Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes-Benz 2542 6x2 Actros - Błąd ACM 63F0E Actros MP4 2542 BlueTec 6

zarost84 31 May 2018 07:37 4932 9
  • #1
    zarost84
    Level 11  
    Witam,
    przez 2 dni miałem wyświetlający się błąd w module ACM 63F0E0.
    Auto świeżo kupione stało około pół roku u handlarza. W momencie zakupu adblue było prawie pełno.
    Nagle wczoraj po zatankowaniu w drodze powrotnej do Polski auto weszło w tryb awaryjny i nie można było jechać szybciej niż 20km/h.
    Udało mi się zjechać powoli na serwis mercedesa i mechanik pokasował błędy wymienił filtr adblue i mówił że dalej pompa nie buduje ciśnienia. Zrobiła się 16 wystawili auto przed serwis, ponieważ oni już zamykają.
    Po wyksowaniu błędów auto powróciło do stanu sprzed tankowania czyli jest wyświetlany błąd o ograniczonej mocy ale można normalnie jechać - brak zabudowy.
    Moje pytanie jest czy jeśli wyruszę w takim stanie autem w dalszą podróż do Polski to czy może przejść w stan ograniczenia prędkości w trakcie jazdy czy tylko tak się dzieje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta? Czy jeśli go nie zgasze ani razu w trakcie powrotu do kraju będę mógł jechać cały czas z normalną prędkością, a nie tak jak wczoraj 20 km/h?
  • #2
    kakibara
    Level 33  
    Myślę, że serwis próbuje zrobić auto i zaczął od najtańszej rzeczy czyli wymiany filtra.
    Tobie zależy na powrocie do domu bo jesteś daleko i w Polsce jest długi weekend, Niemiec też czlowiek czekał na zaplanowany ustawowo dzień wolny - tak mi się wydaje?Co?
    Dobra do meritum jeżeli wykasowal ograniczenie to będziesz mógł jechać minimum 24h każdy przypadek jest inny ale brak pobioru macznika ,= bardzo przekroczona norma i odcinka.
  • #3
    zarost84
    Level 11  
    Właśnie tego się boję, że mogę zostać bez prędkości na autostradzie a wtedy dochodzi dodatkowo koszt holowania, który również będzie spory.
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Od pojawienia się podanego błedu/jego skasowania (silnik Euro 6) masz 36 godzin pracy silnika do ograniczenia mocy i 100 godzin do graniczenia prędkości do 20 km/h.
    Na temat naprawy układu przy podanym błedzie jest odpowiedni dokument serwisowy wg którego trzeba przeprowadzic testy (GI14.40-N-053102)
    Testy trochę czasu zajmują, do tego trzeba zamówić i zamontować zestaw naprawczy o numerze 000 140 70 78
    Nie możemy wykluczyć, że auto stało bez mocznika i zalano go dopiero przed kupnem. Jeżeli układ się zapowietrzy, wtedy trzeba koniecznie przeprowadzić procedurę uruchamiania systemu AdBlue z użyciem komputera serwisowego. Może by to wystarczyło? Pewności jednak nie ma...
    To tyle ;)
  • #5
    zarost84
    Level 11  
    Dziękuję bardzo za informację.
    Będę czekał do jutra żeby naprawili i uruchomili wszystko.
    Wczoraj poza wymianą filtra próbowali startować pompę ale nie potrafiła pobrać adblue i wytworzyć ciśnienia.
  • #6
    zarost84
    Level 11  
    Dziś w serwisie zdemontowali pompę adblue i przeczyścili.
    Po założeniu wszystko zadziałało i błędów nie było, ale niestety po przejechaniu 200 km ponownie pojawił się błąd że może ograniczyć moc i po 10 minutach już moc ograniczył.
  • #8
    zarost84
    Level 11  
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
    Udało dojechać się do domu z ciągłe świecącym błędem i ograniczoną mocą.
  • #9
    Ben1906
    Level 2  
    Możesz napisać jął zakończyła się naprawa? I co było problemem?
    Pozdrawiam
  • #10
    zarost84
    Level 11  
    Co było konkretną przyczyną tego Ci nie powiem, ale założyłem nowy zestaw o numerze A0001407078 i został wyjęty i umyty zbiornik AdBlue oraz to co było w miarę dostępne zostało zdemontowane i sprawdzone czy gdzieś płyn się nie skrystalizował. Po tym wszystkim pompa ładnie zbudowała ciśnienie i problem już nie powrócił.