Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I MPI 2007 - Kontrolka ole

Userr1 01 Cze 2018 00:42 2538 36
  • #31
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    No no, zadziwiasz mnie eurotips, podobnie strumień świadomości. Dopiero co sugerowaliście obaj wymianę słupka lub całego auta. Wszystkich motojanuszy serdecznie pozdrawiam i polecam się na przyszłość. Wasze porady cokolwiek nietrafione.
  • Computer Controls
  • #32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    jaszczur1111 napisał:
    Wasze porady cokolwiek nietrafione.

    Pojeździmy zobaczymy.
  • Computer Controls
  • #33
    eurotips
    Poziom 36  
    jaszczur1111 napisał:
    No no, zadziwiasz mnie eurotips, podobnie strumień świadomości. Dopiero co sugerowaliście obaj wymianę słupka lub całego auta. Wszystkich motojanuszy serdecznie pozdrawiam i polecam się na przyszłość. Wasze porady cokolwiek nietrafione.


    Zrobić wystarczyło tylko dół silnika bo kolega w porę zainteresował się problemem,
    nie wyjął termostatu i nie czekał aż zobaczy plamę oleju pod samochodem jak to robi większość która chce opchnąć takie niepewne auto.

    Jeszcze tylko kwestia pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych,
    jak nie zacznie brać oleju to pełny sukces, ale tu nie ma turbiny ani dpf,
    więc nawet jak coś siorbnie to najwyżej dymka puści.

    Pewno kasy włożonej w naprawę już nie odzyska jakby chciał sprzedać to auto,
    ale robi to przecież dla siebie bo chce sam tym jeździć, pewno orientuje się jaka bryndza jest teraz na rynku aut używanych stąd decyzja o naprawie,
    mało kto tak robi.
  • #34
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Co do kasy włożonej w auto. Myślenie, że kupisz auto pojeździsz rok, nie włożysz nic i sprzedasz z zyskiem to mit. Tak było za komuny i trochę później. Auto to narzędzie i zużywa się jak wszystko. Trzeba w nie inwestować albo złomować. Porady by opchnąć następnemu są ciut nie na miejscu. Następnemu też tak poradzisz?
  • #35
    Userr1
    Poziom 3  
    Dzięki za wszelkie porady.
  • #36
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Im większa pierwsza liczba, tym większa lepkość (gęstość) oleju. Oznacza to większe opory zauważalne szczególnie zimą przy rozruchu. Olej 10W40 jest wielosezonowy. Nie będzie to duża różnica. Do zimy możesz jeszcze zmienić 2 razy. Mamy wiosnę. Poza tym skoro problem ustąpił to zostaw ten olej.
  • #37
    helmud7543
    Poziom 43  
    Im większa pierwsza liczba tym olej jest słabiej pompowalny w niskich temperaturach. 10W to absolutne maksimum dla współczesnych silników w naszym klimacie, co i tak naraża na zwiększone zużycie delikatnych elementów (popychacze zaworowe, mechanizmy zmiennych faz rozrządu, turbiny). Nie ma to, poza argumentem cenowym, żadnego sensu, chyba że cieknie już nawet na postoju. 5W lub 0W. No chyba, że zmienisz na zimę, to zostaw ten 10W.

    Druga liczba, po literce W, mówi o grubości filmu olejowego w wysokiej temperaturze. To jest liczba którą możesz manipulować i podnieść, jak silnik jest bardzo zużyty. 40, 50 jak już skatowany, wyżej nie polecam, może go przepalać. Już 50 może przepalać.

    Co do wału, jest sporo silników, w których jeśli nie obróci panewki, to luzy same w sobie nie powodują jego szybkiej destrukcji i obywa się na wymianie samych panewek. Jaki jest Twój - nie wiem, jak faktycznie ma "nienaprawialny" dół, to jeszcze może być z nim różnie.