Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra g z16xe - Kolektor wydechowy klekotanie

hikarrim733 07 Cze 2018 08:18 1611 101
  • #31 07 Cze 2018 08:18
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    U mnie żadnych błędów nie było, a EGR zaślepiony jest poprzez zastosowanie przerobionego kolektora wydechowego 4-2-1 od X16XE.

  • #32 11 Cze 2018 15:54
    hikarrim733
    Poziom 7  

    BuBu dobra mam nowy sprawny EGR i się zastanawiam czy wywalać stary i montować nowy czy zostawić stary lecz podpiąć tylko nowy aby w ECU błędu nie widział.

  • #33 11 Cze 2018 17:16
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Jak masz sprawny to zamontuj sprawny, nie ma sensu kombinować.

  • #34 11 Cze 2018 18:32
    hikarrim733
    Poziom 7  

    I właśnie tak zrobię najwyżej częściej będę czyścił ze względu na duze spalanie oleju. A jeszcze pytanie jak wpsikam w otwory gdzie obiegają te spaliny jakiś środek do czyszczenia to nie zapcha się coś?

  • #35 11 Cze 2018 19:03
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Raczej nie powinno. Największy syf będziesz mieć w samym kolektorze, jest trochę zabawy z rozkręceniem go ale też warto do niego zajrzeć.

  • #36 11 Cze 2018 20:13
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra sprawa wygląda tak zamontowałem nowy EGR ale niestety ma przedmuchy pomiędzy stopa a ta blaszka wyżej jutro zaniosę poraz kolejny na reklamację. A jeszcze jedno pytanie ten EGR kiedy się otwiera i zamyka bo jak stary był zamontowany i podpiąłem nowy to przy wciśnięciu grzybka dusi silnik.

  • #38 13 Cze 2018 06:50
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    To na djeciu to kondensator od cewki zapłonowe jest, jest na schematach ale nie we wszystkich silnikach występuje. W splaniu stukowym masz wyraźnie klekotanie silnika. Czujnik spalania stykowego masz z tyłu bloku pod kolektorem ssącym, bardzo ważne jest dokręcenie go z prawidłowym momentem.

  • #39 13 Cze 2018 19:04
    hikarrim733
    Poziom 7  

    To może właśnie czujnik spalania stykowego walnięty bo właśnie jest taki klekotanie jak diesel ale to dźwięk o równych odstępach myślałem że to słychać aż tak iskrę ze świec jak wymieniłem cewkę swiece

  • #40 13 Cze 2018 19:50
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A patrzyłeś już do tej uszczelki kolektora wydechowego?

  • #41 13 Cze 2018 21:22
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Znaczy uszczelki nie miałem jak ale jak EGR był nie szczelny to był taki charakterystyczny odgłos syczenia i czuć było spaliny i się zastanawiam czy nie powinno być tak samo a odgłos klekotania może mylić z kolektorem bo to przy głowicy słychać klekotanie może temu myślę że kolektor. Plus te spalanie 13l benzyny

  • #42 06 Lip 2018 14:05
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Panowie gdzie w z16xe znajdę czujnik temperatury ECU. Bo męczy mnie spalanie benzyny 14l teraz może i wiecej w mieście. I podczas odpalania na zimnym tak ciężko odpala z dodawaniem gazu tak jakby silnik miał wyskiczyc. Strasznie wolno wchodzić na te 900-1100 RMP. I jak wchodzi na te obroty to tak jakby miał gruźlicę.

  • #43 06 Lip 2018 14:44
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Czujnik temperatury ECU? Jest czujnik temperatury powietrza zasysanego na rurze między filtrem a przepustnicą, jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej z boku termostatu ale o czujniku ECU nie słyszałem. Sprawdź czy masz drożny kanał w przepustnicy pod który jest podpięty ten cienki wężyk od pokrywy zaworów, u mnie był zatkany i też spalanie świętowało.

  • #44 06 Lip 2018 16:14
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra czyli czujnika niema bo na innym forum wyczytałem że jest ale jak czytam te fora i ludzie pisze że im na tidzie pokazuje temperaturę silnika -17°zima a latem 20+ to wolę upewnić sie. A co do rurki to chodzi o odmę? Co idzie z pokrywy do dolotu? Jak tak to jest drożna.

  • #45 06 Lip 2018 18:36
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Są dwa wężyki od odmy, gruby który idzie od góry przepustnicy i cienki co idzie od dołu.

  • #46 06 Lip 2018 18:47
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra dzięki wielkie jutro jaj będę miał jak to zwale przepustnicę wyczyszcze i zobaczę a jeszcze jedno tam trzeba nową uszczelkę czy podejdzie stara?

  • #47 06 Lip 2018 19:02
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Jak ściągniesz przepustnice bez rozwalania uszczelki to wystarczy delikatnie posmarować ją silikonem motoryzacyjnym i będzie dobrze

  • #48 07 Lip 2018 06:06
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra dzięki myślę że to będzie coś wspólnego dla benzyny i gazu bo na gazie nie chce zejść w mieście poniżej 16-17 l w trasie spada do 10-11.

  • #49 09 Lip 2018 18:27
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra przepustnice wyczyściłem i co mi się rzuciło w oczy kolektor jest zawalony olejem sądzą. Rurka cienka odmy drożna tam jeszcze jest jakaś rurka i idzie do takiej kostki koło filtra powierrza. Jak ktoś może wyjaśnić co to za rurka i do czego służy to będę wdzięczny. Dodatkowo wywaliłem separator z dolotu bo ktoś go podziurawił od dolu w jakim celu nwm ale teraz lepiej reaguje na gaz. I jeszcze jedno spróbowałem przejechać na starej cewce bo nowa jest na gwarancji od wczoraj i zaczął strzelać na gazie ale to norma na starej cewce tylko mnie zastanawia bo wypaliło filtr powietrza. Normalne przy strzałach?

  • #50 09 Lip 2018 19:55
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Ta rurka i zawór to odciąg par paliwa z baku, syf w dolocie to normalne w tym silniku z puszcajacymi uszczelniaczach zaworów, zapieczonymi pierścieniami i drożnym zaworem EGR, warto by to wyczyścić, uszkodzony filtr powietrza po strzale to i tak małe zniszczenia, mogło ci rozwalić cały dolot.

  • #51 09 Lip 2018 20:02
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra wszystko jasne myślałem że to przez odmę olej tak nawala bo po zdjęciu odmy i przygazowaniu widać jak olej pryska ale nie tak duzo. A co do tego obiegu powietrza to czemu rurka od tego zaworu idzie do przepustnicy? Jeszcze dwa pytania przy demontażu kolektora trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy tylko w przypadku zdejmowania listwy EGR? I jeszcze ile tam idzie uszczelek żebym wiedział że wszystkie kupię.

  • #53 09 Lip 2018 20:15
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra dzięki a tam niema żadnego separatora odmy oleju? I jeszcze jedno dlaczego ten przewód od zaworu powietrza jest podłączony pod przepustnice spełnia to jakaś ważną rolę?

  • #54 09 Lip 2018 20:48
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    No właśnie niema żadnego separatora oleju, do elektrozaworu się pomyliłem, jest to elektrozawór par paliwa a nie od obiegu powietrza w nawiewie i równie dobrze mógłby być podpięty pod sam kolektor, ale wężyk między nim a przepustnicą musi być szczelny bo inaczej też będą się działy cyrki.

  • #55 09 Lip 2018 21:26
    hikarrim733
    Poziom 7  

    BuBu a co byś powiedział na zbiorniczek odmy? Zbierałby olej zamiast Walia do kolektora? Dodam że przepustnica była prawie czysta nie tak jak kolektor. httpllegro.pl/oil-catch-tank-zbiorniczek-odmy-zbiornik-oleju-d1-i6652856365.html

  • #56 10 Lip 2018 07:54
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Też nad tym myślałem u siebie ale puki co nie udało mi się za to zabrać

  • #57 18 Lip 2018 21:37
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Panowie potrzebuje szybkiej porady że względu na wyjazd w trasę . Wczoraj z gwarancji przyszła nowa cewka zamontowałem wszystko pięknie dziś auto na benzynie i gazie traci moc zbiera się na kichnięcie jest takie frrrrrr na niskich na wysokich czasami. Pytanie świece do wymiany po około 4tys? Możliwe że przez te spalanie oleju świece szybciej padly? A i jutro mam zamiar jechać kupić ten zbiornik na odmę i pytanie czy jak nie będzie dostawał oleju to nie będzie się doszczelnial i spadnie kompresja czy jakieś tam doszczelnienie będzie miał od dołu?
    Z góry dziękuję

  • #58 18 Lip 2018 23:07
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Świece warto by wyczyścić bo jak brał olej to mogło je zasyfić, ewentualnie wymienić na nowe, koszt znowu nie aż taki wielki. Olej wywala przez odmę z powodu wykończonych pierścieni i kompresja przedostaje się do dołu a tam puzniej odpowietrznikiem do rozrządu i dalej do dolotu zabierając ze sobą drobinki oleju, zastosowanie łapacza oleju zredukuje dymienie i zawalanie się syfem kolektora dolotowego jak i świec.

  • #59 19 Lip 2018 18:36
    hikarrim733
    Poziom 7  

    Dobra dzięki wielkie akurat mam 8sztuk świec 4nowe 4 z nieznanym przebiegiem więc któreś jutro wsadzę i zobaczę. Dzięki wielkie.

    Dodano po 19 [godziny] 24 [minuty]:

    Więc tak wsadziłem 4stare świece zero zmian postanowiłem założyć stara cewkę i śmiga na benzynie. Tylko zastanawia mnie dlaczego cewka padla po 3dniach. Wróciła niby nowa z gwarancji chyba że coś kręcą. Załączam zdjęcie świec czwarta jedynie zawalona olejem na zdjeciach jest kolejność od końca.