Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieci

medick91 28 Maj 2018 21:46 666 2
  • #1 28 Maj 2018 21:46
    medick91
    Poziom 10  

    Witam, nie miałem jeszcze doczynienia z agregatami, mam go razem z chłodnią która stoi u mnie jako magazyn przy warsztacie. Agregat chce wykorzystać jako klime na warsztacie ale najpierw chciałbym sprawdzić czy w ogóle to działa i czy zawracać sobie tym głowę. Chłodnie kupiłem 2 lata temu i tak stoi, silnik spalinowy ma rozsypana pompę wody ale próbowałem go odpalić pod koniec możliwości akumulatora zaczął załapywac ale i tak nie sprawdze na nim agregatu bo bez chłodzenia ten silnik nie przeżyje. Próbowałem podłączajac go do sieci ale nic się nie dzieje co raz sobie coś pstryka i nic, spróbowałem uruchomić na styczniku na chwilę i ruszył ale ze obsługiwałem to sam nie miałem możliwości zobaczyć czy kolejność faz jest prawidlowa i czy kompresor napędzany jest w odpowiednią stronę, pozniej zaczęło mi rozlaczac wyłącznik nadpradowy C16 przy próbie uruchomienia. Ogólnie instalacja jest w kiepskim stanie, na przełączniku wyboru napędu jest jakiś mostek i wlutowana dioda. Troche oszczędzam na czasie dlatego piszę tutaj z zapytaniem co z czym po kolei jest odpowiedzialne za to ze nie uruchamia się on sam i co należałoby sprawdzić. Przełączanie w tryb zasilania sieci i tak można kręcić silnikiem spalinowym. Sprawdziłem przełącznik wydaje się być ok, przy przełączaniu w jednym z trybów jest większy pobór prądu nie pamiętam w którym trybie? Przy trybie automatycznego startu silnik po chwili zaczął kręcić sam więc termostat można wyeliminować? Brak jest zasilania 12V na cewke stycznika. Do tego znalazłem jakiś rozsypany moduł chyba zdalnego sterowania z diodą i wyprowadzeniami 12v, gnd, remote control, output z czego przewody idą wlasnie do stycznikow. Ktoś mnie naprowadzi na temat? O zbawiennych schematach nie wspomnę.Thermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieci

    0 2
  • Relpol
  • #2 31 Maj 2018 23:17
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, zrób kilka zdjęć i wrzuć czy tu czy do mnie na pocztę - dziś z kolegą rozmawialiśmy o tym modelu wszystko zależy od instalacji - czy to będzie się opłacać? Ten model jeżeli dobrze zapisałeś i google mi pokazało u nas chyba z 6 czy 7 lat temu wycofalismy.
    Podłączony był sprawny aku - przełączniki na górę coś się działo?
    Jak chcesz i możesz zrób zdjecia z każdej strony instalację plus okolice sprzęgła pasków.
    P.s. zadałeś sobie pytanie o pobór energii przez ten agregat? Czy to zamieszanie będzie oplacalne?
    Pozdro

    0
  • Relpol
  • #3 01 Cze 2018 17:20
    medick91
    Poziom 10  

    Witam, jutro ściągam go z naczepy i zrobię zdjęcia, zastanawiam się czy nie prościej będzie po prostu tylko to odpalić w taki sposób aby działalo pomijając całą niepotrzebną już dla mnie łącznie z termostatem elektrykę i zostawić tylko to co potrzebne. Na razie chcę chociaz to odpalić i sprawdzić silnik elektryczny i kompresor, ogólnie całość wygląda bardzo kiepsko ale skoro to juz mam to zrobiłbym może z tego coś pożytecznego aby chociaż w te największe upały schłodzić warsztat. Ciekwe ile to pobierałoby też prądu, jestem świadomy że niemało ale jednak jak przyjeżdża mi rozgrzane auto, gdzie na warsztacie mam temp. 29st jestem 2h w plecy aż to wszystko ostygnie, nie wspomnę o tym, że dodatkowo temperatura na warsztacie tez rośnie od aut, to tak z przliczenia opłacalności + komfort.

    Przełączniki w górze i nic, jedyne co zadziałało to autostart silnika spalinowego po chwili od jego włączenia, przekaźniki sprawdziłem są sprawne, na termiku od silnika styki NC nie mają przejscia ale i tak nie ma tam 12v na cewke ani przejscia do masy na przewodach. Stycznik po podaniu 12v jest sprawny.
    Facet który sprzedawał mi naczepę twierdził, że agregat jest sprawny.
    Ogolnie wszystko jest zaśniedziałe i powypalane kostki ale na szybko sprawdziłem to przejścia są w tych miejscach, a to co raz se pstryka to jest licznik motogodzin spalinowego bez względu na wybrane źródło, chętnie bym pominął ten przełącznik ale wśród 12 przewodów nie wiem które zmostkować na silnik elektryczny, tym bardziej że nie rozumiem celu założonego tam mostka i diody kierunkowej na tym przełączniku z kierunkiem od przełącznika do instalacji. Mostek zdejmowalem i nadal nic.

    Dodano po 17 [godziny] 25 [minuty]:

    Dziś zdjąłem agregat i wrzucam zdjęcia.
    Dodatkowo zastanawiam się jak tutaj jest rozwiązanie wspólnego "ciągania" silnika spalinowego elektrycznym, sprzęgło jest które rozlacza silnik spalinowy w trakcie pracy elektrycznego tak?
    Dodatkowo przewody urwane od tego modułu. Thermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieciThermo King SB II Di - Nie działa na zasilaniu z sieci

    0