Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sportowa wkładka filtra powietrza K&N do golfa 1.4

Klekotky 05 Cze 2018 13:54 282 9
  • #1 05 Cze 2018 13:54
    Klekotky
    Poziom 8  

    Witam!!!
    Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na temat, który mnie interesuje , mianowicie chodzi mi o zmianę filtra oryginalnego na filtr firmy K&N w golfie 1.4 benz. Krótkie pytanie coś odczuje tą zmianą czy kompletna strata czasu.
    Z góry dzięki!

    P.S. link do filtra; http://allegro.pl/k-n-filtr-powietrz-vw-golf-mk3-1-4-1-6-1-8-i6963747314.html

    0 9
  • #2 05 Cze 2018 17:03
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Nie poczujesz nic.

    Jedynie ubytek z portfela.

    0
  • #3 05 Cze 2018 17:05
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Wkładki sportowe mają trochę mniejszy współczynnik oporu przepływu powietrza i nie wzrasta on tak bardzo w miarę zabrudzenia, oraz są praktycznie dożywotnie tylko oczywiście trzeba pamiętać o praniu filtra co jakiś czas. Ogólnie że swojej strony mogę polecić taki zabieg, wzorstu mocy raczej nie będzie, co najwyżej zmieni się trochę dźwięk i nie będzie spadku dynamiki wraz z zabrudzeniem.

    0
  • #4 06 Cze 2018 04:57
    iron64
    Spec Overclocking

    Zamiast wydawał kasę na ten filtr lepiej zatankuj paliwo i jedź na jakąś wycieczkę. Większy z tego zysk odczujesz.

    1
  • #5 06 Cze 2018 10:19
    Romek T.
    Poziom 14  

    Sportowy filtr to jedynie element całej układanki składającej się na dolot powietrza. Można osiągnąć przede wszystkim lepsze brzmienie silnika a poprawa osiągów jest raczej symboliczna.

    0
  • #6 06 Cze 2018 11:04
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Generalnie tylko raz miałem przypadek na hamowni, gdzie filtr poprawił wyniki. To była Mazda 3 2,3DISI z kompletnym, dedykowanym dolotem i przegrodą, żeby nie ssał ciepłego powietrza. Przyrosty były rzędu 4 -5 koni i 15 20Nm w dość szerokim (użytecznym) zakresie obrotów. Wkładki nie dają praktycznie nic, poza dźwiękiem. Stożki z reguły powodują pogorszenie parametrów, może dlatego, że przeważnie ciągną gorące powietrze, a może przez częste pasowanie stożka jakimiś wynalazkami, które zmniejszają przekrój, powodują gwałtowne zmiany strumienia powietrza.

    0
  • #7 07 Cze 2018 00:06
    Kantylena
    Poziom 14  

    No niestety nie ma sensu się w to pchać, jeszcze jak jakieś mocne turbo, owszem ale i tak tunerzy twierdzą że na spore moce wystarczy czysty markowy filtr oryginalny.

    Jak tak bardzo brakuje mocy to może lepiej swap na jakieś 1,8T z Golfa IV?
    Te pierwsze proste na lince da się łatwo przełożyć, fakt to nie jest koszt filtra ale tutaj już będzie ostro - to chyba jedyna logiczna droga żeby zmienić moc w aucie, koszty jakieś będą ale moc też odpowiednia a nie że 1-2 konie i to błąd pomiarowy.

    Zatankuj dobrego paliwa, posprawdzaj powymieniaj elementy zapłonu i to tyle co można zdziałać, zadbaj żeby seryjne filtry były wymieniane na bieżąco i czyste.

    0
  • #8 07 Cze 2018 06:28
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Jak tak bardzo brakuje mocy to może lepiej swap na jakieś 1,8T z Golfa IV?

    Taaa lepiej golfa kupić...

    0
  • #10 07 Cze 2018 09:51
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Hamulce w 1,8T też są troszkę inne niż w 1,4...
    Nie wystarczy zapier......ać, czasem trzeba się też zatrzymać.
    O reszcie klamotów nawet nie wspomnę.

    0