Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 206 1.6 Hdi - Problem z kontrolká ladowania alternatora

Maciek206 26 Maj 2018 21:43 450 13
  • #1 26 Maj 2018 21:43
    Maciek206
    Poziom 6  

    Witam,
    w Peugeot 206 1.6 Hdi, rok 2005 zaczela zapalac sie kontrolka ladowania alternatora ( rok temu ). Po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu wszysko Ok. brak kontrolki, przez jakis czas tylko ( pare godzin, dni, tygodni ) . Przebieg auta spory, rok temu chyba ok. 260 tys. km. Czyli 1-sza diagnoza : alternator pada. Nie sprawdzalem napiecia ladowania bo problem byl oczywisty.
    Jezdzilem tak przez rok z problemem ze od czasu do czasu zapalala sie kontrolka ladowania.
    Ostatnio wymienilem alternator ( nowka regenerowany ), i problem zniknal, czyli brak palacej sie kontrolki, sprawdzony prad ladowania cos ponad 14 V czyli w porzádku.
    Dzis kontrolka znowu sie zapalila.
    Kazde zapalenie sie kontrolki jest poprzedzone wylaczeniem sie gniazka zapalniczki, wiem od razu bo mam navi i kamera sa podlaczone.
    Aukumulator swiezy, jestem zawodowym mechanikiem samochodowym.
    Dostep do komory silnika tragiczny, duzy silnik 1.6 Hdi w malym aucie, plus wypas wersja czyli sprezarka A/C, DPF, EGR, wszystko napakowane na maxa.
    Nie ma bledow na kompie, mam profesjonalny skaner
    Obecny przebieg 280 tys.

    0 13
  • Megger
  • Pomocny post
    #2 26 Maj 2018 22:04
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Jak napięcie podczas pracy silnika i w chwili pojawienia się kontrolki?

    0
  • Megger
  • #3 27 Maj 2018 00:36
    Maciek206
    Poziom 6  

    Jak pisalem, ponad 14V napiecia ladowania na akumulatorze jak jest normalnie bez kontrolki czyli ladowanie OK. Jak pojawia sie kontrolka nie moge zmierzyc bo jade autem, musialbym stanac i zmierzyc napiecie ladowania bez wylaczania silnika.

    0
  • #4 27 Maj 2018 07:19
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Maciek206 napisał:
    musialbym stanac i zmierzyc napiecie ladowania bez wylaczania silnika.

    Ten pomiar wyjaśni bardzo dużo.

    0
  • #5 27 Maj 2018 07:25
    g107r
    Poziom 34  

    Dlaczego zanika napięcie w gnieździe zapalniczki :?:
    Skąd jest brane ?
    Ze stacyjki ? Czegoś co ona zasila ? Wprost z aku nie, bo nie znikałoby wraz z pojawieniem się kontrolki.
    Podobne pytanie zadałbym sobie odnośnie alternatora.
    Jest dobry, ale brak mu jakiegoś napięcia by działał ? Jest zły, działa jak chce, ale co wtedy z zapalniczką ?

    Dwa przewody z akumulatora i miernik.

    0
  • #6 27 Maj 2018 10:45
    Maciek206
    Poziom 6  

    Alternator jest dobry na bank, nowka sztuka wyjety z pudelka, regenerowany profesjonalnie przez ludzi z branzy, kupiony w sklepie dla mechanikow samochodowych, daje za niego glowe. Musi byc cos ukladzie elektrycznym, wg mnie gniazdo zapalniczki przestaje zasilac, bo ecu mozliwe ze odcina odbiorniki pradu. Popytam kumpli mechanikow. Czy to moze byc problem z masa ? Dlaczego po wylaczeniu stacyjki, i ponownym wlaczeniu problem znika ?. I ecu nie pokazuje zadnych bledow z ladowaniem ? skaner mam profesjonalny, najlepszy w branzy, nie diy.

    0
  • #7 27 Maj 2018 14:56
    decybel91
    Poziom 39  

    Musisz porównać nr alternatorów, ponieważ wszystkie wtyczki z PSA są zamienne i może nastąpiła pomyłka przy dobieraniu.

    0
  • #8 27 Maj 2018 16:23
    Maciek206
    Poziom 6  

    Nie ma co porownywac, wszystko pasuje. Alternator nie kupiony na bazarze w grojcu tylko u fachowcow. Sa dwa wejscia ma przewody na +, a drugi nie wiem dowiem sie czy to masa. Moze byc masa jest z korpusu. Prosze takie rady mnie rozbrajaja😆

    0
  • #9 27 Maj 2018 16:31
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Maciek206 napisał:
    Prosze takie rady mnie rozbrajaja😆

    Więc w taki razie radź sobie sam a nie piszesz o radę.

    0
  • #10 27 Maj 2018 16:49
    Megawe
    Poziom 30  

    Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator.
    Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?

    0
  • #11 27 Maj 2018 17:32
    Maciek206
    Poziom 6  

    Czy stojan sie grzeje wiecej, nie wiem., raczej normalnie Tam jest raczej goraco, obok jest dpf. Swiece zalaczaja w tym modelu tylko jak temp spada ponizej 3 stopni. Swiece sa z tylu, nie ma dostepu, nie bede tam majstrowal jak nie trzeba. Po co mam mierzyc napiecie na wentylatorze ? Poza tym wentylator rzadko zalacza. Musialbym filowac kiedy zalacza. To nie jest alternator. To musi byc w ukladzie elektrycznym.

    0
  • Pomocny post
    #12 27 Maj 2018 20:01
    melas
    Poziom 27  

    Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.

    0
  • #13 27 Maj 2018 22:01
    Maciek206
    Poziom 6  

    Sprubuje reboot Bsi, znalazlem procedure. Podobno moze zaczac dziwnie sie zachowywac bez zadnego powodu.
    Przed wymontowaniem starego alternatora po zapaleniu kontrolki, po wylaczeniu silnika, i ponownym wlaczeniu stacyjki ( bez uruchumiania silnika ) gniazdo zapalniczki ladowalo.
    Teraz przy nowym alternatorze, gniazdo nie chodzi wcale od momentu zapalenia sie kontrolki, i po jej zgasnieciu.

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Bsi zrebotowane : https://rps-mobile-car-mechanic.co.uk/peugeot-citroen-bsi-reset/

    Wymieniony dead bezpiecznik ( 20 A ), zapalniczka znowu dziala.

    Mozliwe tam byl problem alternatora ( zjechany ) lub wariujacy Bsi lub obydwa razem, przed wymiana alternatora na nowy.
    i
    Mozliwe byly dwa problemy ( po wymianie alternatora na nowy ) : wariujacy BSI, i przepalony bezpiecznik.

    Bede obserwowal ( miernik napiecia w bagazniku ) ,i dam znac jak problem z kontrolka.

    0
  • #14 30 Maj 2018 00:13
    Maciek206
    Poziom 6  

    zresetowalem Bsi, dzieki dla Melas i Piotrekkow1 za podpowiedzi.

    1