Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] APRILIA SR50 '97 - Jakie są łożyska tylnej przekadni

06 Cze 2018 19:54 369 7
  • Poziom 34  
    Witam.
    Potrzebuję informacji jakie powinny być łożyska w tylnej przekładni skutera APRILIA SR50 rocznik 1997 z silnikiem Minarelli Horizontal. Zwłaszcza interesują mnie te dwa mniejsze łożyska. Sieć podaje, że są to 6200, to ja wiem ale mnie interesuje jaki powinny mieć luz, bo zdemontowałem jedno ( to co jest chyba zbyt luźne) i ono jest 6200 C3. A spotkałem się z opinią, iż z luzem C3 to łożyska tylko na wał korbowy się daje a nie do przekładni. I teraz nie wiem czy mam założyć nowe 6200 C3 czy "zwykłe" 6200? Konkretnie chodzi o to łożysko co pracuje na środku czyli nie to od napędu sprzęgła. Może ktoś coś podpowie?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Bezpieczniej będzie użyć łożysk z luzem C3. Stosuje się wszędzie tam, gdzie jest wcisk na wałku i gnieździe oraz występują przyrosty temperatury. Nawet w silnikach elektrycznych stosuje się łożyska C3. Przekładnia końcowa w skuterze potrafi się nagrzać. A te małe łożyska najszybciej siadają.
  • Poziom 34  
    BANANvanDYK napisał:
    Bezpieczniej będzie użyć łożysk z luzem C3. Stosuje się wszędzie tam, gdzie jest wcisk na wałku i gnieździe oraz występują przyrosty temperatury. Nawet w silnikach elektrycznych stosuje się łożyska C3. Przekładnia końcowa w skuterze potrafi się nagrzać. A te małe łożyska najszybciej siadają.
    No właśnie, ale tu nie ma aż takich temperatur, poza tym to łożysko stanowi podparcie jednostronne zębatek na wałki, z drugiej strony ten zestaw nawet nie jest podparty tylko jest w obudowie lużno bo drugim punktem podparcia jest zazębienie z wałkiem napędu koła tylnego. Pytam o to łożysko, bo nie wiem jaki ma luz fabrycznie nowe z C3, czy ten luz C3 jest wyczuwalny mocno? Bo to co zdemontowałem, to kręci się pięknie, ale jak wałek w nie włożyć to się chwieje na wszystkie strony. Nie mam do czego porównać ,ale na moje oko to łożysko jest wypracowane. Przyczyna prozaiczna- spuściłem olej z tej przekładni i może ze 20ml zeszło a powinno być 110ml. Po prostu przekładnia szła prawie na sucho a na tym wałku jest najgłupiej rozwiązane obciążenie, pierwszy wałek ( sprzęgłowy) jest podparty na dwóch łożyskach, drugi ( ten od koła) też ma porządne jedno duże łożysko a drugie podparcie to duża zębatka, a ten środkowy nie dość, że tylko jedno łożysko malutkie, to jeszcze przenosi cały moment z jednego wałka na drugi po przez dwie zębatki czyli redukuje obroty na moc.
    I jestem pewien że to łożysko nie jest oryginalne z tego skutera bo jest ono SKF 6200 MADE IN FRANCE a skuter jest ITALY więc coś tu nie halo.
    Pozostałe 3 łożyska są OK. Więc jakie łożysko powinienem kupić, czy jakaś firma jest godna polecenia? I czy jak dam łożysko ze zwykłym luzem, to zrobię duży błąd?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zbadaj sobie jaki jest luz promieniowy tego łożyska, a nie wynikający z jego chybotania we wszystkich kierunkach. Łożysko nie jest drogie, więc co zaszkodzi wymienić.
    To, że łożysko jest Made in France nic nie znaczy. Jeżeli na SKF nie pisze C3, to znaczy że jest ze zwykłym luzem. Pozostałe łożyska jakiej firmy?
    W katalogach części zwykle nie znajdziesz informacji jakiego dokładnie typu były stosowane łożyska. Tylko kilku producentów podawało w katalogach tak szczegółowe informacje.
  • Poziom 34  
    BANANvanDYK napisał:
    Zbadaj sobie jaki jest luz promieniowy tego łożyska,
    Jak to zbadać? Są na to jakieś metody? Nie napisałem poprzednio dokładnie, na łożysku pisze SKF 6200 C3 Made in France. No fakty koszta samego łożyska nie są duże ale ja muszę jest i tak sprawdzać bo nie mam gdzie go kupić. Takie są uroki mieszkania na peryferiach. Nie mam za bardzo jak zbadać tego luzu promieniowegom bo jest tak duży na szalkach.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Kładziesz zdemontowane łożysko na płaskiej powierzchni np. na szkle. Unieruchamiasz palcem pierścień wewnętrzny. Łapiesz drugą ręką za pierścień zewnętrzny i przesuwając po powierzchni wykrywasz luz promieniowy. Nowe łożysko ma luz ok. 2-5 mikronów, to jest na tyle mało że tego nie zobaczysz ani nie poczujesz. W zużytym łożysku będziesz widział i wyczuwał ten luz. Co prawda na oko to jest bardzo mało dokładna metoda pomiaru, ale pewnie czujnika zegarowego też nie będziesz miał.
    Jak masz problem z zakupem na miejscu, to zamów z internetu 6000 C3, z dostawą do domu.
  • Poziom 34  
    BANANvanDYK napisał:
    6000 C3
    Chyba 6200?
    Ja już zamówiłem zgodnie z Twoją sugestią i swoją wiedzą techniczną łożysko PFI 6200 z luzem C3 . Dlaczego PFI? Bo to są bardzo dobre łożyska Made in USA, i przebijają chińskiego SKF-a. Wiem bo je już nabijałem w do odkurzacza i śmiga jak trzeba.
    Kupiłem też sprzęgło ale firmowe Aprilia , nie żaden tam podróbki za 50zł. Nie uznają półśrodków , zwłaszcza jak dla siebie coś robię.
    Tego luzu nie będę sprawdzał bo to bez sensu! To łożysko jest wg.mnie wypracowane mocno. Jak wstawię w nie wiertło fi 10mm o długości ok.15cm to przy ruchu na boki mam luz na końcu wiertła w powietrzu ok 2cm! Zębatka zdawcza tak samo mi się huśtała w przekładni.
  • Poziom 34  
    BANANvanDYK napisał:
    6000 C3
    Chyba 6200?
    Ja już zamówiłem zgodnie z Twoją sugestią i swoją wiedzą techniczną łożysko PFI 6200 z luzem C3 . Dlaczego PFI? Bo to są bardzo dobre łożyska Made in USA, i przebijają chińskiego SKF-a. Wiem bo je już nabijałem w do odkurzacza i śmiga jak trzeba.
    Kupiłem też sprzęgło ale firmowe Aprilia , nie żaden tam podróbki za 50zł. Nie uznają półśrodków , zwłaszcza jak dla siebie coś robię.
    Tego luzu nie będę sprawdzał bo to bez sensu! To łożysko jest wg.mnie wypracowane mocno. Jak wstawię w nie wiertło fi 10mm o długości ok.15cm to przy ruchu na boki mam luz na końcu wiertła w powietrzu ok 2cm! Zębatka zdawcza tak samo mi się huśtała w przekładni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zgodnie z sugestią jedynego kolegi biorącego udział w temacie :spoko: zamówiłem łożysko 6200 z luzem C3. Zatem dziękuję za wskazówki. :please:
    Temat zamykam.