Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Marauder 125 - Wolno schodzi z wysokich obrotów

06 Cze 2018 16:18 1863 6
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich, prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Motocykl jak wyżej, problem polega na tym, że dość często (nie zawsze - zazwyczaj podczas upałów oraz jak już jest nagrzany silnik) moto wolno schodzi z wysokich obrotów. Jak jest na luzie i się przygazuje, to trzyma dłuższą chwilę wysokie obroty, po czym spadają dość powoli. Podobnie dzieje się w czasie jazdy, co jest kłopotliwe zwłaszcza przy zmianie biegów 1/2 oraz redukcji, bo słabo hamuje silnikiem.

    Ostatnio był rozbierany i czyszczony gaźnik (wszystko wyczyszczone, jety polane środkiem usuwającym brud z części i wysuszone, wszystkie co ma otwory gruntownie przedmuchane powietrzem). Kłopoty zaczęły się kilka dni po czyszczeniu. Co to może być? Dostaje lewe powietrze? Ale skąd, uszczelki na króćcach dociśnięte mocno. Za uboga mieszanka? Dodam, że rollgaz odbija normalnie, więc na pewno nie jest to problem zasyfionego pancerza i linki. Zabawa śrubą niskich obrotów też nic nie daje. Może faktycznie trzeba pokręcić tą śrubą od mieszanki? Pytanie teraz ile, bo manuala do tego moto nie ma nigdzie dostępnego.

    Będę wdzięczny za pomoc :)
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Po co zubażać, skoro objawy wskazują właśnie na ubogą mieszankę? Raczej wzbogacić mieszankę biegu jałowego.
    Czy gaźnik był brudny przed czyszczeniem, w sensie takim że był w nim syf pozostający po benzynie od kilkuletniego nieużytkowania?
    Jeśli nie, to trzeba szukać miejsca zaciągania lewego powietrza. Nie masz tam kraników lub zaworów podciśnieniowych? Coś co jest palne w sprayu (rozpuszczalnik czy dezodorant) i psikaj na elementy przy silniku pracującym z wściekłymi obrotami.
    W skrajnych przypadkach luz na osi przepustnicy lub niekompletny gaźnik.
  • Poziom 5  
    BANANvanDYK napisał:
    Po co zubażać, skoro objawy wskazują właśnie na ubogą mieszankę? Raczej wzbogacić mieszankę biegu jałowego.
    Czy gaźnik był brudny przed czyszczeniem, w sensie takim że był w nim syf pozostający po benzynie od kilkuletniego nieużytkowania?

    Nie był.
    Cytat:
    Jeśli nie, to trzeba szukać miejsca zaciągania lewego powietrza. Nie masz tam kraników lub zaworów podciśnieniowych? Coś co jest palne w sprayu (rozpuszczalnik czy dezodorant) i psikaj na elementy przy silniku pracującym z wściekłymi obrotami.

    Czyli mam na luzie odkręcić manetkę i pryskać w różne miejsca gaźnika, króćce itp? Rozumiem, że jeżeli gdzieś ciągnie lewe powietrze, to po zassaniu łatwopalnego sprayu obroty skoczą jeszcze bardziej? Ma to sens. Mam w trakcie pryskania piłować silnik tak naprawdę mocno (tak, że gdyby był obrotomierz, to wskazówka byłaby na czerwonym polu)?
    Cytat:
    W skrajnych przypadkach luz na osi przepustnicy lub niekompletny gaźnik.

    To z takimi defektami moto w ogóle by paliło/jeździło? Bo on poza tym nieschodzeniem z obrotów działa zupełnie sprawnie.

    Jeżeli nigdzie nie wykryję nieszczelności, to wychodzi na to, że to będzie właśnie sprawa tej śruby. Bij zabij, ale kompletnie nie pamiętam, czy bawiłem się nią przy czyszczeniu. Wtedy mam po prostu metodą prób i błędów kręcić śrubą regulacji powiedzmy o co pół obrotu w lewo, aż problem zniknie?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie gazować mu. Jeśli psikniesz w miejsce zaciągania lewego powietrza to obroty powinny spaść.
    Ja już widziałem nie raz, jak silniki pracowały normalnie kiedy w gaźniku brakowało śrub od regulacji mieszanki, były połamane lub poprzewiercane, a króćce od dolotu niezaślepione.
    Śruba mieszanki biegu jałowego zwyczajowo jest wykręcona gdzieś w granicach 1.5 obrotu. Dokładniejsze informacje w danych serwisowych. Jednak w gaźnikach typu CV w motocyklach 4T zazwyczaj nie ustawisz składu mieszanki na słuch, potrzebny jest analizator spalin.
  • Poziom 5  
    Dziś odpaliłem moto, wrzuciłem luz, pogazowałem chwilę, zostawał na wysokich.

    Popsikane wszędzie wokół gaźnika i króćców (z łatwopalnych sprayów miałem tylko antyperspirant) , silnik cały czas pracował równo, zatem lewego powietrza nie ciągnie.

    Śruba od mieszanki - okazało się, że jest wykręcona o 4 obroty. Odkręciłem ją o półtorej obrotu w lewo (licząc od pozycji, w której jest wkręcona do oporu rzecz jasna) i objawy ustały. Po przejażdżce 10 km również nie było zostawania na wysokich. Czyli wynika z tego, że śruba była za bardzo wykręcona, przez co gaźnik dostawał za dużo powietrza i mieszanka była za uboga - dobrze rozumuję?

    Zatem do w pełni poprawnego wyregulowania tego gaźnika muszę jechać do serwisu, żeby sprawdzili analizatorem? Orientujecie się może, jaki jest koszt takiej usługi?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak, powodem było złe wyregulowanie składu mieszanki biegu jałowego.
    W praktyce rzadko który serwis posiada analizator spalin, być może w Warszawie znajdzie się porządny serwis który takie urządzenia posiada i wykona taką regulację. Zależy ile to będzie kosztowało, bo być może opłaci się ustawić na czuja.