Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 1007 1,6 HDi 110KM 81k - Niskie cisnienie oleju

27 Maj 2018 22:28 1377 7
  • Poziom 2  
    Dzień dobry.
    Niedawno nabyłem 1007emke. Po miesiącu pojawił mi się problem. Podczas jazdy zaczęła się świecić kontrolka od oleju, znaczek STOP, piszczał sygnał dźwiękowy i wyświetlał się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Wszystko w momencie rozgrzanego silnika po przejechaniu około 20 km z prędkością 70-90 km/h. W momencie pojawienia się alertu stan oleju był prawidłowy, aczkolwiek nie wymieniłem jeszcze oleju ani filtra. Po wymianie obu sytuacja się powtórzyła, więc mechanik wykluczył problem jakości oleju i zużycia filtra. Następnie sprawdził ciśnienie oleju, było według niego prawidłowe na wolnych obrotach, 2bary. Wymienił czujnik ciśnienia oleju, jako eliminację następnej potencjalnej usterki. Niestety sytuacja z Kontrolkami się powtórzyła. A wygląda to tak. Jadę z podanymi wyżej parametrami około 20 km i kontrolki zaczynają mrugać i pojawia się sygnał dźwiękowy i komunikat na komputerze o niskim ciśnieniu., po czym jest chwila spokoju i na nowo. Nie zapalają się na stałe tylko co jakiś czas mrugają. Jest tak i na wysokich jak i niskich obrotach, bo jak stanę kiedy zaświeci się stop to też potrafią się zaświecić i zgasnąć.
    Miał może ktoś podobny problem w tym samochodzie albo w podobnym silniku?
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 2  
    i tak jak opisujesz ze po przejechaniu 20 - 50 km wyświetla się ten komunikat i kontrolka oleju na czerwono
  • Poziom 2  
    Hej. U mnie to był zapchany smok w misce olejowej. To powodowało jednocześnie niskie ciśnienie oleju jak i jego wysoką temperaturę co zgodnie z instrukcją sygnalizowało jednoczesne zapalenie się kontrolek jak i sygnał dźwiękowy. Na szczęście wyczyszczenie smoka i miski pomogło, a już straszyli mnie luzami na panewkach i innymi dziwnymi usterkami.
    Mam nadzieję meksyk7, że u Ciebie to też tylko taka prosta usterka.
    Daj znać co było i jak poszło.
  • Poziom 2  
    Dzięki wielkie za odpowiedz u mnie to samo pewnie będzie, ale jeszcze napisze pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz :)
  • Poziom 10  
    Koledzy to na 100 procent zapchany smok od pompy oleju, czysciłem to nie raz, niektóre były tak przytkane że rozpuszczalnik ledwo co się przedostawał, tylko kapało po woli ze smoka, dla mnie główna przyczyną moim zdaniem są wymiany oleju robione co 20 lub 30 tyś.km., sprawdźcie też sobie sitko w przewodzie olejowym zasilającym turbinę, w c-maxie 1.6 tdci i peugeot 407 które robiłem poleciały turbiny właśnie przez to sitko.
  • Poziom 2  
    polo54 dzięki za info pozdrawiam :) jestem teraz za granica i nie bardzo mam to jak zrobić, wiec mam pytanie czy da radę z tym jeździć ? dodam ze narazie pokonuje krótkie dystanse 5 km tygodniowo więc znikome.... . no a chciałbym to naprawić w Polsce ale do Polski jadę dopiero na wigilie (do pokonania około 300km ) czy mogę ryzykować ?
  • Poziom 29  
    Witam, nikt nie może dac ci gwarancji szczęśliwego dojazdu do Polski. Jeżeli masz takie info komputer daj ci znak, że coś niedobrego dzieje się z twoim układem smarowania - następstwem słabego ciśnienia jest zatarcie silnika.
    1.6 hdi - jest bardzo udanym silnikiem i oszczędnym- olej zmieniać co 12 tyś km.
    Jeżeli masz syf w misce, zapchane sitko lub problem w układzie smarowania np.przytkane kanały olejowe, może być ciężko pokonać to 300km.
    Jeżeli masz tam dpf możliwe że jest uszkodzony i rozrzedza ci olej.