip 2018 15:06
    bearq
    Poziom 36  

    LENIWIEC_PL napisał:
    Kolejną rzeczą jest wzrastający poziom oleju co jednoznacznie wskazuje na nieszczelność na drodze płyn chłodzący - misa olejowa. Zapewne nieszczelność jest pomiędzy cylindrem lub w samym cylindrze. Mówiąc zwięźle płyn przedostaje ci się do oleju i to w dużych ilościach.

    I pewnie mu się miesza płyn chłodniczy z olejem? Nie pisz bzdur.
    Jeśli już to pewnie paliwo idzie przez pompę wtryskową do oleju.

    0
  • #9 22 Lip 2018 19:20
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    many1982 napisał:
    W układzie mam płyn chłodniczy

    To zamontuj pompke webasta i chłodniczke dla schładzania tego wynalazku.

    W tym silniku chłodzenie polega na wygotowywaniu wody, jak się nie gotuje to nie chłodzi.

    0
  • #10 23 Lip 2018 21:06
    many1982
    Poziom 6  

    Dziekuje za wskazówki , zaczne dobierac sie pierw do tego uszczelniacza na tym kole zamachowym bo najwiecej pracy to bedzie dlamnie bo mam silnik na waskiej ramie i ciekawe czy mi koło zejdzie
    co do płynu to moze faktycznie na okres letni naleje mu wody i sprawdze jak sie bedzie zachowywac aczkolwiek w okresie jesiennym pracował silnik ok 5-7h i nic sie mu niedziało a ty nicałe 2h i tak spóchł załoze termometr dla kontroli ile ma stopni
    olej wyminie na nowy i sprawdze układ paliwowy przedewszystkim wtrysk , jaki panstwo olej polecacie do tego silnika ? aby nadawał sie na lato i na zime

    0
  • #11 28 Sie 2018 19:47
    many1982
    Poziom 6  

    Udało mi sie ściągnąć koło zamachowe , odkręciłem pokrywe i ku mojemu zdziwieniu żadnego uszczelniacza tam niema jest mosięża tulejka na walku i to wszystko , fakt ze były drobinki opiłki jakby od sprężynki zimeringu ale niema wg śladu po czymś takim. I co w tej sytuacji dalej robić?







    Es 15 - Przegrzanie silnikaEs 15 - Przegrzanie silnikaEs 15 - Przegrzanie silnika

    0
  • #12 28 Sie 2018 20:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zatarta panewka i wał zabrany.

    0
  • #13 28 Sie 2018 20:45
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    Witam.
    Autorze tematu masz do wymiany panewki wału głównego gdyż jak widać są mocno zużyte prawdopodobnie od przegrzania oraz zbyt mocnego naciągu pasków (panewka wytarta z jednej strony mocniej).
    Sprawdź jeszcze stan pierścieni tłokowych oraz samego tłoka i cylindra. Ewentualne zdjęcia wrzuć tutaj na forum.
    Wedle mnie tym płynem ostro przegrzałeś silnik gdyż płyn ma dużo wyższą temperaturę wrzenia niż woda czyli krótko mówiąc silnik pracował prawdopodobnie na 140 stopniach zamiast na deklarowanych przez producenta 90 stopniach.

    0
  • #14 03 Wrz 2018 17:16
    many1982
    Poziom 6  

    Uszczelniacz dostałem , ta tulejka co jest na tym wałku koła zamachowego to była lużna w tej obudowie i dlatego prawdopodobnie sie troche wytarła wkleiłem ja do tej obudowy , obróciłem ją i pasuje bez żadnych luzów ,
    aktualnie zawiozłem pompkę do sprawdzenia czy nie przepuszcza
    zanim zaleje nowym olejem bo ten stary rzadki się zrobił.
    olej superol 15w40 czy może 20w40 zalać?



    Es 15 - Przegrzanie silnikaEs 15 - Przegrzanie silnika

    0
  • #15 03 Wrz 2018 18:34
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    many1982 napisał:
    Uszczelniacz dostałem , ta tulejka co jest na tym wałku koła zamachowego to była lużna w tej obudowie i dlatego prawdopodobnie sie troche wytarła wkleiłem ja do tej obudowy , obróciłem ją i pasuje bez żadnych luzów ,

    Cieszymy się, że dostałeś uszczelniacz lecz wedle nas na marne twoja praca gdyż prawdopodobnie uszczelniacz długo nie pochodzi. A czemu to? A no temu, że masz wytartą panewkę wału głównego (czyli to co nazwałeś tulejką).
    Co do oleju to producent podaje olej SAE-30 na okres letni oraz SAE-20W na okres zimowy. Mój kolega cały czas jeździ na oleju 15W40 firmy mobil i jak narazie jest ok.

    0
  • #16 03 Wrz 2018 19:35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zabiel wał i zmień panewkę.

    0
  • #17 16 Wrz 2018 16:55
    many1982
    Poziom 6  

    wszystko poskładałem zalałem olejem SAE , pompkę paliwa dałem do regeneracji bo puszczała dlatego wcześniej przybierało mi na oleju , silnik odpalony pracował ok 20 minut na różnych obrotach wszystko jest dobrze , co do tej panewki na wale to po prostu ją odwróciłem bo druga część była oki zero luzów po założeniu na wału wiec może będzie dobrze zobaczymy nie będę naciągał teraz aż tak mocno pasków

    0
  • #18 16 Wrz 2018 18:56
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    many1982 napisał:
    zero luzów po założeniu na wału wiec może będzie dobrze zobaczymy nie będę naciągał teraz aż tak mocno pasków

    Najlepsze przeniesienie napędu z takowego silnika byłoby zeralizowane za pomocą przegubów kardana lub łańcucha. Wadą łańcucha jest jedynie nadmierny hałas ale byłoby to najlepsze gdyż nie cisnął by mocno tak na panewkę.

    0
  • #19 16 Wrz 2018 19:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Najlepiej by było jakby był dobry olej i właściwe ciśnienie oleju, te panewki są tak ogromne po to by wytrzymywały te obciążenia.'
    ALe jak jeden z drugim de..... leje płyn chłodniczy nie zmienia oleju i leje najtańsze gów..... a nie olej ,to nie ma się co dziwić że silnik pada.

    0