Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2 numery, 2 bazy DECT przekierowanie pomiędzy bazami

redlum 04 Cze 2018 12:13 294 7
  • #1 04 Cze 2018 12:13
    redlum
    Poziom 10  

    Witam.

    Podpisałem nową umowę z orange na Biznes Pakiet 2 basic. Dostałem nowy modem ZYXEL VMG8324-B10A i przestało działać mi przekierowanie pomiędzy dwoma bazami DECT.
    Wcześniej miałem ISDN (2 linie) pod które były podłączone dwie bazy DECT. Każda miała swój numer, jeden był numer główny, a drugi poboczny (teoretycznie na FAX ale też były podpięta baza DECT). Jak ktoś dzwonił na główny numer to "dzwoniły" słuchawki ze wszystkich baz na raz. Jak ktoś od nas dzwonił do klienta, to on widział zawsze główny numer (nawet jak się dzwoniło z tego drugiego numeru).
    Teraz niestety tak nie ma. Pani z Orange powiedziała że może mi najwyżej ustawić przekierowanie na drugi numer gdy pierwszy jest zajęty, oraz przekierowanie na drugi numer po 5 sekundach.
    Czy da się ustawić tak aby działało wszystko jak wcześniej? Jeśli nie, to jaką prostą centralkę polecacie, najlepiej taką aby można było zameldować w niej 5 słuchawek DECT i ona by już robiła wszelkie przekierowania.

    Wiem że poprzednie podłączenie nie było idealna - bo gdy jedna linia była zajęta, to nikt inny podpięty pod tą bazę DECT nie mógł dzwonić, ale w zupełności nam to wystarczało.

    PS "Centralka" ISDN cały czas jest u mnie zamontowana. Wcześniej mieliśmy 2 numery + jeden zawieszony pod neostrade biznes. Teraz numer fax mamy przekierowany na fax2mail zaś ten co był pod neostradą używamy jako drugi numer. Czy możliwe że wcześniej przekierowania były tylko na tej centrali ISND i czy można je zmienić na ten nowy numer? Czy może jednak nie będzie działać, bo przekierowania działają na zasadzie portów w centrali a nie numeru?

    0 7
  • #2 04 Cze 2018 15:40
    voip24sklep.pl
    Poziom 10  

    Jakiej firmy oraz jaki model ma pan ten system DECT ?

    0
  • #3 05 Cze 2018 21:22
    suncez
    Poziom 16  

    Podejrzewam, że wcześniej nie było żadnego przekierowania, tylko na obu kanałach analogowych zaprogramowany był numer główny, a na jednym z nich dodatkowo ten teoretycznie faksowy. Zakładam, że te dect były podpięte do portów analogowych.

    Trochę nie mogę ogarnąć co teraz jest czynne.

    Numer główny przeszedł z ISDN na modem, tak?
    Na ISDN pozostał ten teoretycznie faksowy, przekierowany na fax2mail, czy jest on tylko wirtualnie (ISDN jest bez linii)?
    Numer na linii analogowej, ten wcześniej zawieszony jest teraz aktywny?

    Ten modem ma dwa porty FXS pod telefon analogowy, do tego możliwość konfiguracji VoIP.
    Czy nie można tego jakoś wykorzystać - przenieść ten trzeci numer na to urządzenie?

    Nie zgłębiałem możliwości konfiguracji kont VoIP, może da się te porty ustawić podobnie jak na ISDN.

    Co do centrali, to czy chcesz zastąpić bazy dect centralką dect, czy tylko istniejące bazy włączyć na dwa numery wewnętrzne, analogowe? Następnie podpiąć też linię z modemu (z FXS) i linię analogową z tym numerem wcześniej zawieszonym? Jeśli tak to prosta centrala wystarczy.

    Ruch wychodzący przez centralę odbywać mógłby się przez jedną lub dwie linie (wtedy prezentowane byłyby oba numery).
    Ruch przychodzący można podzielić podobnie jak na ISDN

    Słuchawki można chyba zalogować do jednej bazy, podpiąć ją pod FXS, tylko byłaby to jedna droga rozmówna a nie dwie jak na ISDN.

    No i jeszcze pozostają możliwości konfiguracyjne samych dect - logowanie do dwóch baz, schematy dzwonienia (jedna baza do modemu, druga do linii analogowej). Nie wiem jak wyglądałby ruch wychodzący.

    0
  • #4 06 Cze 2018 12:53
    redlum
    Poziom 10  

    Wcześniej miałem dwie linie ISDN. Jedna główna, druga fax. Jedna baza z 3 telefonami była podpięta pod pierwsza linie, zaś pod linie drugą była podpięta druga baza z dwoma telefonami i fax.
    Można była dzwonić na oba numery, ale że drugi numer był podany klientom jako fax to praktycznie nikt na niego nie dzwonił, tylko faxował w razie potrzeby. Skonfigurowane wszystko było tak - że jak się dzwoniło na główny numer, to telefony na obu bazach dostawały sygnał i można było odebrać na wszystkich. Jak się odebrało na jednej bazie i ktoś kolejny dzownił, to wtedy dzwoniły telefony z drugiej bazy (logiczne - jedna linia zajęta). Jak się dzwoniło z dowolnej bazy - to zawsze osoba odbierająca widziała ten pierwszy numer.
    Po jakimś czasie założyłem Neostradę biznes - jako że nie dało się tego podpiąć pod ISDN - musiałem założyć 3 linię (która jako telefon była zawieszona).
    Teraz przeszliśmy na Biznes pakiet - aby płacić mniej. Jako że potrzebujemy numer fax i dwie linie, to doradzono nam aby numer fax przenieść na fax2mail. Zaś ten z neostrady biznes dać jako drugi numer telefoniczny. I że technicy przyjdą i przy podłączaniu wszystko skonfigurują tak jak wcześniej. Oczywiście wyszło że technicy nic nie zrobili - nawet po wytłumaczenie jak działa fax2mail musiałem dzwonić na infolinie.

    Czy da się zrobić aby wszystko działało tak jak wcześniej nie wpadając w jakieś większe koszty?

    suncez napisał:
    Numer główny przeszedł z ISDN na modem, tak?
    Na ISDN pozostał ten teoretycznie faksowy, przekierowany na fax2mail, czy jest on tylko wirtualnie (ISDN jest bez linii)?
    Numer na linii analogowej, ten wcześniej zawieszony jest teraz aktywny?

    Tak przeszedł na modem. Z resztą nie mam pojęcia. Technicy dobrali się do skrzynki ISDN coś po przełączali i mam tak jak pisałem wyżej.

    suncez napisał:
    Ten modem ma dwa porty FXS pod telefon analogowy, do tego możliwość konfiguracji VoIP.
    Czy nie można tego jakoś wykorzystać - przenieść ten trzeci numer na to urządzenie?

    niestety się nie da - mogę mieć na raz tylko dwie linie - więc trzeci numer ten faxu jest wirtualny tylko do fax2mail
    suncez napisał:
    Nie zgłębiałem możliwości konfiguracji kont VoIP, może da się te porty ustawić podobnie jak na ISDN.

    z VOIP nie korzystamy
    suncez napisał:
    Co do centrali, to czy chcesz zastąpić bazy dect centralką dect, czy tylko istniejące bazy włączyć na dwa numery wewnętrzne, analogowe? Następnie podpiąć też linię z modemu (z FXS) i linię analogową z tym numerem wcześniej zawieszonym? Jeśli tak to prosta centrala wystarczy.

    Jeśli byłoby taniej - to mógłbym wpiąć dwie bazy pod centralkę. Zaś jeśli nie byłoby dużej różnicy w cenie, to oczywiście jakby się dało - to wolałbym mieć wszystkie podpięte słuchawki pod centralkę która by sama rozdzielała ruch telefoniczny. Szukałem prostych urządzeń DECT na dwie linie - ale są tylko komba mające wszystko - z czego w większości i tak bym nie korzystał.

    Ogólnie to coś mi się wydaje - ze te ISDN co tam zostało - to po prostu sobie tam wisi - a wszystko mam teraz po analogu - chociaż mogę się mylić bo od nikogo nie dostałem żadnej informacji.

    voip24sklep.pl napisał:
    Jakiej firmy oraz jaki model ma pan ten system DECT ?

    Wszystko jest na Siemensie - mam 5 różnych słuchawek. Jedna baza to Gigaset S670, a druga to C300. Mam jeszcze Gigaset 4015 Comfort, C380, IL TELEFONO ALESSI

    0
  • #5 06 Cze 2018 17:25
    suncez
    Poziom 16  

    Nie wiem jak u Ciebie wygląda menu w tym modemie, czy masz dostęp do zakładki VoIP.

    Zakładam, że jeden komplet baz masz podpięty do jednego z gniazd FXS modemu, a nie równolegle do niego, przez filtr. Te gniazda to analogowe wyjścia dla telefonii VoIP. Możliwe, że operator na starcie skonfigurował FXS1 lub FXS2 i w ten sposób masz telefon.
    Z instrukcji wynika, że można powołać kolejne konto VoIP, np. z numerem neostrady.
    Wydaje mi się, że każde z tych kont można przypisać do telefonu 1 i/lub telefonu 2 (znaczek w polu wyboru). Wtedy zachowywałyby się w ruchu przychodzącym jak na ISDN. Nie wiem jak byłoby z prezentacją przy wychodzącym.

    Są tam jeszcze opcje przekazywania i przekierowań wywołań, jakby co. Przeniesienie numeru z neostrady na modem nie wymaga dodatkowych par w kablu z miasta (oczywiście jeśli neostrada jest używana, to sama usługa musi zostać). Można też wziąć nowy numer.

    Zdarza mi się wykorzystywać konta VoIP w centralkach i tam nie ma kłopotu - użytkownik ma np. dwa numery, odbiera połączenia przy obu wywołaniach, a prezentuje się np. jednym realizując wszystkie połączenia wychodzące, a wszystko w ramach jednego konta.
    Modemów takich jak Twój nie znam. Usługi także.

    Dalej zakładam, że drugi komplet baz masz podpięty pod linię neostrady, przez filtr równolegle do urządzenia, albo do gniazdka w modemie neostrady..

    Generalnie to to, co możesz teraz wpiąć w centralkę to dwie linie analogowe (gniazdo FXS i neostrada), centralka powinna mieć więc dwie takie translacje. Masz pięć baz, więc pięć czy sześć portów wewnętrznych analogowych wystarczy.
    Ruch przychodzący można zorganizować jak kiedyś, ale ruch wychodzący, jeśli chcesz mieć możliwość realizacji dwóch połączeń jednocześnie, już nie. Dojdzie prezentacja drugiego numeru (można ją pewnie wyłączyć i będzie nieznany).
    Sama centralka też może mieć możliwość wykorzystania konta VoIP z numerem. Wybór centralki... może polską, są co najmniej dwaj znani producenci (pojemności chyba od 6 portów się zaczynają).

    Dopisane.
    Gdyby na modemie aktywne były dwa gniazda FXS z tym samym numerem, to można by oba włączyć do centralki na dwie translacje i jeszcze na trzecią ten numer neostrady. Połączenia wychodzące puścić tylko przez linie z FXS (zakładam, że da się dwie rozmowy na nich prowadzić). Wtedy prezentacja w ruchu wychodzącym po staremu, ale koszty sprzętu większe.

    Co do telefonów dect, to nie szukałem instrukcji, gdyby dało się słuchawki zalogować do dwóch baz pewnie dzwoniłyby przy wywołaniu z obu numerów. Miałbyś wtedy podpięte do każdej linii np. po jednej bazie: z zalogowanymi pięcioma słuchawkami do bazy od numeru głównego (z modemu) i kilkoma wybranymi (lub też wszystkimi) do bazy od neostrady. Prezentacja w ruchu wychodzącym pewnie byłaby obu numerami. Pozostałe bazy byłyby ładowarkami.

    Dopisane.
    Takie rozważania, to można potraktować jako gimnastykę umysłową. Mi akurat to przyszło do głowy.
    Najlepiej zaprosić instalatora z serwisu, rozpoznanie i przedstawienie oferty powinno być gratis.

    Aha, to co proponowała Pani z Orange daje w sumie podobne efekty.

    0
  • #6 06 Cze 2018 19:38
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    redlum napisał:
    Wcześniej miałem dwie linie ISDN. Jedna główna, druga fax

    Miałeś jedną linię iSDN z numerem głównym i MSN-em.

    0
  • #7 07 Cze 2018 12:03
    redlum
    Poziom 10  

    Tracer2 napisał:
    redlum napisał:
    Wcześniej miałem dwie linie ISDN. Jedna główna, druga fax

    Miałeś jedną linię iSDN z numerem głównym i MSN-em.


    Pewnie masz racje.

    W modem jest wpięty tylko jeden kabel przez filtr. Zaś telefony bezpośrednio w modem. Na modemie świeci się lampka tel1 zas tel2 nie. Więc coś czuję że jeden numer jest poprzez linię ADSL zaś druga to VOIP

    W modemie mam zablokowaną sekcje VOIP. Jedyne co widzę to - SIP1 na głowny numer jest akatywny, zaś SIP2 nieaktywny. Oba numery działają.
    Zadzwonię jeszcze raz na infolinie - może tym razem ktoś coś więcej mi powie.

    0
  • #8 07 Cze 2018 18:51
    Jack14
    Poziom 37  

    "Zamienił stryjek siekierkę na kijek" (to takie powiedzenie).
    Nic z tym nie zrobisz, żadnego przekierowania nie będzie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów