Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet 4.2 L6 - Skrzynia automatyczna szarpie przy duzej predkosci + inne

22 Maj 2018 11:27 273 2
  • Poziom 9  
    Witam,

    niestety chyba "pada" mi powoli skrzynia automatyczna (4l60e) . Przy zimnym silniku, szarpie 1-2 . Kolejne biegi wchodza w miare lagodnie przy normalnej jezdzie. Gdy olej sie rozgrzeje, to z 1 na 2 jest plynna zmiana ale tez powiedzmy w 90% przypadkow. Zdarza sie, ze mimo wszystko szarpnie. Problem jest jednak przy wiekszych predkosciach. Przy Kickdown jest mocne szarpniecie i zmiany biegow tez sa z mocnym szarpnieciem az buja autem. Ostatnio pojawil sie kolejny dziwny objaw. Gdy jade stala predkoscia, powiedzmy 120km/h. Czuc takie jakby regularne przyhamowania auta. Tak, jakby powiewy wiatru ale dosc regularne. Jest to dosc delikatny ale denerwujacy objaw i nie ma odzwierciedlenia na predkosciomierzu, czy obrotosciomierzu.

    Domyslam sie, ze raczej ze skrzynia dzieje sie nie dobrze ale co dokladnie moze byc przyczyna takich objawow ? Gdy biegi sie slizgaja, czy ich brak, to mniej wiecej wiadomo, co bedzie do roboty , a w przypadku takich zachowan, jak u mnie ? Moze probowac jeszcze z innym olejem ? Mam co prawda zalany nowy olej i nowy filtr ale jest to olej raczej z dolnej polki. Niby ma specyfikacje Dexron III ale jak wyczytalem, nie jest to takie oczywiste bo GM nie robi juz Dexron III i nie pilnuje juz tego, co robia inni producenci.

    Pozdrawiam
    Pawel
  • Poziom 9  
    Hajna napisał:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.php?q=biegi+skrzyni+automatycznej proszę poszukać na elektrodzie jest tego dosyć dużo i objawów.


    Dzieki ale nigdy nie zadaje pytania, nie przeszukujac najpierw wszystkich, znanych mi miejsc w danym temacie. Faktycznie jest sporo o skrzyniach ale albo nie ma na nie odpowiedzi albo objawy sa jednak inne. O ile o szarpaniu jest sporo ale bez odpowiedzi, co jest przyczyna. To o tym dziwnym spowalnianiu, nie znalazlem nic.

    Pozdrawiam
    Pawel