Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Roomster 5J - Migają kontrolki, palą się światła wycieraczki chodzą

23 Maj 2018 22:59 534 8
  • Poziom 9  
    Witam

    Przez 2 lata cieszyłem się z bezawaryjności mojego Roomstera a teraz zrobiła się niezła masakra. Ale od początku:

    Pacjent: Skoda Roomster MY2011 1,6TDI 90KM manualna klima, DRL fabryczny w światłach mijania, czujniki parkowania tył fabryczne i chyba tyle ze zmiennych.

    W zimie przestało działać podnoszenie szyby od kierowcy. Przez jakiś czas były problemy jakby przycisk nie kontaktował a potem przestało w ogóle znikło sterowanie szybami. Od strony pasażera szyba otwiera się normalnie przyciskiem. Lecz to nie jest największy problem.

    2 tygodnie temu zaczęły się jaja że po otwarciu tylnej klapy zapaliły się kontrolki na desce jak przy przekręceniu kluczyka tyle że kluczyk był w kieszeni a na wyświetlaczu komunikat "Key not found". Przekręcenie stacyjki i odpalenie usuwało problem lecz po wyłączeniu znowu kontrolki. Problem rozwiązywało zamknięcie auta z pilota i otworzenie. Taka sytuacja wystąpiła jeszcze ze 4 razy a potem na tydzień był spokój. W czwartek zrobiłem 700km bez problemu, w sobotę kolejne 400 bez problemu. Wczoraj po umyciu auta znowu zapaliły się kontrolki i się zaczęło. Zaczęły się żarzyć lampki od tablicy rej oraz lampka podświetlenia bagażnika oraz zaczęły chodzić wycieraczki przednie tak jak by na czasowym jednakże nie reagowały w ogóle na czasowy przełącznik. Jak się włączy pierwszy bieg (czasowy) to przełącznik czasowy działa oraz działają pozostałe biegi tylko nie da się ich wyłączyć. Rozebrałem całą klapę i odłączyłem wszystko tj: zamek, switch zamka, kostki od podświetlenia, silniczek wycieraczki oraz podświetlenie bagażnika pozostawiając trzecie światło stop i ogrzewaną szybę. Kontrolki znikły z deski ale wycieraczki dalej chodzą. Dziś musiałem jechać więc odłączyłem silniczek wycieraczek i jak wróciłem okazało się kolejny problem jest taki że po zamknięciu auta po 30 sek zapalają się pozycyjne i delikatnie mrugają.
    Aha wycieraczki chodzą pomimo wyjętych bezpieczników.

    Pomóżcie bo ręce mi opadły i teraz nawet nie wiem od czego zacząć.

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Sprawdzałeś stan przewodów w gumowej harmonijce u góry klapy? Bardzo często w rezultacie otwierania/zamykania klapy, w tym miejscu pęka izolacja żył i przewody przełamują się. Z powodu zwarć do masy masz choinkę w światłach oraz brak prawidłowego działania wycieraczki (przerwany jeden z przewodów zasilających silniczka wycieraczki).
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Dziś sprawdziłem i rzeczywiście. Masa (brązowy) była urwana i kilka kabli miało odsłonięty rdzeń. Odsłonięte kable zaizolowałem, masę połączyłem na razie na skrętkę bo nie miałem prądu, ergo nie miałem lutownicy. Masę zaizolowałem termokurczką.

    Niestety problem z wycieraczkami oraz ze światłami po zamknięciu pozostał a więc dwie najbardziej upierdliwe rzeczy.

    Co do wycieraczek dziś wyjąłem bezpiecznik i przestały chodzić więc poprzednio musiałem wyjąć nie ten co trzeba. Również dziś miałem okazję przyjrzeć się bliżej i potwierdziły się moje carne myśli - przekaźnik od wycieraczek jest w BSI a więc pewnie wlutowany :( Czy ktoś ma może instrukcję jak wyjąć BSI bo nie chce połamać wszystkiego wokoło a siedzi od w naprawdę ciężko dostępnym miejscu.

    Co do zapalających się pozycji po zamknięciu tymczasowo problem rozwiązało również wyjęcie bezpiecznika od oświetlenia wnętrza i pozycji.

    Niestety powyższe pomaga doraźnie ale nie jest rozwiązaniem.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    BSI jest ostatnie w kolejności do sprawdzenia.
    Zdemontuj plastikowe podszybie (wycieraczki trzeba zdemontować, uważaj na szybę), oczyść odpływy oraz wszystko co tam się przez lata nagromadziło (zwłaszcza pod silniczkiem wycieraczek) i przyjrzyj się wiązce przewodów przechodzącej przez rynnę w dół w kierunku podłużnicy (gromadzi się tam woda i przewody gniją).
    Link - dot. fabii1, ale z pewnością ułatwi demontaż.
    Podobnie sprawdz przewody dochodzące do silniczka i jego złącze (śniedzieje) oraz przesmaruj mechanizm wycieraczki.
    Jak powyższe nie da spodziewanego efektu, zainteresuj się dopiero tym tematem: Link - ostatni post (który z pewnością czytałeś).
    Odnośnie nie działających szyb elektr. - po prostu kup i wymień przełącznik (kosztuje całe 28 zł) :)
  • Poziom 9  
    robin161 napisał:
    BSI jest ostatnie w kolejności do sprawdzenia.
    Zdemontuj plastikowe podszybie (wycieraczki trzeba zdemontować, uważaj na szybę), oczyść odpływy oraz wszystko co tam się przez lata nagromadziło (zwłaszcza pod silniczkiem wycieraczek) i przyjrzyj się wiązce przewodów przechodzącej przez rynnę w dół w kierunku podłużnicy (gromadzi się tam woda i przewody gniją).
    Link - dot. fabii1, ale z pewnością ułatwi demontaż.
    Podobnie sprawdz przewody dochodzące do silniczka i jego złącze (śniedzieje) oraz przesmaruj mechanizm wycieraczki.
    Jak powyższe nie da spodziewanego efektu, zainteresuj się dopiero tym tematem: Link - ostatni post (który z pewnością czytałeś).
    Odnośnie nie działających szyb elektr. - po prostu kup i wymień przełącznik (kosztuje całe 28 zł) :)


    Wiązkę od silniczka już sprawdzałem przy okazji jego odłączenia i jest czysta - żadnego utlenienia, styki w kostce błyszczą ładnie.

    Niestety ostatni nie mam czasu na rozbiórkę bo ciągle w rozjazdach ale możesz mieć rację co do tej wiązki przy podłużnicy. Przez od niedzieli auto stało nieużywane i chyba wyschło bo objawy zniknęły tj. przekaźnik od wycieraczek nie pyka i światła po zamknięciu się nie świecą. Może w weekend rozbiorę i wyczyszczę.

    Tak czy inaczej dziękuje robin161 za naprowadzenie.
  • Poziom 23  
    OK.
    Nie zwlekaj ze sprawdzeniem i ewent. przewinięciem wiązki bo problem może się nawarstwić (zwarcie przewodów w wiązce, zwiększony pobór prądu z aku na postoju itp.).
  • Poziom 1  
    lewa strona tyl. pod plastykiem na wysokosci tylnej bocznej szyby jest kosc . wyciac lub wymienic. zawsze jest skorodowana.
  • Poziom 9  
    Po kolei:
    Temat migający kontrolek rozwiązany - urwana masa w wiązce idącej do tylnej klapy. Po połączeniu masy oraz zaizolowaniu przetartych kabli w peszelu pomiędzy nadwoziem i klapą (po otwarciu po lewej stronie) problem znikną. Trzeba to będzie poprawić lutownicą. Co do wycieraczek i świateł zabieram się do tego dopiero teraz bo odzyskałem prąd w garażu więc mogę coś polutować. Opiszę rezultat później.
  • Poziom 9  
    Temat w zawieszeniu. Nie zabrałem się za wiązkę wycieraczek gdyż po poprawieniu tylnej wiązki problem już nie powrócił. Dodatkowo zakleiłem taśmą wloty w podszybiu aby woda się nie lała a więc tam też nie powinno być źle. Wiem że to rzeźba ale brak czasu komplikuje robotę przy aucie gdzie nie mogę sobie pozwolić aby auto stało w garażu. Będe informował