Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,8T - Pytanie o moc silnika kilka lat po strojeniu auta

ŁukaszekPi 05 Cze 2018 23:11 216 4
  • #1 05 Cze 2018 23:11
    ŁukaszekPi
    Poziom 4  

    Witam Panowie,
    takie pytanie typowego laika czy jeśli 3 lata temu w Golfie IV 1,8 turbo został przeprowadzony chiptuning przez wykwalifikowanego tunera, to jest szansa że nagle komputer zacznie pracować z seryjną, fabryczną mapą? Czy nie ma takiej opcji dopóki ktoś tego nie zmieni fizycznie?

    Chodzi mi o to że auto jakby trochę gorzej jeździ niż te 2 lata temu np, muszę sprawdzić co się dzieje, może hamownia prawdę powie :)
    Cos czasami wyskakuje mi w komputerze z mieszanką i lekko buja silnikiem ale obroty są ok może gdzieś łapie lewe powietrze i turbo nie dmucha porządnie.

    Rozumiem że doładowanie, niuton, podlanie paliwem itp zapłon to wszystko w mapie siedzi a jak mechanicznie silnik w 100% tego nie realizuje to problem z osprzętem tak?

    Jeszcze mam pytanie czy to prawda że jak teraz jest zwykłe turbo K03 to jak wrzuciłbym K03s z wersji 180 konnych typu Audi TT, A3, Octavia RS to automatycznie wzrośnie doładowanie i będzie więcej KM-ów?

    Bo mnie to zastanawia komputer daje parametry jakie wrzucił tuner, no to turbina mocniejsza chyba sama z siebie więcej nie będzie lądować?
    No ale z drugiej strony ludzie wrzucają do seryjnego auta mocniejsze turbo, usuwają katalizatory i od razu bez strojenia mają po 160 koni na rolkach zamiast 150..

    Dzięki, pozdrawiam

    0 4
  • Pomocny post
    #2 06 Cze 2018 00:34
    soniak2
    Poziom 19  

    Poczytaj co robi zawór upustu spalin oraz po co się stosuje zmienną geometrie kierownic spalin w turbosprężarce. Np. https://autokult.pl/14157,wg-bov-dv-zawory-regulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka wtedy się dowiesz czy zmiana sterowania tymi elementami może zwiększyć ciśnienie doładowania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodatkowo polecam podjechać gdzieś na komputer i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów, a to koszt niewielki. Uszkodzenie jakiegoś elementu np. przepływomierza masowego powietrza będzie powodował prace silnika w trybie awaryjnym.

    0
  • #3 06 Cze 2018 01:48
    ŁukaszekPi
    Poziom 4  

    Ok, tylko chodzi mi bardziej o fakt, że np lekko poluźni się klapka WG i błędów brak a auto będzie późno wstawać i pewnie gorzej reagować na gaz tak? spadnie też doładowanie zgadza się?
    Albo dolot będzie gdzieś dziurawy.
    Mam jeden błąd związany ze składem mieszanki? muszę sprawdzić jaki to numer.

    No bo tak w skrócie dla laika, co powoduje lub co musi być ok żeby w takim 1,8T szczególnie starszym z mechaniczną przepustnicą - auto miało moc? już nie chodzi o to czy seria czy soft/chip ale ogólnie żeby było ok?
    - turbina
    - dolot szczelny
    - katalizator niezapchany
    - pompa paliwa
    - sonda
    - przepływomierz
    - DV zawór
    - N75
    - świece/cewki

    nie wiem czy coś jeszcze?

    0
  • #5 06 Cze 2018 16:40
    Kantylena
    Poziom 14  

    To co Tuner zrobił raczej od tak nie zniknie jeśli nikt tego nie będzie ruszał, chyba że sterownik padnie.
    Zrób logi dynamiczne, wtedy można zobaczyć jaki przepływ powietrza, zapełnianie N75 - wstawanie turbo, czy nie cofa zapłonów, co z paliwem, do tego błędy czy czegoś nie ma.

    Musisz konkretnie wiedzieć co jest nie tak bo kupować nowy przepływomierz oryginał za 600 pln to trochę średnia opcja, albo bawić się w turbo.
    A jak chcesz zmieniać - mocniejsze turbo zawsze da trochę lepszy wynik przy podobnym doładowaniu bo lepiej trzyma górą i szybciej z dołu wstaje.
    K03 jest malutka i nie ma siły.

    0
  Szukaj w 5mln produktów