Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rasberry Pi 3 jako prosty sterownik kotła gazowego

23 Maj 2018 10:46 801 7
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich,

Planuję zrobienie małego projektu z wykorzystaniem Raspberry Pi jako pewnej bazy do tworzenia "inteligentnego" domu. Jestem początkujący w tematyce automatyki domowej.
    Cel jest następujący Raspberry Pi ma zastąpić sterownik kotła gazowego Junkers Euroline (obecnie zamontowany jest prosty sterownik Euroster 2006) i umożliwić wł/wył na podstawie wartości temperatury oraz ręcznego wł/wył (przez interfejs przeglądarki a najlepiej aplikacji na androida).
    Po przeglądaniu wpisów na różnych forach postanowiłem skorzystać z popularnego oprogramowania Domoticz.
    Obecnie posiadam, (a właściwie są w drodze):
    - Raspberry Pi 3 model B + obudowa + radiatory + wentylatorek
    - Czujnik bluetooth temperatury i wilgotności Xiaomi (ta wersja z wyświetlaczem), który można ponoć sprząc z Domoticz-em

Z tego, co się orientuje sterownik Euroster działa bardzo prosto - zwiera i rozwiera obwód. A więc sterowana nie będzie praca pompy, modulacja dysz itp. (tym zajmuje się elektronika kotła), a wysłanie sygnału zapotrzebowania na ciepło. W konsekwencji na pewno potrzebuję jakiegoś stycznika / przekaźnika, który będzie zarządzany przez Raspberry Pi. Stąd moje pytanie:
    - Jaki stycznik / przekaźnik powinienem zakupić, aby nadawał się do Raspberry Pi i współpracował z Domoticz?
    - Czy jeszcze jakieś elementy będą mi potrzebne (nie licząc zasilacza do malinki, który mam), żeby taki projekt wykonać ?
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 39  
    Czujniki temperatury proponuję DS18B20 ponieważ RPi obsługuje je natywnie na Raspbianie. Są one przewodowe, ale jeśli to problem to możesz podłączyć je do taniego WEMOSa na ESP8266 i soft ESPeasy.