Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik zaburtowy Mercury - jak działa ten układ zapłonowy?

05 Cze 2018 00:09 1119 7
  • Poziom 15  
    Vitaycie.
    W moim silniku Mercury 6HP nie ma iskry.
    Chciałbym się dowiedzieć jak działa ta konstrukcja.
    Nie ma tam klasycznego przerywacza, nie ma akumulatora, jest magneto i cewka z 2 kabelkami. Jeden do czujnika, drugi do wygaszania.
    Najważniejszy element wygląda tak jak na foto, co kryje się w jego wnętrzu?
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    w środku jest cewka i moduł CDI. Jak czujnik dobry to cewka (to ze zdjęcia) padła.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Dziękuję że jesteście.
    Teraz już mogę sprecyzować inne pytania.
    Czy czujnik ma jakieś typowe mierzalne cechy?
    Jak go sprawdzić by nie zrobić mu kuku?
    Czy do ew dalszej Waszej pomocy przydadzą się zdjęcia innych elementów?
  • Poziom 42  
    Ogarnij się trochę. piszesz:
    audiotech napisał:
    jest magneto i cewka z 2 kabelkami. Jeden do czujnika, drugi do wygaszania.
    Najważniejszy element wygląda tak jak na foto, c

    a dołączasz zdjęcie, nie twojego silnika, tylko układu zapłonowego pilarki/kosiarki.
    Daj dokładne zdjęcia wszystkich elementów układu zapłonowego.
    Z resztą o Mercury (nie wiadomo jaki typ) było w tym dziale sporo. Użyj szukaj.
    Musisz przekroczyć pewien minimalny poziom, bo tak to będzie wzajemna strata czasu.
    ps.
    audiotech napisał:
    Czy czujnik ma jakieś typowe mierzalne cechy?

    Tam nie ma żadnego czujnika....
  • Poziom 15  
    Chaos wynika chyba z mojej nieznajomości tematu.
    Ta cewka na foto wyżej to oryginał po numerze części, dokładnie taką mam.
    Jeden z kabelków prowadzi do guzika STOP na zrywce.
    Drugi z kabelków prowadzi do LED a z niej do jakiegoś czujnika podobnego do typowego czujnika ciśnienia oleju.
    Tak potrafię to opisać ale bez foto jest to trudniej sobie wyobrazić więc zrobię zdjęcia dzisiaj jak się uda i poproszę Was o dalsze wskazówki.
    Zawsze używam szukajki ale czasem kończą mi się słowa kluczowe i cierpliwość, wówczas zakładam temat.
    Miłego dzionka.
    .
    Edytuję post i dodaję foto.
    Silnik Mercury 6KM, 1 cylinder, 4 suw. 2008r.
    Na kole zamachowym jest tylko 1 magnes, zdjęcia opisałem.
    Popatrzcie proszę.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D
    To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym.
    Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana.
    Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając koniec kabla do masy na ok 2-3 mm i solidnie kręcąc wałem.
    Sprawdź szczelinomierzem odstęp nabiegunników cewki od magnesu. Powinno być ok 0.2 - 0.4 mm.
    Sprawdź omomierzem rezystancję złącza tego czujnika do masy. Upewnij się, że jest wystarczająca ilość oleju - bagnet jestqp pewnie pod korkiem wlewu oleju.
  • Poziom 15  
    Tak, zgadza się. Najprostszy z najprostszych. Ja upierałem się że gdzieś jest jeszcze przyśpieszacz zapłonu ect.
    Nowa świeca i nowa fajka, cewka oryginalna.
    Winien Wam jestem rozwiązanie problemu którego już nie ma.
    Kilka razy rozbierałem też gaźnik i czyściłem, dmuchałem, nie wiem, może za słabo.
    Dziś po raz kolejny go rozebrałem ale dodatkowo wykręciłem coś czego wcześniej nie wykręcałem, na foto zaznaczone, sądziłem ze jest to jakaś zaślepka, ale jej okrągłość jest z jednej strony ścięta co w logice oznacza że da się tym kręcić ale spec kluczykiem. Wykręciłem, okazało się że jest to regulacja składu mieszanki z igiełką na końcu, sprężynką i oringiem.
    W ten kanał też solidnie dmuchnąłem po czym naciąłem sobie rowek na wkrętaczek by wyregulować skład metodą identyczną jak w Maluchu.
    Poskładałem wszystko do kupy, zapodałem paliwo, szarpnąłem, za drugim razem pięknie odpalił.
    Wyregulowałem skład, silniczek pięknie pyrczy, nie gaśnie, chętnie się wkręca, nic nie dławi.
    Jestem teraz szczęśliwie szykującym się do długieeego urlopu.
    Dziękuję za wsparcie.

    Silnik zaburtowy Mercury - jak działa ten układ zapłonowy?