Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW E46, 316i 1999 - Wyciek płynu pod napinaczem paska klimatyzacji.

Chupacabra 28 Maj 2018 15:07 348 5
  • #1 28 Maj 2018 15:07
    Chupacabra
    Poziom 28  

    Witajcie,
    BMW E46, 1999r. silnik 316i, M43TU, 1,9 benzyna.
    Dwa dni temu, stojąc na parkingu z włączonym silnikiem i klimatyzacją, poczułem smród płynu chłodzącego. Okazało się, że pod autem kałuża, zaraz zapaliła się kontrolka niskiego stanu. Dzisiaj wszedłem do kanału i leje się spod napinacza paska klimatyzacji:
    BMW E46, 316i 1999 - Wyciek płynu pod napinaczem paska klimatyzacji.BMW E46, 316i 1999 - Wyciek płynu pod napinaczem paska klimatyzacji.[img-2]BMW E46, 316i 1999 - Wyciek płynu pod napinaczem paska klimatyzacji.
    Powyżej wszystko suche a tu gdzie kropla, leje podczas pracy silnika dość mocno.
    Co tam mogło strzelić? Jest tam jakaś uszczelka? Pomóżcie. Z góry podziękował.

    0 5
  • Pomocny post
    #2 28 Maj 2018 15:52
    piordekk
    Poziom 15  

    Tam nie ma nic z płynem. Szukaj wyżej, pompa wody, termostat, ew. z boku bloku śruba spustowa, lub któryś brok puścił

    0
  • #3 28 Maj 2018 16:20
    Chupacabra
    Poziom 28  

    Dzięki za odpowiedź. Oglądałem silnik na parkingu i w miejscu zaznaczonym na zdjęciu jest zgromadzony płyn. Słabo widać na zdjęciu, ale tam jest taki zakamarek. A to duże koło pod strzalką to zdaje się pompa wodna? Jutro jeszcze raz na kanał wjadę i może ojciec rzuci okiem, on bardziej w mechanice ogarnięty.
    BMW E46, 316i 1999 - Wyciek płynu pod napinaczem paska klimatyzacji.

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Maj 2018 19:27
    helmud7543
    Poziom 42  

    Tak, to jest pompa. Przyjrzyj się dokładnie skąd leje.

    0
  • #5 29 Maj 2018 11:53
    Chupacabra
    Poziom 28  

    Dzisiaj na spokojnie temat opanowany. Po włożeniu telefonu między chłodnicę a blok silnika i zrobieniu na ślepo kilku zdjęć, okazało się, że płyn cieknie spod jednej z trzech śrub mocujących termostat:
    BMW E46, 316i 1999 - Wyciek płynu pod napinaczem paska klimatyzacji.
    Po spuszczeniu cieczy i odkręceniu elementu okazało się, że jakiś magik nasmarkał tam silikonem, który pod wpływem temperatury lub właściwości glikolu się rozpuścił. I tak dziwne, że to wyszło po prawie trzech latach. Całość została starannie oczyszczona, zamówiłem również nową uszczelkę. Oryginalny numer katalogowy uszczelki do tego termostatu to 11531437149, cena około 30 zł. Jutro wszystko poskładam i zaleję płynem. Dzięki Panowie za pomoc.

    0
  Szukaj w 5mln produktów