Witam,
Od pewnego czasu świeci się pomarańczowa kontrolka silnika, na komputerze pokazuje się błąd P0171.
Nie odczuwam żadnych zmian co do pracy auta, pali w normie, tylko przez cały czas się świeci pomarańczowa kontrolka.
Na przeglądzie robiłem analizę spalin i wszystko jest OK.
Poniżej wklejam dane z zamrożonej ramki, pierwsze dane na postoju, drugie podczas jazdy. Mógłby ktoś zdiagnozować na podstawie tych danych co powoduje wystąpienie błędu i zapalenie kontrolki?
Auto Opel Insignia 1.8 benzyna
Od pewnego czasu świeci się pomarańczowa kontrolka silnika, na komputerze pokazuje się błąd P0171.
Nie odczuwam żadnych zmian co do pracy auta, pali w normie, tylko przez cały czas się świeci pomarańczowa kontrolka.
Na przeglądzie robiłem analizę spalin i wszystko jest OK.
Poniżej wklejam dane z zamrożonej ramki, pierwsze dane na postoju, drugie podczas jazdy. Mógłby ktoś zdiagnozować na podstawie tych danych co powoduje wystąpienie błędu i zapalenie kontrolki?
Auto Opel Insignia 1.8 benzyna
Spoiler:
Ramka zamrożona - NA POSTOJU
DTC który spowodował zapisanie P0171
wymaganych danych chwilowych
System paliwowy - status 1 CL
System paliwowy - status 2 --
Wyliczona wartość obciążenia 14.9 %
Temperatura płynu chłodzącego 99 °C
silnik
Korekta dawki paliwa w krótkim 14.1 %
okresie - 1 rząd cylindrów
Korekta dawki paliwa w długim 32.8 %
okresie - rząd cylindrów 1
Ciśnienie bezwzględne kolektora 27.0 kPa
ssącego
Wartość RPM silnika 778 rpm
Czujnik prędkości pojazdu 0 km/h
Zapłon - synchronizacja dla 11.0 °
cylindra nr. 1
Temperatura powietrza zasysanego 35 °C
(Intake Air Temperature)
Wielkość przepływu powietrza 1.50 g/s
uzyskana z przepływomierza
masowego powietrza
Położenie bezwzględne 13.7 %
przepustnicy
Czas od uruchomienia silnika 283 sec
Polecenie spustu par paliwa 9.8 %
Wejście poziomu paliwa 72.2 %
Liczba rozgrzań od czasu 2
wyczyszczenia diagnostycznych
kodów problemów
Odległość przejechana od 12 Km
wykasowania diagnostycznych kodów
usterek
Ciśnienie atmosferyczne 98 kPa
Temperatura katalizatora - 1 rząd 726.0 °C
cylindrów, czujnik 1
Napięcie modułu sterującego 14.090 V
Wartość bezwzględna obciążenia 10.6 %
Żądany wskaźnik równoważności 0.999
Względne położenie przepustnicy 0.4 %
Temperatura powietrza otoczenia 24 °C
Położenie bezwzględne B 13.3 %
przepustnicy
Położenie pedału przyspiesznika D 20.0 %
Położenie pedału przyspiesznika E 9.8 %
Sygnał polecenia sterowania 0.4 %
siłownikiem przepustnicy
Ramka zamrożona - PODCZAS JAZDY
DTC który spowodował zapisanie P0171
wymaganych danych chwilowych
System paliwowy - status 1 CL
System paliwowy - status 2 --
Wyliczona wartość obciążenia 23.5 %
Temperatura płynu chłodzącego 103 °C
silnik
Korekta dawki paliwa w krótkim 12.5 %
okresie - 1 rząd cylindrów
Korekta dawki paliwa w długim 25.8 %
okresie - rząd cylindrów 1
Ciśnienie bezwzględne kolektora 40.0 kPa
ssącego
Wartość RPM silnika 1654 rpm
Czujnik prędkości pojazdu 12 km/h
Zapłon - synchronizacja dla 40.5 °
cylindra nr. 1
Temperatura powietrza zasysanego 38 °C
(Intake Air Temperature)
Wielkość przepływu powietrza 5.73 g/s
uzyskana z przepływomierza
masowego powietrza
Położenie bezwzględne 21.6 %
przepustnicy
Czas od uruchomienia silnika 326 sec
Polecenie spustu par paliwa 18.8 %
Wejście poziomu paliwa 56.9 %
Liczba rozgrzań od czasu 0
wyczyszczenia diagnostycznych
kodów problemów
Odległość przejechana od 3 Km
wykasowania diagnostycznych kodów
usterek
Ciśnienie atmosferyczne 99 kPa
Temperatura katalizatora - 1 rząd 592.0 °C
cylindrów, czujnik 1
Napięcie modułu sterującego 12.291 V
Wartość bezwzględna obciążenia 19.2 %
Żądany wskaźnik równoważności 0.999
Względne położenie przepustnicy 8.2 %
Temperatura powietrza otoczenia 24 °C
Położenie bezwzględne B 21.2 %
przepustnicy
Położenie pedału przyspiesznika D 24.7 %
Położenie pedału przyspiesznika E 12.2 %
Sygnał polecenia sterowania 11.8 %
siłownikiem przepustnicy
DTC który spowodował zapisanie P0171
wymaganych danych chwilowych
System paliwowy - status 1 CL
System paliwowy - status 2 --
Wyliczona wartość obciążenia 14.9 %
Temperatura płynu chłodzącego 99 °C
silnik
Korekta dawki paliwa w krótkim 14.1 %
okresie - 1 rząd cylindrów
Korekta dawki paliwa w długim 32.8 %
okresie - rząd cylindrów 1
Ciśnienie bezwzględne kolektora 27.0 kPa
ssącego
Wartość RPM silnika 778 rpm
Czujnik prędkości pojazdu 0 km/h
Zapłon - synchronizacja dla 11.0 °
cylindra nr. 1
Temperatura powietrza zasysanego 35 °C
(Intake Air Temperature)
Wielkość przepływu powietrza 1.50 g/s
uzyskana z przepływomierza
masowego powietrza
Położenie bezwzględne 13.7 %
przepustnicy
Czas od uruchomienia silnika 283 sec
Polecenie spustu par paliwa 9.8 %
Wejście poziomu paliwa 72.2 %
Liczba rozgrzań od czasu 2
wyczyszczenia diagnostycznych
kodów problemów
Odległość przejechana od 12 Km
wykasowania diagnostycznych kodów
usterek
Ciśnienie atmosferyczne 98 kPa
Temperatura katalizatora - 1 rząd 726.0 °C
cylindrów, czujnik 1
Napięcie modułu sterującego 14.090 V
Wartość bezwzględna obciążenia 10.6 %
Żądany wskaźnik równoważności 0.999
Względne położenie przepustnicy 0.4 %
Temperatura powietrza otoczenia 24 °C
Położenie bezwzględne B 13.3 %
przepustnicy
Położenie pedału przyspiesznika D 20.0 %
Położenie pedału przyspiesznika E 9.8 %
Sygnał polecenia sterowania 0.4 %
siłownikiem przepustnicy
Ramka zamrożona - PODCZAS JAZDY
DTC który spowodował zapisanie P0171
wymaganych danych chwilowych
System paliwowy - status 1 CL
System paliwowy - status 2 --
Wyliczona wartość obciążenia 23.5 %
Temperatura płynu chłodzącego 103 °C
silnik
Korekta dawki paliwa w krótkim 12.5 %
okresie - 1 rząd cylindrów
Korekta dawki paliwa w długim 25.8 %
okresie - rząd cylindrów 1
Ciśnienie bezwzględne kolektora 40.0 kPa
ssącego
Wartość RPM silnika 1654 rpm
Czujnik prędkości pojazdu 12 km/h
Zapłon - synchronizacja dla 40.5 °
cylindra nr. 1
Temperatura powietrza zasysanego 38 °C
(Intake Air Temperature)
Wielkość przepływu powietrza 5.73 g/s
uzyskana z przepływomierza
masowego powietrza
Położenie bezwzględne 21.6 %
przepustnicy
Czas od uruchomienia silnika 326 sec
Polecenie spustu par paliwa 18.8 %
Wejście poziomu paliwa 56.9 %
Liczba rozgrzań od czasu 0
wyczyszczenia diagnostycznych
kodów problemów
Odległość przejechana od 3 Km
wykasowania diagnostycznych kodów
usterek
Ciśnienie atmosferyczne 99 kPa
Temperatura katalizatora - 1 rząd 592.0 °C
cylindrów, czujnik 1
Napięcie modułu sterującego 12.291 V
Wartość bezwzględna obciążenia 19.2 %
Żądany wskaźnik równoważności 0.999
Względne położenie przepustnicy 8.2 %
Temperatura powietrza otoczenia 24 °C
Położenie bezwzględne B 21.2 %
przepustnicy
Położenie pedału przyspiesznika D 24.7 %
Położenie pedału przyspiesznika E 12.2 %
Sygnał polecenia sterowania 11.8 %
siłownikiem przepustnicy