Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.4 16V - Astra G, 1.4 16V gaśnie podczas hamowania na gazie Czytaj więc

kusmi19 30 Maj 2018 18:02 330 15
  • #1 30 Maj 2018 18:02
    kusmi19
    Poziom 2  

    Mam problem ze swoją Astrą: a) po zapaleniu wskakuje na jakies 1500 obrotów i tak trzyma przez parę minut, dopiero po chwili zejdzie na 900 b) Podczas jazdy na nierozgrzanym silniku przy zmianie biegu obroty silnika zamiast minimalnie spaść to podskakują do góry o 1-1,5k. c) Astra ma zamontowaną instalacje gazową chyba najstarszej generacji (z 2003 roku) i po przełączeniu na gaz występuje falowanie silnika albo gaśnięcie. d) Ostatnio chciałem przetestować ile przejadę na pełnym baku gazu i gdy mi się skończył przejechałem jeszcze 10km na benzynie, po czym wjechałem na BP i zatankowałem gaz do pełna. Astra zaczeła się dusić i przy zmianie biegów (w momencie wciśnięcia sprzęgła) prawie gasła. Przy dojeżdzaniu do skrzyżowania również tak się działo. e) ogólnie podobno jest dziura w wydechu (nie wiem czy to ma znaczenie) f) była już dwa razy u mechanika i mi tylko ściągnął rurę tam gdzie jest filtr powietrza oraz wyregulował obroty śrubokrętem i nic więcej.
    Odczytałem błędy z check:
    0230 Przekaźnik pompy paliwa
    0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
    1230 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
    0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

    0 15
  • #2 30 Maj 2018 18:29
    g107r
    Poziom 33  

    Takie błędy oraz obroty silnika może powodować instalacja LPG.
    I pewnie powoduje, znajdź sobie gazownika który to ogarnie.

    1
  • #3 30 Maj 2018 19:10
    enhanced
    Poziom 36  

    Jak wyżej bo nic nie zdziałasz bez podglądu parametrów. Dziura w zależności gdzie ale ma wpływ.

    Czy po odłączeniu plusowej klemy na chwile, podłączeniu i odpaleniu na benzynie i jeździe na benzynie (bez żadnego włączania gazu) jest okej czy też ma problemy z działaniem, gaśnieciem?

    0
  • #4 08 Cze 2018 18:11
    psooya
    Poziom 36  

    Kuchenka we wtrysku MPI...... same kłopoty.

    0
  • #5 08 Cze 2018 18:49
    ociz
    Moderator Samochody

    g107r napisał:
    znajdź sobie gazownika który to ogarnie

    Chyba cudotwórcę. Jaki właściciel takie auto. To nigdy nie miało i nie będzie miało szans dłużej poprawnie pracować na I/II generacji. Tak samo z dziurawym wydechem.

    1
  • #6 10 Cze 2018 10:39
    IZYK
    Poziom 11  

    Instalacja jest do naprawienia tl. wyregulowania. prawdopodobnie to zbyt bogata mieszanka gazowo powietrzna na wolnych obrotach. tzw. zalewanie się gazem. Auto jakoś przez te lata jeździło na tej instalacji to jeszcze pojeździ po regulacji.

    0
  • #7 18 Cze 2018 15:21
    psooya
    Poziom 36  

    Tak, to jest właśnie polska rzeczywistość. Na skp powinni zabierać dowody za takie wynalazki.

    0
  • #8 19 Cze 2018 07:48
    IZYK
    Poziom 11  

    psooya napisał:
    Tak, to jest właśnie polska rzeczywistość. Na skp powinni zabierać dowody za takie wynalazki.
    kiedyś rzeczywistość była inna

    0
  • #9 05 Lip 2018 20:57
    kusmi19
    Poziom 2  

    Byłem u elektromechanika który wymienił mi ECU i powiedział, że wcześniej był on uszkodzony i ktoś zrobił obejście poprzez połączenie klemy akumulatora z przekaźnikiem pompy paliwa. Teraz wymienił ECU na jakiś uzywany ale sprawny, zaprogramował, i wycenił wszystko na 680zł. Auto pojeździło 2 dni i dzisiaj podjeżdżając pod blok nagle pojawił się check engine. Kody błędów jakie udało mi się spisać: 1120 1122 1550 0230 0130 0136 dalej jeszcze coś pokazywał ale to spiszę jutro. Wszystko cały czas się kręci wokół sondy, przekaźnika pompy i chyba przepustnicy, już powoli mnie ogarnia załamka :/. Jeden plus że obroty na gazie przestały tak mocno falować i auto ma moc, nie gaśnie na zakrętach i dohamowaniu.

    0
  • #10 05 Lip 2018 22:06
    psooya
    Poziom 36  

    Wygląda na to, że elektryk cię "naciągnął".

    0
  • #11 06 Lip 2018 10:29
    g107r
    Poziom 33  

    kusmi19 napisał:
    była już dwa razy u mechanika i mi tylko ściągnął rurę tam gdzie jest filtr powietrza oraz wyregulował obroty śrubokrętem i nic więcej.
    Przepraszam, pomijając gaz na który można mieć własne zdania, sterowniki silnika padające przez ... coś tam... w tym modelu też ? to co powiecie o regulacji obrotów jakimś śrubokrętem, co Wy o tym sądzicie ? To śrubka od pozycji klapki przepustnicy i napięcia TPS ?

    0
  • #12 06 Lip 2018 10:47
    psooya
    Poziom 36  

    Buhahaha. Przepustnica do wymiany.

    0
  • #13 06 Lip 2018 11:26
    g107r
    Poziom 33  

    X14XE ma śrubkę regulacyjną, TPS i niepopularny krokowy, tak ?
    Rozumiem inny silnik gdzie śrubki nie ma, ale z tym tekstem wychodzi że czymś pokręcić można ?
    Nie powiem, mojej regulacja nie pomagała, bo chyba miała już za duże luzy na ośce klapki i zmieniłem na mniej luzacką, ale tutaj może wcześniej jednak warto to sprawdzić i wyregulować, a nie od razu wymieniać całość ??
    Pytam o skutki niewłaściwego ustawienia TPS - w moim silniku bardzo ciekawie wpływał na obroty silnika, głównie podwyższane czy falujące, gdy ktoś dorwał się do regulacji hmm, tego "gaźnika" :( a niejednokrotnie widziałem że fachury widząc śrubkę kręciły nią na pałę, bo w gaźnikach przecież to działało...

    0
  • #14 06 Lip 2018 11:34
    psooya
    Poziom 36  

    Ta śrubka wpływa na prawidłowy zakres pracy IACV, można metodą prób i błędów dobierać kręcąc po 1/4 obrotu i szukać takiego zakresu by zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem dał rade utrzymać te same RPM. Czyli jazda baz dodawania gazu ma powodować równą prędkość. Przyspieszanie oznacza koniec zakresu zaworu i za dużą ilość powietrza.

    0
  • #15 06 Lip 2018 13:50
    g107r
    Poziom 33  

    A wtedy można sobie odpiąć krokowego/IACV, bo sterownik z braku możliwości zamknięcia już zamkniętego zaworu, dąży do ustawienia zaprogramowanych w sobie wartości obrotów i zaczyna próby regulacji obrotów za pomocą kąta zapłonu i czasem otwarcia wtryskiwaczy ? Trochę potrwało nim znalazłem stare tematy na elektrodzie poruszające te zagadnienie...
    No, wtrysków nie podglądałem, ale mnie powodowało to wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu z ok 8-10 stopni do np 30 na jałowych.
    Sorki że poruszam ten temat, ale że wpadło mi to w oczy i zbyt dużo widziałem podobnych tematów, gdzie na takie dziwne obroty pomagała regulacja przepustnicy, a nie gazu, takiego czy owakiego...

    psooya napisał:
    można metodą prób i błędów dobierać kręcąc po 1/4 obrotu i szukać takiego zakresu by zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem dał rade utrzymać te same RPM.
    Wiemy ile w oplu powinno wynosić te napięcie ?
    Bo ja w swoim wiem, ale to nie był opel - odstępstwo od założonego fabrycznie napięcia 0,56-0,62V, lub 0% w programie diagnostycznym powodowało ogłupianie sterownika co do pozycji TPS > nogi kierowcy na pedale gazu > naciskamy na gaz bo chcemy jechać, czy nie naciskamy i sterownik ma utrzymywać jałowe obroty ?
    0,67V to już naciśnięty pedał gazu i możliwe niewłaściwe zachowanie silnika na wolnych obrotach.
    Jeśli "naciskamy" złym ustawieniem TPS nie naciskając realnie pedałem gazu, to sterownik dostając sygnał naciskania zwiększa obroty silnika ?

    Błędy przekaźnika pompy mogą być od odcinanego przekaźnika pompy paliwa podczas pracy na lpg, sondy od nieprawidłowej emulacji, ale z tym pewnie da się żyć i jeździć, jeśli nie rozjeżdżają nam się mapy paliwa, natomiast z rozregulowaną przepustnicą już ciężej.
    Mój gaz generował błędy wtryskiwaczy, sondy i zaworu odpowietrzania par paliwa :) i nic nikomu do tego - tak był założony, a żeby kontrolka check nie świeciła po oczach, była odcinana na lpg. Taki myk był... Na benzynie zero błędów, włączam gaz i już są 3.

    @kusmi19 patrzyłeś w ogóle jak silnik zachowuje się na benzynie po resecie sterownika, skasowaniu błędów i adaptacji jeśli jest wymagana ? Bez włączania gazu, tylko jazda na benzynie. Wtedy pojawiają się błędy ? Bo gaz masz jaki masz i może robić takie błędy, ale tysiące samochodów jeździ z takim niewłaściwym gazem i jakoś daje radę. Nic nikomu nie faluje, nie wzrastają/maleją obroty ani gasną silniki, tylko ludzie tankują i połykają kilometry.
    Jeśli bez używania lpg również coś niedobrego się dzieje, instalacja może być niewinna, a przyczyną może tkwić w zasilaniu czy sterowaniu silnikiem na benzynie - tu masz już podejrzanego, jeden z najważniejszych czujników może być źle ustawiony lub uszkodzony.

    0
  • #16 06 Lip 2018 15:16
    psooya
    Poziom 36  

    Silnik precyzyjnie hamuje się KWZ i to on precyzyjnie utrzymuje wolne RPM, korkowiec działa zgrubnie zapewniając stechiometryczną mieszankę i jak najbardziej zmniejszenie RPM.
    Nie ustawisz tego na napięcie, jedynie na zakres kroków IACV, metoda na wolne i obciążone RPM jest dobra ale jak przepustnica kosztuje 20zł to bym odpuścił.

    0