Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

yamaha xt 125 - pali moduł zapłonowy

26 Maj 2018 14:36 477 4
  • Poziom 3  
    Witam, kupiłem ostatnio silnik od yamahy xt 125 do swojego motora rometa crs 50. Instalacje, moduł itd została od crs. Mianowicie pali mi się moduł. Pytanie czy to wina nieoryginalnego modułu, cewki czy czego?
  • Poziom 3  
    Zapomniałem jeszcze dodać, że odpala i pracuje na wolnych obrotach, lecz jak trochę dłużej pogazuje i zgaszę to już iskry niema i moduł do kosza. "Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    kubatysz napisał:
    "Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik?

    Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty zapewne masz problem polegający na tym że albo cewka zasilająca albo cewka wyzwalająca daje za duże napięcie, stad moduły "padają" jak się silnik rozkręci (napięcie rośnie z obrotami). Być może użyłeś niewłaściwej cewki (oświetleniowej).
    Inna możliwa przyczyna - jako że moduł dostaje też +12V z akumulatora winny może być też uszkodzony (zużyty) akumulator lub uszkodzony regulator napięcia.
  • Poziom 3  
    Ok, dzięki za wytłumaczenie, jeszcze mam takie pytanie, czy w oryginalnym silniku od rometa crs 50 jest prąd stały czy zmienny?