Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes s clas w220 c320 cdi - kręci,nie odpala

-kris- 30 May 2018 23:28 2742 26
  • #1
    -kris-
    Level 14  
    hi
    tak jak w temacie
    samochód jakiś czas temu został za tankowany benzyną,po odciągnięciu paliwa z baku i płukaniu jeździł jeszcze jakieś dwa tygodnie - pewnego dnia po zgaszeniu już nie zapalił
    - przepływka sprawdzona w innym aucie
    - czujnik wałka to samo
    -czujnik wału na 90 procent sprawny
    -zbiornik i układ paliwowy płukany po wymianie pompy wysokiego ciśnienia
    -ciśnienie niskie = 5 b
    -wtryski próba przelewowa 3 oddane do naprawy -wymienione
    -ciśnienie na listwie jest 360-390 b czasami wyżej 450 b (po dłuższym kręceniu jak by łapał ale nie startuje)
    -pozwolenie na start jest
    -diagnoza tylko delphi clon ,nie ma szans na sd ani na oscyloskop
    - jedyny błąd świeca żarowa na 4
    z góry dziękuję za sugestię co jeszcze sprawdzić
    pozdrawiam kris
  • #2
    dulik62
    Level 15  
    Witam.Sprawdzić spadek napięcia na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem,połączenia wtrysków z sterownikiem.Transponder w kluczyku.Odpowietrz układ paliwowy.
  • #3
    -kris-
    Level 14  
    hi
    thx
    połączenie wtrysków sprawdzone
    -sprawdziłem też za pomocą miernika napięcia na wtryskach(względem masy) na zapłonie 4.5v,podczas kręcenia 8.5v,w innym mercedesie z podobnym silnikiem (4 cylindry - mój ma 6) dochodzi do 10v po odpaleniu
    - wiem że mierzenie napięcia na wtryskach miernikiem nie jest miarodajne, nic innego nie mam
    -kluczyk działa prawidłowo -delphi pokazuje 3 zezwolenia na start skrzynia ,esi,i jeszcze jeden moduł
    -był odpowietrzany
    -co do spadku napięcia aku przy próbach jest podłączony pod porządny prostownik z funkcją startu
    pozdrawiam
    kris
  • #4
    mar.wo
    Level 15  
    Spróbuj opalić na plaku , jak zapali to ..... a jak nie zapali to ... . Będziemy dalej myśleć.
  • #5
    -kris-
    Level 14  
    hi
    próbowałem raz - nie odpalił ,przez chwilę był tylko metaliczny odgłos zaworów,(kto odpalał na paka wie o czym mówię)
    thx
    pozdrawiam kris
  • #6
    Frost160
    Level 14  
    Jaki tam jest dokładnie kod silnika ?
  • #7
    seat21
    Level 28  
    no ale na plaku pracuje czy nie
  • #8
    -kris-
    Level 14  
    hi
    kod silnika 648.960
    na paku tak jak pisałem wyżej nie wystartował - był tylko jedna próba
    dzisiaj zmierzyłem ciśnienie na cylindrach ( powinienem to zrobić prędzej -ale "nobody is perfect")
    wyszło dużo mniej niż pisze w książce - od 9 do 11 b myślę że to jest przyczyna - czy ktoś może to potwierdzić?
    pozdrawiam kris
  • #9
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Jak miernik nie przekłamuje, to nie zapali przy takim sprężaniu. Nieudana próba na plaka także wiele mówi.
  • #10
    Frost160
    Level 14  
    Ale równo na każdym cylindrze tak mało ? CZy jest któryś z większym , prawidłowym ?
  • #11
    -kris-
    Level 14  
    hi
    najwięcej około 11-13 b - tylko jeden cylinder reszta po 7-9 b
    mierzone było dwa razy ,pewnie po niedzieli powtórzę te pomiary i może zrobię próbę ciśnieniową (jak znajdę chwilę wolnego czasu), bo te wyniki w tych warunkach cenowych jakie tu panują (Anglia) kwalifikują to auto na
    złom
    thx
    pozdrawiam kris
  • #12
    seat21
    Level 28  
    na tym sprężaniu nie zapali, miałem kiedyś 1,5dci który po nocy przestał odpalać pomiar ciśnienia wykazał podobnie co u ciebie po rozbiórce nie było pierścieni po zamontowaniu nowych jeżdzi do dziś oczywiście auto klijenta
  • #13
    Frost160
    Level 14  
    Ale to w tym kodzie silnika jest przecież tamdemowa pompa i chyba podciśnień występuje w baku pompki nie ma ? te 5 barów to po wyjściu z niej zmierzyłeś ?
  • #14
    -kris-
    Level 14  
    hi
    "niskie ciśnienie" paliwa te 5 b - mierzone za filtrem przed pompą wysokiego ciśnienia. W zbiorniku paliwa jej niema
    jest pod samochodem w okolicy tylnego siedzenia lewa strona - ładnie zabudowana plastikową osłoną.
    pozdrawiam kris
  • #15
    Frost160
    Level 14  
    Dzięki to inaczej niż w tym co robiłem ale tam był 2.7 5 cylindrów chyba.
  • #16
    moto-kord
    Level 28  
    Ciśnienie sprężania
    Normalny 29.0 - 35.0 (bar)
    Minimum 18.0 (bar)
  • #17
    miniu1
    Level 23  
    Może ustawienie rozrządu warto sprawdzić? (pewnego dnia po zgaszeniu już nie zapalił ...)
  • #19
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Też miałem przypadek z tym oringiem, ale palił na plaku i potem chodził normalnie, aż do zgaszenia. Wtedy znowu trzeba było mu pomóc przy rozruchu.
  • #20
    kortyleski
    Level 43  
    I od tego oringu kompresja znikła tak?
  • #21
    -kris-
    Level 14  
    hi
    "Może ustawienie rozrządu warto sprawdzić? (pewnego dnia po zgaszeniu już nie zapalił ...) "
    - tam na rozrządzie jest łańcuch, z tego co wiem jest mało prawdopodobne żeby się przestawił jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi
    - "_TrotyL_" pisałem już że ciśnienie na listwie jest,zresztą ten zawór o którym piszesz był sprawdzany(puszcza tylko wtedy gdy ciśnienie przekroczy wartość graniczną coś jak zawór bezpieczeństwa)regulacja ciśnienia odbywa się tu trochę inaczej ,jest zawór na pompie wysokiego ciśnienia i nazywa się quantity valve .
    na razie auto stoi i czeka na lepsze pomysły trochę wolnego czasu i decyzję właściciela
    pozdrawiam kris
  • #22
    _TrotyL_
    Level 17  
    mercedes s clas w220 c320 cdi przed czy polift?
    kris ; jesli to 197km to glupoty wypisujesz, jesli nowszy to masz szanse miec racje.

    Dodano po 3 [minuty]:

    zakladasm ze nieudolnie zmierzyl kompresje.
    przy tych danych co wyzej napisal to nie ma o czym pisac,.
    benzyna przy dobrych relacjach w parafii zapala na 6-7 bar minimum.

    diesel - kto to wie. 18
    ?

    swoja drogo za nocke spadla komprecha na 6 garnkach ?
  • #23
    Frost160
    Level 14  
    Trotyl a co w przedliftach łanuchy przeskakiwały ?

    No racja że b.dziwna sprawa chyba że ktoś w nocy silnik podmienił ? ;)
  • #24
    -kris-
    Level 14  
    hi
    _TrotyL_
    "mercedes s clas w220 c320 cdi przed czy polift?
    kris ; jesli to 197km to glupoty wypisujesz, jesli nowszy to masz szanse miec racje. "
    o czym piszesz - bo nie wiem ,-o ciśnieniu,czy łańcuchu ?
    - "No racja że b.dziwna sprawa chyba że ktoś w nocy silnik podmienił ?"
    -info takie dostałem to nie moje auto ja tym nie jeździłem
    pozdrawiam kris
  • #25
    _TrotyL_
    Level 17  
    Kolego akurat mam taka ese. W220 do liftu wychodzily na common rail pierwszej generacji. Regulator jest jeden z tylu listwy. Operuje on cisnieniem w railu do max 1350bar. Napedza to pompa crp1. Moc 197 km i 460nm. Brak dpf. Jest egr. Norma chyba euro 3. Ecu edc15c6.

    Polift ma 204km dpf i crp3. Cisnienie jest sterowane przez regulatory wydatku i przeplywu. Ten na listwie masz racje odciaza rail. W pompie tak naprawde nie pracuje w wysokim cisnieniu. Reguluje zasilanie pompy crp3 operujac w warunkach max 10 bar. 1600 to max na railu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z rana to 10 bar mam w airmatic. No chyba ze sie obrazi to tak 8.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wogole gdzie stoi ten pacjent ?
  • #26
    kortyleski
    Level 43  
    Tam nie ma przypadkiem klapy gaszącej? Zacięta tłumaczyła by niską kompresję i niechęć do prAcy na plaku.
  • #27
    -kris-
    Level 14  
    hi
    tak to crp3 -ale kwestia ciśnienia paliwa na listwie jest rozwiązana
    -ta klapa gasząca tego nie sprawdziłem
    - i jeszcze czy on może mieć dpf? czy to nie była opcja,czy montowano go w każdym aucie ?
    samochód stoi w Anglii,nie jest priorytetem i ma mały budżet na naprawę,jest robiony z doskoku w wolnych czasie bardziej jako hobby - żadnej kasy z tego nie będzie
    pozdrawiam kris