Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Licencja Pulsonix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt na studia - prosty termometr

24 Maj 2018 11:19 543 5
  • Poziom 2  
    Witajcie

Obecnie mam zrobić projekt na studia (który musi zawierać elementy elektroniki z której jestem niestety kompletnie zielony bo studiuje informatykę). W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy sposób w jaki chce zrobić mój projekt ma jakikolwiek sens. Mam za zadanie zrobić pewnego rodzaju urządzenie które będzie posiadało ekran i wyświetlało na nim temperaturę , którą pobierze drogą radiową od jakiegoś czujnika. Dodatkowo powinna być możliwość kontrolowania takiego urządzenia z poziomu aplikacji mobilnej przez wi-fi (np. w celu kontroli jaka jest temperatura w mieszkaniu na telefonie).

Do zbudowania całości udało mi się znaleźć dotychczas takie komponenty:
    2x moduł radiowy RFM12B
    1x czujnik temperatury DS18B20
    2x Miniaturowy moduł ATmega8 - microBOARD-M8
    1x Moduł wi-fi ESP8266
    1x Wyświetlacz LCD 2x16 znaków niebieski
    2x Zasilanie 5V (kompletnie nie mam pojęcia jaki zasilacz wybrać, i czy wystarczy zasilacz tylko do mikrokontrolerów , czy może powinienem kupić też zasilanie do innych elementów).

Czy te elementy wystarczą? Czy może jest jakiś lepszy tańszy zamiennik na coś innego co również spełni swoją rolę? Czy ogólne połączenie tych komponentów które pokazałem ma sens? Prosiłbym o opinie i rady.

Ps. Jeżeli znacie jakiś dobry i precyzyjny poradnik do dokładnie tych problemów które tu przedstawiłem , to z wielką ochotą bym taki poradnik przeczytał ;)

Ps2. Co zrobić jeżeli chciałbym aby moje urządzenie oprócz tylko ekranu posiadało jakieś np 2-4 przyciski które pozwoliłyby mi coś ustawić na moim urządzeniu (np. włączanie sygnału dźwiękowego albo miganie diody w danych sytuacjach). Gdzie takie małe przyciski kupić i jak je podłączyć do mikrokontrolera?