Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.4 TDi BMS - Polo 9n3 - Blokuje się podczas przyspieszania

04 Cze 2018 21:10 495 6
  • Specjalista Sieci, Internet
    Witam,

    Problem mam z VW Polo z silnikiem 1.4 TDI BMS z 2007r.

    Objawy są takie że podczas przyspieszania z niskich obrotów na 2 lub 3 biegu auto czasami łapie "zawiasa" i zapomina co miało robić. ale wystarczy puścić i przycisnąć gaz i auto się budzi.
    Nie dzieje się to za każdym razem, ale ostatnio coraz częściej.
    Na początku wystarczało tylko raz puścić i przycisnąć gaz a teraz potrzeba już niekiedy i 3 przyciśnięć.
    W czasie "zawiasa" auto zaczyna kopcić na czarno a po dłuższym przytrzymaniu go na takim "przyblokowaniu" z silnika zaczyna dobiegać coś jakby stukanie.

    Podłączyłem VCDS i w sterowniku nie było żadnego błędu.
    Zauważyłem że w grupie 003 przepływ aktualny maleje wraz ze wzrostem obrotów wtedy kiedy nie można uzyskać żądanego ciśnienia w grupie 11:
    http://vaglogi.pl/log-003_011_OWIjR3.html
    w 10 sekundzie na chwilkę był puszczony i dociśnięty pedał gazu i nagle auto odżyło co widać po odczycie z MAF

    Podejrzewałem że winny jest tutaj niedomykający się elektroniczny EGR jednak po zaślepieniu go efekt jest identyczny.

    Myślałem o uszkodzonym MAF, ale on by się chyba sam nie naprawiał przez manewr gazem.

    W czym szukać problemu?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    Witam a co dzieje się z klapą gaszenia ?.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista Sieci, Internet
    Klapa gasząca sprawdzona i przy gaszeniu silnika zamyka się na kilka sekund i potem otwiera do maksimum.

    Została również odłączona na czas testów i nie było żadnych zmian w pracy silnika. Dalej "losowo" samochód dostaje blokady i trzeba "poruszyć' gazem aby się odblokował.

    Sprawdzałem w grupie 10 pozycję pedału przyspieszenia i za każdym razem po dociśnięciu do podłogi pokazuje 100%.

    Zrobiony został również test przepływomierza przez zastąpienie go diodą.
    W grupie 003 wskazanie nonstop na 1250mg/R a sytuacja z przyspieszaniem się nie zmienia.


    Odpięcie wtyczki od N75 "pomaga". Auto za każdym razem przyspiesza jednak trwa to "wieki", ale podczas próby ani razu nie zakopcił.
  • Poziom 2  
    Witam. Pozwolę sobie odgrzebać kotleta. Mam identyczną sytuację jak u autora. Polo 1.4 tdi BMS, brak błędów, przy przyspieszaniu muł, po "napompowaniu" pedału gazu rakieta. Nowy EGR Pierburg, stary był ewidentnie uszkodzony elektrycznie, generował błędy przy próbie wysterowania vcdsem. Po wymianie wymusiłem dopalanie dpf za pomocą Texa txts i ładnie dopalił.
    Podczas przyspieszania na 4 biegu kiedy ma muła wskazuje ok 1900 doładowania turbiny, po puszczeniu i wciśnięciu pedału gazu dostaje kopa i pokazuje ok 2200-2300. Wskazania przepływomierza również rosną kiedy dostaje moc, z kolei otwarcie zaworu turbiny na wolnych obrotach pokazuje 80%, przy przyspieszaniu ok 70%, a kiedy dostaje moc ok 35%, to dziwne. Zawór sterowania turbiny podmieniony z drugiego takiego samego sprawnego auta, ale bez efektów. Gruszkę turbiny ładnie zaciąga. Z informacji od klienta dowiedziałem się że turbo niedawno było regenerowane, bo jakiś mechanik stwierdził że ono jest przyczyną tego zachowania. Będę jeszcze podmieniał inne elementy i zobaczymy. Może macie jakieś pomysły, co może być przyczyną?
  • Poziom 2  
    Witam . motorotacja czy wiecie co było problemem w tej polo , mam takie same objawy u brata w VW polo 1.4 TDI bms . EGR nowy , zawór n75 też , DPF po myciu . przepływa podmieniana o nic dalej to samo . dziękuję za ewentualne odpowiedzi
  • Poziom 2  
    Niestety nie udało nam się znaleźć przyczyny. Klient zrezygnował z dalszej naprawy i pozbył się auta, nie chciał dalej inwestować.
  • Poziom 2  
    A może ktoś inny miał taki problem z polo i stwierdził co mu było ?