Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung WW80K5210 (pralka) - dziwny dźwięk/chrobot podczas płukań.

megakop 06 Cze 2018 18:59 390 8
  • #1 06 Cze 2018 18:59
    megakop
    Poziom 9  

    Pralka wydaje dziwny dźwięk podczas płukań. Pierwszy słychać w 1min. 24s. Podczas uruchamiania pompy do wypompowywania wody słychać głośny "chrobot", tak jakby zrywało tryby. Mam ją od trzech dni i od samego początku tak działa. Czy to norma, bo wydaje mi się że nie. Potrzebuję potwierdzenia przed wezwaniem serwisu, żeby wtopy nie było.

    Link

    0 8
  • #2 06 Cze 2018 19:52
    mrice
    Specjalista AGD

    Brzmi jakby w pompie pod turbiną było ciało obce, chyba, że Samsung wrócił do pchania chińskich pomp, to wtedy może tak chodzić.

    0
  • #3 06 Cze 2018 19:53
    Kenworth 18
    Poziom 32  

    Witam.
    Silnik pompy spustowej rozpoczyna pracę tak głośnym zrywem i stąd ten dźwięk.
    Niestety fabrycznie montowane silniczki pomp w pralkach Samsung nie są najwyższych lotów.
    Moją opinia bierze się stąd, że mój brat ma pralkę tego producenta i fabryczny silnik dokonał żywota już po 3 latach eksploatacji.
    Oryginał został zastąpiony silnikiem Ascol i ten pracuje ciszej.

    0
  • #4 08 Cze 2018 15:45
    megakop
    Poziom 9  

    Dziękuję kolegom za odpowiedzi.
    Napisałem w tej sprawie do Samsunga. Poinformuję kiedy otrzymam odpowiedź.

    0
  • #5 08 Cze 2018 15:59
    Kenworth 18
    Poziom 32  

    Ma kolega jakieś żądania wobec producenta?
    Pralka pracuje prawidłowo a silnik spełnia swoją rolę czyli opróżnia zbiornik z wody czyli nie ma podstaw do reklamacji.
    To że silnik pracuje głośno wynika z jego jakości, ale pomimo tego spełnia swoją funkcję.

    0
  • #6 08 Cze 2018 21:12
    megakop
    Poziom 9  

    Mam. Pralka oprócz działania ma spełniać jeszcze inne normy, które sam producent sobie narzuca. Jest to m.in. głośność pracy podczas prania/wirowania. W tym przypadku może być ona np. przekroczona. Przy okazji zrobię pomiar. ;)
    Pytanie na forum zadałem, gdyż serwisuje urządzenia napędzane silnikami elektrycznymi (nie AGD) i wiem czym kończy się, kiedy usłyszymy chrobot tak jakby zerwanych ząbków na zębatkach. Tu nie uzyskałem jednoznacznie zdecydowanej informacji, więc postanowiłem napisać e-maila do Samsunga. Mam nadzieję, że kiedy uzyskam odpowiedź będzie ona oficjalna i przydatna potomnym. :!:

    0
  • #7 08 Cze 2018 21:42
    Kenworth 18
    Poziom 32  

    Nie wiem jakiej marki pralkę miał kolega przed tym Samsungiem, ale silniki pomp spustowych nie należą do takich, które pracują specjalnie cicho.
    Oczywiście pralka jest nowa i należy od takowego urządzenia oczekiwać by pracowało bez zarzutów, ale głośna praca silnika pompy spustowej nie wpływa na prawidłową i poprawną pracę pralki.
    Moja znajoma ma 10 letnią pralkę AEG i byłem zaskoczony pracą pompy bo tam rzeczywiście dźwięk jest wytłumiony i to jedyna taka pralka bo w pozostałych z którymi miałem do czynienia dźwięk był już zdecydowanie donośny.
    Praca tego silnika może i wzbudza w koledze obawy, że pralka posiada defekt, ale w rzeczywistości nic się złego nie dzieje i silnik powinien przepracować bez problemu przez cały okres gwarancji na pralkę, chyba że kolega ma dłuższą niż 2 letnia.

    0
  • #8 08 Cze 2018 22:13
    nares
    Specjalista AGD

    megakop napisał:
    Pytanie na forum zadałem, gdyż serwisuje urządzenia napędzane silnikami elektrycznymi (nie AGD) i wiem czym kończy się, kiedy usłyszymy chrobot tak jakby zerwanych ząbków na zębatkach.

    Nie znasz konstrukcji pompy magnetycznej spustowej, stąd takie wnioski. De facto, pompy spustowe współczesne, są coraz bardziej hałaśliwe.

    0
  • #9 18 Wrz 2018 21:16
    megakop
    Poziom 9  

    Żeby nie było, że temat urwałem bez zakończenia. Krótko reasumując, nie doczekałem się merytorycznej odpowiedzi od Samsunga. Natomiast dłużej reasumując wklejam ostatnią odpowiedź:

    Samsung Electronics Polska <sepol.contactus@samsung.com>

    11 lip 2018, 09:58

    Numer referencyjny Klienta: 2711472294.
    Numer zgłoszenia Email: 14958094.

    Przy kontakcie z infolinią prosimy o powołanie się na Nr Klienta.

    Szanowny Panie Januszu,

    Uprzejmie dziękuję za kontakt z Centrum Obsługi Klienta firmy Samsung.

    Przepraszam za czas oczekiwania. Dokładnie sprawdziliśmy przesłane wcześniej nagranie. Jeżeli chodzi o dźwięki, które Pan opisuje, nie zostały zaobserwowane na nagraniu. Dlatego przesłaliśmy je do działu jakości. Nadal oczekujemy na odpowiedź.

    Jeżeli ma Pan możliwość wykonania nowego nagrania na pewno przyspieszy to sprawę.

    Z chęcią udzielę odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

    Z pozdrowieniami,

    Jakub Ptasiński


    :D :D :D :D :D :D
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    0