Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Szarpanie, przerywanie na PB i LPG Nissan Almera Tino 1.8

26 Maj 2018 15:23 1848 4
  • Poziom 4  
    Witajcie,
    Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu przyczyny usterki swojego samochodu- bez skutku.
    Posiadam Nissana Almerę Tino z 2001 roku, silnik 1.8 benzyna + LPG(od roku), 114KM, manual. Samochód przeszedł generalny remont silnika - cała głowica, nowy łańcuch rozrządu, i wiele innych mniej istotnych rzeczy.
    Problem polega na szarpaniu/przerywaniu przy obciążeniu silnika czyli podjazdy pod górkę, przejazdy z więcej niż jednym pasażerem oraz również na prostej drodze głównie przy 2000-2100 obr./min przeważnie na piątym biegu. Szarpania zdarzają się też na różnych biegach przy zakresie 1800-2300 obr/min. w losowych sytuacjach-dzieje się najczęściej tak przy przyśpieszaniu.
    Nie mam pojęcia co robić, jestem skazany na siebie, każdy rozkłada ręce. Dopiero po zmniejszeniu przerwy na świecy z 1.0mm na 0.7mm na chwilę się poprawiło po czym znów jest to samo. Przed remontem silnika szarpania zaczęły bardzo delikatnie się objawiać, do tego było słychać jak łańcuch rozrządu ociera o ślizgi z dnia na dzień coraz bardziej. Stwierdziłem,że jak będę miał robiony łańcuch i wszystko wyciągnięte to zrobię kompletny remont i samochód zostanie na dłużej ponieważ dobrze się mi nim jeździło. Po remoncie w kwestii szarpania/ przerywania nic się nie zmieniło, śmiem twierdzić,że jest jeszcze gorzej.

    To co zostało zrobione :
    - nowy kompletny łańcuch rozrządu
    - zrobiona cała głowica
    - nowy czujnik położenia wału i wałka rozrządu
    - zmieniony czujnik położenia przepustnicy + kalibracja (jak wypinałem stary z kostki to nie było szarpania/przerywania jakby samochód miał parkinsona tylko jedno mocne szarpnięcie)
    - wyczyszczony silnik krokowy, przepustnica, przepływomierz ponieważ czasem falowały obroty i je gubił podczas jazdy-gdy się wysprzęgliło samochód portrafił zgasnąć bez przyczyny.
    - nowe świece
    - wymieniony zawór EGR a przy wcześniejszym zaślepieniu auto delikatnie ożyło lecz nadal szarpało i z tego powodu zaślepka jest zdemontowana

    Podmieniane diagnostycznie z takiego samego Nissana :
    - przepływomierz
    - wszystkie cewki
    - jedna cewka zakupiona nowa również w celu diagnostycznym
    Wszystko to nic nie dało.

    Nie mam już pomysłów, raz jedynie wyskoczył błąd sondy 2 bank 1 jako mieszanka zbyt bogata. Szarpie/przerywa tak samo na benzynie jak również na LPG.
    To co mi zostało do sprawdzenia to Sonda 1 i katalizator ale nie dają żądnych objawów. Każda część do Nissana kosztuje sporo pieniędzy biorąc pod uwagę wartość samochodu. Ani nim jeździć bo szarpanie doprowadza mnie do szału ani go sprzedać bo jest fura siana zainwestowana. Bardzo proszę o rady. Tak jak na wstępnie wspomniałem przeszukałem wszystkie fora, robiłem wiele rzeczy wg porad użytkowników-nic nie działa.
    Z interesujących rzeczy znalazłem coś o rezystencji w wiązce wtryskiwaczy ale nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić.
    Jeśli się jedzie bez przyśpieszania, jednostajnie samochód pracuje idealnie. Również jak się agresywnie jedzie od samego początku-gaz w podłodze samochód nie szarpie.
    Pomysły ?
    Z góry dzięki !
  • Poziom 15  
    Sprawdź kompresje czy czasem z tym nie jest problem, a potem miernikiem sonde lambda w jakim napięciu pracuje
  • Poziom 4  
    Kompresja była od razu sprawdzana, brak jakich kolwiek odchyleń od normy. Właśnie pierwszej sondy nie sprawdzałem bo nie wiedziałem do końca na czym to polega a z drugiej strony nie dawała oznak zużycia. Najbardziej jest irytujące,że nie wywala checka czyli musi mieć to związek z usterką mechaniczną a nieszczelności nie ma, uszczelki wszędzie nowe.
    Do tego zamówiłem na powiedziałek świece irydowe denso pod model z ustawioną przerwą pod LPG/CNG na 0.7mm-skoro po grzebaniu przy świecach problem na chwile znikał
  • Poziom 4  
    Problem rozwiązany - samochód został sprzedany.