Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Zamel ROP 07 podłączenie do instalacji schodowej.

04 Cze 2018 08:31 741 12
  • Poziom 6  
    Witam,

Z racji tego, iż nie mogę pociągnąć w ścianie kabla zakupiłem zestaw firmy Zamel ROP 07 plus włącznik RNK02. Chciałbym podpiąć to pod typowy włącznik schodowy. Proszę o pomoc jak mam połączyć kable.

W załączniku zdjęcie sterownika ROP07.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Przecież masz wyraźny schemat, to co jeszcze oczekujesz.
    forsaken85 napisał:
    Chciałbym podpiąć to pod typowy włącznik schodowy.
    A co masz na myśli tak pisząc.
  • Poziom 6  
    Nie jestem z wykształcenia elektrykiem i nie chce spalić tego urządzenia bo tanie nie jest. Chce mieć możliwość włączania światła po obu stronach pomieszczenia. W związku z tym chce usunąć zwykły włącznik światła, a w jego miejsce zainstalować standardowy włącznik schodowy. Jego natomiast połączyć z ROP07 co pozwoli mi umieścić włącznik bezprzewodowy na drugim końcu pomieszczenia bez przeciągania kabli. ROP ma działać na zasadzie włącznika schodowego.
    Załączam schemat jak ja to widzę. Proszę o sprawdzenie.
  • Poziom 42  
    forsaken85 napisał:
    chce usunąć zwykły włącznik światła, a w jego miejsce zainstalować standardowy włącznik schodowy. Jego natomiast połączyć z ROP07 co pozwoli mi umieścić włącznik bezprzewodowy na drugim końcu pomieszczenia bez przeciągania kabli
    To się tak nie uda, bo do sterowania ROP 07 trzeba użyć przycisków "światło"(podobne do dzwonkowych), a te muszą być podłączone do górnych zacisków w tym urządzeniu, wobec tego z obu stron pomieszczenia trzeba mieć po dwa przewody w puszcze.
  • Poziom 6