Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 TDI AGR - Za mała moc, małe doładowanie

25 Maj 2018 13:07 372 6
  • Poziom 10  
    Mam problem z moim Golfem IV, podczas jazdy na autostradzie odkryłem, że jego VMAX to 150 km/h i ani trochę więcej, na wyższych obrotach słabo przyspiesza. Silnik AGR czyli turbina bez zmiennej geometrii. Na razie sprawdziłem czy wężyki są prawidłowo połączone z N75-wszytko ok. Brak też jakichkolwiek błędów. Poniżej zamieszczam logi, pierwszy raz je robiłem więc proszę o jakąś interpretację od czego zacząć. Sam widzę, że jest problem z ładowaniem, od czego zacząć? Wężyki, N75?

    Statyczne:
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_54Sa7.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Bq57FY.html
    Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_npr0p.html

    Basic settings:
    Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_25777q3.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_544rE0r.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_56tYE6.html

    Dynamiczne:
    Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_h02JB.html
    Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_1GieLjt.html
    Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_3fKJHW.html
    Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_yYzfnV.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_2lZ7grP.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_mGBlk30.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_7Yb91.html
    Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_DKB3tz.html
    Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_e6C5I.html
  • Poziom 32  
    Odepnij przepływomierz. Jak będzie lepiej i doładowanie będzie na normalnym poziomie to znaczy że zaniża przepływomierz i jest do wymiany.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj właśnie czyściłem przepływomierz według porad, znalazłem też dziurę w tym wężyku łączącym odmę z dolotem, ma to duży wpływ na wartości powietrza? Jutro podłącze znowu vaga i zobaczę czy coś się zmieniło.

    Druga sprawa, jak powinna zachowywać się sztanga przy tej turbinie bez zmiennej geometrii. Po włączeniu silnika nic się nie dzieje, nie ma żadnego ruchu. Ręcznie też jej nie idzie ruszyć. Da się jakoś sprawdzić czy ta klapka upustowa działa poprawnie?
  • Poziom 32  
    Odpiąć wężyk i duża strzykawka 100 ml do niej podłączyć i zassać nią powietrze powinna się ruszyć sztanga. Na szybko możesz zassać ustami czy nie ma nieszczelność w gruszce przewodach.
  • Poziom 10  
    To jest turbina bez zmiennej geometrii, sterowana ciśnieniowo nie podciśnieniem. Prawdopodobnie mam niedomknięty zawór spustowy w turbinie i niedoladowywuje. Pytanie tylko czy zaworek przy N75 puszcza ciśnienie czy się sztanga zapiekła. Dzisiaj będę dalej kombinował.
    Nie wiem jak to dokładnie działa, czy sztange powinno dać radę ruszyć ręką czy nie. Ale jak na moje, pęknięty wężyk przy działającym prawidłowo wg powinien przy tej turbinie powodować przeładowanie.
  • Poziom 10  
    Problem doładowania rozwiązałem przez wymianę zaworku sterującego turbiną. Może ktoś spojrzeć czy te wartości przepływu powietrza są poprawne? Dodam, że jak odepnę wężyk od gruchy, to przepływ powietrza wychodzi ok, oczywiście wtedy mam przeładowanie i notlauf.
    Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_47MXyB.html
  • Poziom 32  
    Nie są powinny dobić do zakładanego poziomu 850-900. Inaczej sterownik obcina dawkę a co za tym idzie moc silnika. Po wartościach sygnału na n75 widać że turbo ma sporo zapasu. Wygląda że albo jet dziura na odcinku filtr powietrza turbo albo przepływomierz zaniża ewentualnie dolot za turbo jest przytkany.