Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak załączenia pompy paliwa - BMW 1 E87 118i Pompa paliwa

27 Maj 2018 17:15 1866 23
  • Poziom 3  
    Witam, odsyłam się z pewnym problemem dotyczącym mojego samochodu BMW 1 E87 z 2005 roku,
    Samochód stał rok bez odpalania po zderzeniu w prawą przednią stronę, został obrócony w wyniku wypadku. Samochód już prawie zrobiony został odpalony i odpalił za pierwszym razem po rocznej przerwie, następnym razem samochodu już nie udalo się odpalić, jedynie kręci. Problem prawdopodobnie tkwi w pompie paliwa, ponieważ przy starcie nie załącza się (tzn. nie słychać dźwięku charakterystycznego dla pompki).
    Samochód odpala z plaka, bezpieczniki sprawdzane przekaźnik także działa lecz nie ma prądu w pompie.
    Błędy po wypadku skasowane!
    Co może być przyczyna w braku dostarczeniu prądu do pompki?

    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Może sama pompka szwankuje, prąd do pompki dochodzi?
  • Poziom 3  
    Niestety właśnie nie dochodzi do pompy
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 3  
    Dobra, sprawdzę to jutro i się odezwę
  • Poziom 3  
    Pompka działa auto odpala z pompka załączona z akumulatora na krótko, lecz bez zasilania pompki już nie pali
  • Poziom 14  
    Może jakieś zabezpiecznie odłączające pompę paliwa przy wypadku ?
  • Poziom 3  
    Przekaźnik działa, jedynie co sprawdzałem to jeszcze może być to klema pirotechniczna, była ona wystrzelona.
  • Poziom 3  
    Nie działa przy zwarciu przekaźnika pompa paliwa
  • Poziom 14  
    No to spradz + na przekazniku i dalej.
  • Poziom 15  
    Nie masz tam czasem modułu sterującego pompą paliwa pod prawym boczkiem z tyłu na wysokości oparcia? Może on zdechł, w e90 miałem taki przypadek.
  • Poziom 9  
    U mnie miesiąc temu w E60 530D jak się okazało pompa paliwa ma własny pływak, drugi pływak daje sygnał na deskę rozdzielczą. Gdy więc jeden pływak się zawiesił i pokazywał na desce 1/3 baku, który był pusty, pompka przestała pracować, i przynajmniej dzięki temu się nie zatarła. (w baku miałem 5mm paliwa hehehee)
    Nie mogłem uwierzyć jak po wygrzebaniu jej z baku okazało się, że nie ma po prostu paliwa. Myślałem że już po pompie. Mówiąc krótko: gdyby w trakcie fikołka samochodu zawiesił Ci się pływak zabezpieczający pracę pompy (o ile jest w twoim modelu), to trzeba mu sprzedać trochę "drgawek". Wymontowałeś pompę? Oglądałeś fizycznie stan baku?
    Oprócz tego jak mówią koledzy wyżej: moduł sterujący.
    No i na logikę: jeśli po zwarciu przekaźnika na sztywno nie dochodzi napięcie do pompy, to sprawdź czy napięcie w ogóle dochodzi do gniazda przekaźnika, a jeśli nie to trzeba by sprawdzić, czy to sterownik o tym decyduje(chodź na logikę nie, powinien tylko decydować o załączeniu przekaźnika) czy tylko bezpiecznik.
  • Poziom 10  
    Zmień tą wystrzeloną klemę i będzie wszystko ok.
  • Poziom 3  
    piordekk napisał:
    Nie masz tam czasem modułu sterującego pompą paliwa pod prawym boczkiem z tyłu na wysokości oparcia? Może on zdechł, w e90 miałem taki przypadek.


    Jest znalazłem go ale nie ma prądu w kablu wogole, moduł nie dostaje nawet prądu

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Klema jest zmieniona na nowa
  • Poziom 43  
    RAYDEN4x napisał:
    moduł nie dostaje nawet prądu
    no i...? bezpieczniki, "po kablu" itd...
  • Poziom 3  
    Bezpieczniki dobre, teraz tylko mam pytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik uderzeniowy/wstrząsowy?
  • Poziom 15  
    Nie ma tam czujnika uderzeniowego ani nic takiego. Jesli nie masz zasilania na module pompy to nie wychodzi ono z "junction box" skrzynki bezpiecznikow potocznie nazywanym za schowkiem. Pompa jest tam zabezpieczona bezpiecznikiem 20A i zasilanie wychodzi przez przekaznik na modul pompy. Przekaznik jest wlutowany w PCB w "skrzynce bezpiecznikow". Szukaj tam zgubionego zasilania.
  • Poziom 3  
    Problem rozwiązany jakimś cudem przepalony był jeden bezpiecznik, po wymienieniu go w skrzynce z bezpiecznikami na nowy, samochód odpalił za pierwszym razem. Dzięki za rady!
  • Poziom 14  
    Napisx chociż od czego ten bezpiecznik.
  • Poziom 38  
    RAYDEN4x napisał:
    Problem rozwiązany jakimś cudem przepalony był jeden bezpiecznik, po wymienieniu go w skrzynce z bezpiecznikami na nowy, samochód odpalił za pierwszym razem. Dzięki za rady!

    Po 20 postach Ty stwierdzasz uszkodzony bezpiecznik brawo!!!
  • Poziom 14  
    piotrekwoj1 napisał:
    RAYDEN4x napisał:
    Problem rozwiązany jakimś cudem przepalony był jeden bezpiecznik, po wymienieniu go w skrzynce z bezpiecznikami na nowy, samochód odpalił za pierwszym razem. Dzięki za rady!

    Po 20 postach Ty stwierdzasz uszkodzony bezpiecznik brawo!!!


    No ręce opadaja.