Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna III - AirBag

dioxu1996 22 May 2018 19:43 4266 14
Texa Poland
  • #1
    dioxu1996
    Level 6  
    Witam, mam problem z świecącym się AirBagiem. Jak wiadomo po wprowadzeniu cepiku auto nie przejdzie nawet przeglądu.
    Wiem, że problem leży w fotelu kierowcy. Wadliwa kostka (czarna) została usunięta a obwód scalono (lutowano) jednak problem nadal występuje. Żółte kostki zostały przeczyszczone CX80 - boczne przy drzwiach zostały nieruszone.

    Nie mam już pomysłu co może być nie tak, chociaż przypuszczam, iż może być to także napinacz pasa kierowcy bądź czujnik uderzeniowy drzwi, który prawdopodobnie często pada.

    Jeżeli komuś potrzebne wszystkie błędy wykazane na komputerze: b0020 b1001 u3003 b00b7 b1080 b107e
  • Texa Poland
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    To teraz skasuj te błędy i podaj który pozostał.
  • #3
    dioxu1996
    Level 6  
    Wszystkie te błędy zostały.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #5
    slevy70
    Level 18  
    Wycinanie złącz to nie jest naprawa airbag , schemat w rękę , pomiary miernikem lub testerem. Można zasymulować rezytancję na poszczególnych obwodach i sprawdzać co się zmienia na testerze. Ewidentnie fotel kierowcy , chyba, że to przekladaniec z UK.
  • #6
    dioxu1996
    Level 6  
    TEXA
    Może jest to głupie ale czy możliwe były pozamieniane kable na kostce (dodam że w czasie zakupu auta była połamana ale działało)

    Dodano po 1 [minuty]:

    slevy70 wrote:
    Wycinanie złącz to nie jest naprawa airbag , schemat w rękę , pomiary miernikem lub testerem. Można zasymulować rezytancję na poszczególnych obwodach i sprawdzać co się zmienia na testerze. Ewidentnie fotel kierowcy , chyba, że to przekladaniec z UK.

    Przekładaniec to to nie jest, akurat usunięcie kostki i bezpośrednie połączenie kabli nie zmienia nic w działaniu obwodu.
  • #7
    piotrekwoj1
    Level 39  
    slevy70 wrote:
    pomiary miernikem
    Lepiej żeby nie mierzył rezystancji poduszek takim sprzętem,
  • #8
    brani
    Level 17  
    Clip i wszystko będzie jasne
  • #9
    dioxu1996
    Level 6  
    brani wrote:
    Clip i wszystko będzie jasne

    Co innego pokaże mi clip niż TEXA. Praktycznie jedno i to samo, błędy zostały odczytane a największym problemem jest ich pozbycie się.
  • #10
    cycoh
    Level 10  
    Clip ma tą przewagę że można (jak w Lagunie II czy Megane II) wyłączać poszczególne obwody poduszek ( wiem wiem nie wolno)
  • #11
    dioxu1996
    Level 6  
    Ja nie potrzebuje nic wyłączać bo w razie czego ta poduszka uratuje mi być może życie. Chcę naprawić problem a nie kombinować i wyłączać obwody bo coś jest nie tak.
  • #12
    cycoh
    Level 10  
    byłeś w ogóle na Clipie a nie jakiś badziewnych testerach ?
  • #13
    dioxu1996
    Level 6  
    Nie wiem co ma piernik do wiatraka skoro błędy są wskazane tylko nie wiem w jaki sposób je zniwelować - kostka usunięta a obwody scalone, błąd nadal występuje.
  • #14
    cycoh
    Level 10  
    dioxu1996 wrote:
    Nie wiem co ma piernik do wiatraka skoro błędy są wskazane tylko nie wiem w jaki sposób je zniwelować - kostka usunięta a obwody scalone, błąd nadal występuje.


    a to ma piernik do wiatraka że na Clipie powie Ci jak chłopu na granicy że Np II obwód poduszki kierowcy.. a nie jakieś dziwne obaa2736 o których nic nie wiadomo...
    patrzysz wtedy tam gdzie Ci wskaże Clip.
    Clipa mam w małym palcu i wiem o czym mowa...
  • #15
    kamiloskop
    Level 23  
    Kolega cycoch ma rację bo będziesz szukał dziury w całym. Inne testery różnie robią renaulty więc polecam na prawdę diagnostykę clipem. Nie upieraj się tylko zrób to dla zaoszczędzenia swojego czasu.