Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo mk3 2.0 - pokazuje pełny gaz ciągle, łożysko od abs

mateusz98719 25 Maj 2018 22:40 201 7
  • #1 25 Maj 2018 22:40
    mateusz98719
    Poziom 3  

    Witam. Chcę kupić samochód, ale ma kilka małych problemów i chciałbym o nie spytać.
    Autko to mondeo mk3 2.0 145hp lpg + pb
    -Jeśli chodzi o problem to gaz pokazuje, że jest ciągle pełny. Czytałem trochę na necie o tym, to można młotkiem gumowym czujnik w jakiś sposób ogarnąć i większości przypadków działa. Co może być tego jeszcze powodem?

    -Z tego co właściciel powiedział, to czasami autko odpala na drugi raz? Czyli jeśli za pierwszym słychać że jakoś opornie to idzie, wystarczy odpuścić, spróbować znów i od razu pali. Co może być przyczyną?

    -Ostatnią sprawą jest to, że w aucie padło jakieś łożysko od abs przy prawym przednim kole i system uruchamiał się wraz z każdym hamowaniem dlatego postanowił go całkowicie wyłączyć. Z tego co widziałem to sam czujnik nie jest drogi, ale jeśli samochód będę chciał podpiąć pod komputer to jeżeli problemem nie będzie sam czujnik tylko coś większego to na komputerze będzie to pokazane? Jestem kompletnym laikiem dlatego pytam :p

    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 26 Maj 2018 07:23
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    mateusz98719 napisał:
    eśli chodzi o problem to gaz pokazuje, że jest ciągle pełny. Czytałem trochę na necie o tym, to można młotkiem gumowym czujnik w jakiś sposób ogarnąć i większości przypadków działa. Co może być tego jeszcze powodem?


    Usterki w okablowaniu miedzy czujnikiem a wskaźnikiem, sam czujnik (opukiwanie młotkiem gumowym usunie tylko mechaniczne zawieszenie pływaka, o ile w ogóle).

    mateusz98719 napisał:
    -Z tego co właściciel powiedział, to czasami autko odpala na drugi raz? Czyli jeśli za pierwszym słychać że jakoś opornie to idzie, wystarczy odpuścić, spróbować znów i od razu pali. Co może być przyczyną?


    Bendix, inne problemy z rozrusznikiem (kończące się szczotki).

    mateusz98719 napisał:
    -Ostatnią sprawą jest to, że w aucie padło jakieś łożysko od abs przy prawym przednim kole i system uruchamiał się wraz z każdym hamowaniem dlatego postanowił go całkowicie wyłączyć.


    To już może być bajka wymyślona dla kupujących.

    0
  • #3 26 Maj 2018 07:29
    Raiz3n
    Poziom 11  

    Z tym czujnikiem to pewnie zawieszony pływak, ale może trzeba poprostu go wyregulować ponownie, instrukcje będziesz miał w papierach od gazu. Odpalanie za drugim razem to nie wina rozrusznika, niektóre mondeo mk3 tak mają. Czasami jest to wina cofającego sie paliwa do baku bo niema jako takiego zaworka zwrotnego, może też być cewka albo czujnik położenia wału. Czasami tez po jeździe zbierają sie spaliny w dolocie i ciężko pali po jeździe ale trzeba wcisnąć gaz po zgaszeniu auta i jest ok.

    0
  • #4 26 Maj 2018 08:36
    mateusz98719
    Poziom 3  

    mateusz98719 napisał:
    -Ostatnią sprawą jest to, że w aucie padło jakieś łożysko od abs przy prawym przednim kole i system uruchamiał się wraz z każdym hamowaniem dlatego postanowił go całkowicie wyłączyć.


    To już może być bajka wymyślona dla kupujących.[/quote]

    Czyli co to może byc?

    0
  • #5 26 Maj 2018 09:43
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    Raiz3n napisał:
    Odpalanie za drugim razem to nie wina rozrusznika


    O, mocne diagnozy na odległość Waść stawiasz - specyficzne dla modelu, ale zaręczam że problemy z bendiksem nie są wykluczone, zwłaszcza że napisano że to "słychać"...

    mateusz98719 napisał:
    Czyli co to może byc?


    Dowolne inne uszkodzenie w okolicy ABSu - sterownik, pompa, okablowanie itd.

    0
  • #6 26 Maj 2018 10:07
    helmud7543
    Poziom 42  

    Mało danych aby jednoznacznie stwierdzić, ze zgadywanki:
    1. Poziom gazu: zawieszony pływak, uszkodzony wielozawór, uszkodzona elektryka instalacji LPG, uszkodzony sterownik, niewłaściwie skonfigurowany pływak, instalacja składak i wielozawór nie jest obsługiwany przez komputer gazu. W większości instalacji usterka nie wpływa na działanie instalacji (chyba, że jest coś jeszcze na rzeczy), można liczyć zużycie na kilometry. Koszt naprawy zależy od charakteru usterki (od kilkudziesięciu do kilkuset zł). Miałem to samo w swoim, naprawiona po ponad 2 latach przy okazji wymiany butli z wielozaworem (konieczna była wymiana wielozaworu, więc naprawa sama w sobie tylko po to, by wskaźnik działał, była nieopłacalna).
    2. Odpalanie - tu pytanie czy kręci dobrze a nie łapie zapłon (rozjechane mapy - np. przy niesprawnym osprzęcie silnika, dziurawym dolocie, rozlegulowanej lub źle skonfigurowanej instalacji LPG, zużytych wtryskach LPG) czy nie chce kręcić (rozrusznik, instalacja elektryczna) i czy dodtkowo np: zgrzyta. Naprawa nie powinna zabić finansowo ale nie będzie to raczej kilkadziesiąt zł.
    3. ABS - czujnik, okablowanie, sterownik, może coś uszkodzone przy zmianie tarcz, klocków, opis mocno podejrzany. Tu może być upierdliwa usterka (jeden kolega walczy już 3 rok), może być problem na przeglądzie a wrazie - odpukać - nieprzyjemnego incydentu, problem z ubezpieczycielem. To ma działać tak jak producent przewidział, jeśli system zamontowano musi być sprawny.

    0
  • #7 26 Maj 2018 11:26
    milejow
    Poziom 42  

    Raiz3n napisał:
    Czasami jest to wina cofającego sie paliwa do baku bo niema jako takiego zaworka zwrotnego

    Bajki kolego tworzysz, pompa w benzynie w sekundę-dwie potrafi zrobić ciśnienie,to nie klekot ,że może minąć tydzień .

    0
  • #8 26 Maj 2018 12:34
    bodek60
    Poziom 12  

    mateusz98719 napisał:
    Ostatnią sprawą jest to, że w aucie padło jakieś łożysko od abs przy prawym przednim kole i system uruchamiał się wraz z każdym hamowaniem dlatego postanowił go całkowicie wyłączyć. Z tego co widziałem to sam czujnik nie jest drogi, ale jeśli samochód będę chciał podpiąć pod komputer to jeżeli problemem nie będzie sam czujnik tylko coś większego to na komputerze będzie to pokazane? Jestem kompletnym laikiem dlatego pytam :p


    Jeżeli impulsator ABS jest na bieżni łożyska to łożysko do wymiany, czujnik może być sprawny ale źle odczytuje impulsy.

    0