Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tomasetto AT07 + Bingo M - Odcina na 4 tyś obr/min

ven0n 26 May 2018 21:35 585 11
  • #1
    ven0n
    Level 12  
    Witam ponownie :)
    Mam niemały problem z w/w zestawem w silniku 2.0ABT i jego regulacją, wszystko jest skopane.
    Po zakupie dziwiłem się że pali 10L/100km, ale zauważyłem że był znaczny spadek mocy powyżej 3,5tyś obr/min ale mimo to przyśpieszał - wiadomo uboga mieszanka - źle bo gniazda zaworowe wypali. Wtedy coś takiego jak odcina nie istniało, ale po zobaczeniu jak zamyka licznik obrotów przy przegazówce więcej tego nie sprawdzałem. Zauważyłem że z dnia na dzień coraz słabiej przyśpiesza na gazie(Coraz niższa prędkość maksymalna na danym biegu)
    Zacząłem regulację od minimalnego odkręcenie na reduktorze czarnej dużej śruby i pół obrotu, nic się nie zmieniło, sprawdziłem filterek gazu - czysty i prawie nowy. Dokręciłem spowrotem o te pół obrotu i zaczął się cyrk w postaci spadków obrotów nawet do 300obr po lekkim dotknięciu gazu(do 1100obr/min) słychać jak reduktor przestaje syczeć na 1-2 sekundy po czym załapuje i silnik wskakuje na normalne obroty oczywiście w losowych momentach, bo po mocniejszej przegazówce płynnie schodzi z obrotów.
    Ostatecznie spalanie wynosi 18-20L/100km moc na niskich obrotach jak była tak jest, pojawiła się odcina na 4 tyś obr/min, wręcz hamuje silnikiem.

    Żaden gazownik tradycyjnie tego się nie chce podjąć, a jak już to minimum za 2 tyg.

    Teraz pytanie, jak zdiagnozować co się z tą instalacją odwala nie mając interfejsu do Bingo, bo może być od rozregulowanego silnika krokowego, padającą membraną, przez układ zapłonowy aż po czujniki typu sonda lambda i przepływka...

    Uprzedzając pytania:
    -Olej(syf) z reduktora spuszczony
    -Silnik na benzynie odpala, pracuje idealnie i ma moc do samej odciny.
  • #2
    Józef18
    Level 32  
    Po 1. Co to za samochód?
    Po 2. Bez interfejsu jest ciężka regulacja i można to zrobić tylko na wyczucie
    Po 3. W ostatnim zdaniu piszesz że ma moc do samej odciny. Jak to mamy rozumieć że ma moc do 3,5 tyś obrotów ? Jeżeli tak się dzieje to podstawa świece, kable zapłonowe cewka.
    Po 4. Samochód ma obd2 ? Diagnostyka wykonana ?
  • #3
    enhanced
    Level 43  
    Pewnie to Audi 90 konne?

    Po 5. Ile nalatane na gazie?

    Skoro dużo syfu było spuszczone to reduktor jak i membrany do regenracji/czyszczenia.

    Trochę dziwne że lekka zmiana (i powrót) regulacji naprężenia membrany zrobiło taką różnice w jakości działania.
  • #5
    ven0n
    Level 12  
    Józef18 wrote:
    Po 1. Co to za samochód?
    Po 2. Bez interfejsu jest ciężka regulacja i można to zrobić tylko na wyczucie
    Po 3. W ostatnim zdaniu piszesz że ma moc do samej odciny. Jak to mamy rozumieć że ma moc do 3,5 tyś obrotów ? Jeżeli tak się dzieje to podstawa świece, kable zapłonowe cewka.
    Po 4. Samochód ma obd2 ? Diagnostyka wykonana ?


    1. Audi 80
    2. Ano można, ale jak skoro przy żadnym ustawieniu nie da się przekroczyć magicznych 4 tyś obr/min
    3. Bo ma moc, ale na benzynie. Na gazie to tylko do 3 tyś
    4. Nie, też nie

    enhanced wrote:
    Po 5. Ile nalatane na gazie?

    Skoro dużo syfu było spuszczone to reduktor jak i membrany do regenracji/czyszczenia.


    5. Sprzedawca twierdzi że 100tyś km, reduktor wygląda na stary - instalacja ma 10 lat z tego co wiem

    Syfu malutko spuściłem, ledwo dwie łyżeczki tak na "oko"
  • #7
    ven0n
    Level 12  
    Odkręcenie o jeden obrót nic nie da, wcześniej sprawdzałem, jedyne co by mogło się zmienić to tylko spalanie i trochę moc. Coś go ogranicza i może to być krokowy, bo go też odpinałem żeby zobaczyć czy przez niego ten silnik się tak nie zadusza
    ven0n wrote:
    do 300obr po lekkim dotknięciu gazu(do 1100obr/min)


    Ale skoro krokowy ogranicza to ja nie wiem w jaki sposób mogłoby to spalić 20-25L na 100km po pierwszym skopaniu regulacji
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    ven0n wrote:
    Coś go ogranicza i może to być krokowy, bo go też odpinałem żeby zobaczyć czy przez niego ten silnik się tak nie zadusza

    Kolego jesteś bez pojęcia , ale to nic.
    Skoro na benzynie jedzie powyżej 3000 a na gazie nie, i odkręcenie gazu nic nie daje to albo parownik zepsuty albo masz za małe podciśnienie, przytkaj dolot po prostu lekko.
  • #9
    ven0n
    Level 12  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    albo masz za małe podciśnienie
    mogłoby się zgadzać gdyby nie fakt, że po rozregulowaniu zaczął palić nawet 30L/100km

    Dla pewności uzupełnię powyższą informację
    ven0n wrote:
    może to być krokowy, bo go też odpinałem

    W trakcie pracy silnika...
    Mogłem w ten sposób rozregulować mechanicznie położenie krokowca?
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Wiesz wraz z wykręcaniem śruby spalanie wzrasta a moc też rośnie ale tylko do pewnego momentu potem maleje.
    Trzymaj pedał gazu na 1/3 i kręć śrubą na wężu od 0 , najlepiej to robić we 2 osoby.
  • #11
    ven0n
    Level 12  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    kręć śrubą na wężu

    Jest silnik krokowy zamiast tej śruby(2 generacja)
    Jedyną śrubą jaką da się kręcić to tą od zmiany charakterystyki membrany(Duża czarna na środku reduktora)
  • #12
    ven0n
    Level 12  
    Zakręciłem śrubę do oporu od regulacji czułości na reduktorze(Ta od napinania membrany) - nic się nie zmieniło. Za to zmieniło się jak wykręciłem krokowca i go trochę wcisnąłem, teraz kręci się do 5tyś obr/min ale za to mułowato wkręca się do 3 tyś przerywając/szarpiąc i moc ma dopiero od ok 3 tyś...

    Czyli chyba jednak membrana do wymiany(Albo cały reduktor, bo złom ma 10 lat i cuchnie gazem)+adaptacja krokowca?

    @Edit Obecnie odkręciłem o kilka obrotów śrubę regulacyjną mniej więcej jest w połowie, odzyskał moc i płynność w prawie całym zakresie obrotów, odcina została na 5tyś obr/min i dziwnie warczy/buczy przy mocnym przyśpieszaniu w okolicach 2,8-3,1tys

    Myślę że najlepiej byłoby na początek kupić to:
    https://projekt-tech.pl/1-interfejs-lpg-rs-232-port-szeregowy-z-wybranym-zlaczem-p-111.html
    I ustawić na nowo. Co wy na to ?